Poef!! BOEMM!
snellebaksteen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 07 november 2008 02:49 PM

Poeff zei de Visafari vanochtend na 2 kilometer. En het motortje sloeg uit. Bij de derde startpoging begon ie pas weer een beetje te pruttelen en sloeg ie weer aan. BOEMM!! Een dikke klap vanuit de achterkant.
Snel uitgestapt en jahoor, de achterste demper volledig ontploft.

Nog een keer proberen te starten en hij slaat met een vrolijke reutel weer aan alsof er niets aan de hand is.

Mijn theorie: 1 van de sensors op het koppelingshuis (of de connectors daarvan) doet het af en toe niet waardoor hij ineens uitvalt (eerste keer trouwens) en doordat ik aardig wat gestart heb heeft zich een flinke hoeveelheid benzinedamp verzameld in het uitlaatje en toen er ineens toch weer ontsteking was is dat tot detonatie gekomen.

Iemand anders een ander idee??

Oja heeft er iemand nog een achterste demper liggen voor een 2 cilindertje?

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 07 november 2008 04:45 PM
  [ # 1 ]

Ik heb sterk de indruk dat je demper gewoon verstopt heeft gezeten. Waarschijnlijk kun je zo een andere uitlaat eronder hangen en is er dan niks meer aan de hand.

Profiel  

snellebaksteen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 november 2008 07:31 PM
  [ # 2 ]

Nou dat is het zowiezo niet, ik heb net de demper er af gehad en daar zit niks in verstopt hoor.
Ik heb er een mooie plaat overheen gelast die ik nog had liggen en het is weer lekker stil in de auto.
Hij slaat wel weer af na een kilometer of 2 a3. Dan even wachten (5 minuutjes),contact aan laten staan, stekkers van de sensors loshalen en weer vast klikken, en starten maar weer. Het lijkt echt uit de sensors te komen. Als de sensors warm worden vallen ze uit, als ze warm zijn gaat alles weer prima.

Volgende week maar even een nieuwe sensor halen bij van Bemmelen

Profiel  

snellebaksteen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 november 2008 12:33 PM
  [ # 3 ]

Nou, 1 nieuw sensortje er in en pruttelen maar weer! Geen problemen meer. Heerlijk die simpele techniek. Kan ik weer volgas over drempels heen Laughing

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7801

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 november 2008 12:41 PM
  [ # 4 ]

Goed bezig.. Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook