Vacuumdoos
DJ
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 17-08-2004

Gepost: 15 november 2008 02:54 PM

In de vacuumdoos van de ontsteking van mijn ID19P uit 1959 zit een klein gaatje. Het lijkt er veel op dat dit gaatje er in hoort, geen roest of iets dergelijks maar en geponst gaatje. In de vacuumdoos van de ontsteking van mijn Traction zit geen gaatje, bij aanzuigen van de slang blijft de vervroeging dan ook in stand. Bij de ID is dit niet het geval, of ik moet het gaatje dicht houden. Weet iemand of er in bepaalde typen vacuumdoos een gaatje hoort te zitten? Zo ja waarom zit dit gaatje er dan?
[/img]

Traction 11BL 1939
Traction 11BN 1949
C4 1.6 THP AGS 2011

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 15 november 2008 04:47 PM
  [ # 1 ]

Als dat gaatje aan dezelvde kant van het membraam zit als de vacuum slang , dan kan er geen vacuum ontstaan in de vacuumdoos….....Maar misschien heeft dit een bepaalde reden.Misschien ooit gaatje in gemaakt.
Kan ook zijn dat het gaatje aan de andere kant van het membraam zit , zodat het membraam makkelijker kan bewegen.
Maar waarom beweegd het membraam dan niet…...misschien uitgedroogd en evt. gescheurd…....

Profiel  
 
DJ
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 17-08-2004

Gepost: 15 november 2008 06:49 PM
  [ # 2 ]

Het membraam beweegt wel. Als ik vacuum zuig en het gaatje dicht houd dan blijft het membraam in die stand staan.

Traction 11BL 1939
Traction 11BN 1949
C4 1.6 THP AGS 2011

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 15 november 2008 08:20 PM
  [ # 3 ]

Als ik het zo lees moet het gatje er gewoon in blijven.
Ik denk even hard op:
als men sneller rijd ontstaat er meer vacuum in de carbarateur. gevolg ontstekking gaat vroeger staan. Als men het gas weer los laat. Neemt het vacuum af en dan wordt de ontstekking ook weer verlaat. als men het gatje dicht houd wil hij dus niet meer de ontsteking later zetten als men het gaspedaal weer loslaat voor een stationair toerental.
Bij een ontsteking in een hoog toerental staat de timing korter dan bij een stationaitr toerental.En daarvoor dient de vacuumdoos.

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 16 november 2008 04:46 PM
  [ # 4 ]

Ja dit is volkomen normaal dat als je vacuum trekt en het gaatje dicht houd het membraam DAN op zijn plaats blijft .
dus mooi zo laten:D

Profiel  
 
DJ
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 17-08-2004

Gepost: 16 november 2008 07:33 PM
  [ # 5 ]

Oke, nog even voor de duidelijkheid. Hoort er nu een gaatje in te zitten of niet. Ik ben dit nl bij andere vacuumdozen nog niet eerder tegengekomen.

Traction 11BL 1939
Traction 11BN 1949
C4 1.6 THP AGS 2011

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 18 november 2008 09:18 PM
  [ # 6 ]

Ik denk dat het gaatje er gewoon in hoort

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 18 november 2008 09:53 PM
  [ # 7 ]

Ik zal morgen eens bij mijn ID19P kijken, heb nu 123 ignition maar heb de originele verdeler nog wel liggen ergens.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 19 november 2008 08:10 PM
  [ # 8 ]

Ik heb even bij mijn oude verdeler gekeken en er blijkt wel iets van een gaatje in te zitten onder de aansluiting van de vacuumslang. Maar ik krijg er geen dunne naald in, dus het lijkt erop als of dat gaatje niet helemaal “door” is Rolling Eyes  Vervroeger werk goed als ik er vacuum op zet zonder het gaatje dicht te houden.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook