5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
De BX Toyota Prius Challenge…
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 19 november 2008 03:41 AM
  [ # 61 ]
Thiezz schreef:

heb vanavond gekeken. ik had 1:11,7. hoewel ik zowizo op moment over de benzine prijs niet te klagen heb. 1,22.4


Shocked  Ik heb vandaag anders nog mijn tankje volgegooid a raison de € 1,15.4 per liter?! En dat moet voor jou toch ook haalbaar zijn (net over de grens in La Belgique)?!  Rolling Eyes  Scheelt toch nog 7 cent per liter?  Cool

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
fbird92
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 13-02-2008

- BX Bx 1.6 TZI Automaat
Gepost: 19 november 2008 09:29 AM
  [ # 62 ]

Sinds het begin van dit topic heb ik ook eens een poging gedaan om super zuinig te rijden, als oud opaatjuh oftewel het nieuwe rijden.
en wat schetst mijn verbazing….
Ik haalde een 1000 kilometer op 1 tank…. Shocked ...waar ik gisteren 54 liter in moest smijten om hem weer vol te krijgen dus dat is een gemiddelde van….1 op 18,5 en dat met een 1.6 tzi automaat uit 1992.
nu vraag ik me alleen af of ik dit vol ga houden of dat ik me weer bekeer tot het wat sportievere rijgedrag, ben bang dat het, het laatste gaat worden…. Laughing

btw…jullie weten ook dat een bx veel millieuvriendelijker is dan een prius en dan bedoel ik van de bouw tot en met de demontage…..

if you believe in it you can make it happen

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 19 november 2008 11:42 AM
  [ # 63 ]
oudelut schreef:
Thiezz schreef:

heb vanavond gekeken. ik had 1:11,7. hoewel ik zowizo op moment over de benzine prijs niet te klagen heb. 1,22.4


Shocked  Ik heb vandaag anders nog mijn tankje volgegooid a raison de € 1,15.4 per liter?! En dat moet voor jou toch ook haalbaar zijn (net over de grens in La Belgique)?!  Rolling Eyes  Scheelt toch nog 7 cent per liter?  Cool

ik tank meestal maar 35/40 liter dus dat is niet de moeite om naar belgie te rijden

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 19 november 2008 11:42 AM
  [ # 64 ]

Dat doe je dan echt verschrikkelijk netjes, ik heb dat zelfs nog niet gehaald met mijn 1.4 (daar rijd ik dan ook nog wel redelijk mee door). Met stadsverbruik gaat het nu richting 1 op 12 en met buitenaf rijden is dat zo’n 1 op 15 a 16.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 november 2008 08:39 PM
  [ # 65 ]
knäckor schreef:
Thiezz schreef:

ik hou niet van treuzelaars. 120 is idd maximum snelheid maar als je met 120/130 aankomt en er gaat er ineens een met 100 passeren dan vind ik dat hinderlijk. en ik ben niet zo dat ik dan ga bumperkleven en moeilijk doen. ik houd netjes afstand maar dan nog. als je 100 wil rijden blijf dan rechts tussen de vrachtwagens en ga 90/95 rijden.

Jij vindt dus dat ik maar 80 achter een vrachtwagen aan moet blijven rijden terwijl ik 100 wil, omdat jij 130 wilt kunnen blijven rijden Neutral

Overigens ben ik geen notoire 100-rijder, maar als ik een keer zin heb om rustig te rijden dan doe ik dat.

Als je toch geen haast heb, haal dan in als er niks aan komt Wink

Iedereen happy Smile

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 november 2008 09:42 PM
  [ # 66 ]
Arjan Verkade schreef:
knäckor schreef:

Jij vindt dus dat ik maar 80 achter een vrachtwagen aan moet blijven rijden terwijl ik 100 wil, omdat jij 130 wilt kunnen blijven rijden Neutral

Overigens ben ik geen notoire 100-rijder, maar als ik een keer zin heb om rustig te rijden dan doe ik dat.

Als je toch geen haast heb, haal dan in als er niks aan komt Wink

Iedereen happy Smile

Ook mensen die op de linkeaan rijden kunnen wel even wachten hoor, probeer het maar eens, je zal merken dat het meevalt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 20 november 2008 03:38 PM
  [ # 67 ]
knäckor schreef:
Arjan Verkade schreef:
knäckor schreef:

Jij vindt dus dat ik maar 80 achter een vrachtwagen aan moet blijven rijden terwijl ik 100 wil, omdat jij 130 wilt kunnen blijven rijden Neutral

Overigens ben ik geen notoire 100-rijder, maar als ik een keer zin heb om rustig te rijden dan doe ik dat.

Als je toch geen haast heb, haal dan in als er niks aan komt Wink

Iedereen happy Smile

Ook mensen die op de linkeaan rijden kunnen wel even wachten hoor, probeer het maar eens, je zal merken dat het meevalt.

zoals ik al zei ik rem ook wel af en ga niet in je bak zitten duwen omdat ik er persee langs moet ofzo. maar ik vind een rijksweg is de rechterbaan 90 (door de vrachtwagens) en de linker baan vind ik dat 100+ is en geen 95 om een vrachtwagen voorbij te gaan. doe het dan idd als er niemand aan komt.
er zijn ook veel mensen die dan op de invoegstrook 80 gaan rijden en met 80 in gaan voegen. ook zeer ergerlijk vind ik. ik vind dat je minstens 90 moet rijden om in te voegen. dan zit je gelijke snelheid met de vrachtwagens.
maarjaaa zulke dingen zijn eindeloze discussie want iedereen vind van zichzelf dat hij perfect rijd

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 november 2008 04:30 PM
  [ # 68 ]

Heren, gaarne ontopic gaan!  Exclamation

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 23 november 2008 02:36 PM
  [ # 69 ]

Ik heb mijn eerste zelf getankte LPG tank opgereden Smile Verbruik zat rond de 12liter/100km.

Ik denk dat ik die wel naar de 10 liter moet krijgen. Want heb veel gewoon gestart en weer afgelegd (zonder te rijden, om hem op hoogte te krijgen), nogal zwaar opgetrokken (mijn eerste rit met mijn BX Wink ), enkel stad gereden (geen autosnelweg) enzovoort.

Al bij al een mooie score denk ik Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2008 03:24 PM
  [ # 70 ]

Ok, het wil dus maar niet lukken om hier ontopic te blijven….

Slotje dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook