Xsara Break 1.4
Hans01
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 29-12-2005

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 10 november 2008 10:58 PM

Hoi,

Ik ga aanzienlijk minder kilometers rijden en omdat mijn XM toch wel erg duur is om vooral stil te laten staan (en daar ook niet beter van wordt) heb ik naar een Xsara 1.4 break gekeken. Hoe rijdt zo’n auto in de praktijk, tuurlijk minder dan mijn turboCT maar wat kan ik verwachten? Volgens de autoweek test moet het nogal een sloom geval zijn Confused:

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 november 2008 11:43 PM
  [ # 1 ]

Uit welk jaar? Wink

Een 1.4 van type 1 is wat langzamer als van type 2 Wink

Ik rijdt al ruim 4 jaar met een 1.4 type 2 (coupé, geen break). Eigenlijk valt het allemaal prima te doen.
Alleen het koppel van de Turbo heb je niet natuurlijk. Dus tussenacceleraties zijn niet zo spectaculair.

Profiel  
 
Hans01
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 29-12-2005

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 10 november 2008 11:50 PM
  [ # 2 ]

Hoi plaatsgenoot Very Happy Betreft een 1999er, is volgens mij 1e type.

Groet,
Hans

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 november 2008 11:57 PM
  [ # 3 ]

Niet eens gezien Wink

Anders gewoon even een proefrit in maken Smile
Dan merk je het vanzelf.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 11 november 2008 01:18 AM
  [ # 4 ]

Als jij uit een TcT komt heb je met een 1.4 een cultuur shok…

Ik rijd hier een volvo 850 5 cilinder TDI en een 1300 peugeot 305… En zowel ik, mijn vrouw, als mensen die wel een auto lenen beamen dat dit een wereld van verschil is.

De 1.6 is niet eens veel duurder.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 11 november 2008 04:53 PM
  [ # 5 ]
GoodOldDiesel schreef:

De 1.6 is niet eens veel duurder.

En veel sneller! Razz

Profiel  
 
Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 20-05-2004

Gepost: 11 november 2008 09:06 PM
  [ # 6 ]

indien je niet veel eist en verwacht van de 1.4 moet het voldoende zijn.

ik zelf rij met een 1.8 16v en wil er ‘s zomers nog weleens een caravan achter hangen (levert btw 112pk)

heb hiervoor met een zx 1.4 gereden. is volgens mij dezelfde motor, 75pk. ik kon hiermee met de ZX aardig wegkomen

zx weegt 945kg, xsara break 1125. die van mijn althans

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  
 
Hans01
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 29-12-2005

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 12 november 2008 12:36 AM
  [ # 7 ]

proefritje is ingepland. Ben benieuwd hoe de ervaring is. Auto is wel heel mooi van binnen en buiten.

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 12 november 2008 10:41 AM
  [ # 8 ]
Hans01 schreef:

proefritje is ingepland. Ben benieuwd hoe de ervaring is. Auto is wel heel mooi van binnen en buiten.

Een appel kan ook heel mooi zijn van buiten, maar rot van binnen! Veel succes met de proefrit iig!

gr Richard

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 12 november 2008 01:35 PM
  [ # 9 ]
Hans01 schreef:

proefritje is ingepland. Ben benieuwd hoe de ervaring is. Auto is wel heel mooi van binnen en buiten.

Proef ik daar emotie… Oei dat gaat geld kosten!

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
glasman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 06-05-2008

Gepost: 13 november 2008 12:40 AM
  [ # 10 ]

Hallo , zelf rijd ik met een 1999 break 1.6, en dat bevalt mij net even beter dan een 1.4. Voor de brandstof hoef je het niet te laten, ik haal er 1 op 16.2 mee gemiddeld. Heb je net even iets meer pit op de snelweg en met eventueel een aanhager. Ben benieuwd wat het gaat worden

Profiel  
 
Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 20-05-2004

Gepost: 18 november 2008 09:37 AM
  [ # 11 ]
Hans01 schreef:

proefritje is ingepland. Ben benieuwd hoe de ervaring is. Auto is wel heel mooi van binnen en buiten.

en?

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  
 
Hans01
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 29-12-2005

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 19 november 2008 02:34 PM
  [ # 12 ]

Proefrit gemaakt, viel niet tegen Wink Auto is best ruim en comfortabel, ook rijden was prima.
Blijf overigens toch bij de XM hangen, probleempje dat ik over het hoofd heb gezien is het toegestane aanhangergewicht. De Xsara mag minder gewicht trekken dan ik regelmatig aan de chromen knobbel hang. Die 2 dikke brommers en Excalibur trailer zijn samen 200 kilo zwaarder dan de auto mag trekken, en dat verschil is me te groot om te gokken Crying or Very sad
De XM mag de boel net trekken (1350 kilo bij elkaar, die Harleys wegen inderdaad als lood)
Zijn zo van die zaken waar je niet altijd op let…..

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook