Ik lees net dat de plannen voorlopig alweer van de baan zijn. Er is geen kamermeerderheid voor te vinden.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Totaal aantal Berichten: 1419
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb altijd wel een beetje het idee gehad dat “moderne auto’s” dus van de afgelopen 10 jaar, door alle electronica, airbags, airco’s enz enz, de 25 jaar moeilijker gaan halen ivm hoge kosten en om dat allemaal werkend te houden.
Ik denk dat het probleem zich zelf oplost, kijk alleen al naar DS-en waar je bijna alles zelf aan kan doen, CX wordt al moeilijker, XM’s zijn er al weer een stuk minder en zie je jezelf al onder een C6 liggen over 20 jaar?
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
en zie je jezelf al onder een C6 liggen over 20 jaar?
What a way to go.
Persoonlijk zie ik het verschil niet zo tussen de bouwkwaliteit van een CX uit ‘83 en een uit ‘84. De auto’s zijn inderdaad steeds beter geworden, maar het trekken van een harde grens is wel altijd wat arbitrair.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk eens naar GB: daar heeft men de grens destijds keihard bij 1974 getrokken. Alles wat nieuwer is, daar moet je belasting voor blijven betalen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Toen die regeling van kracht ging in GB waren binnen een week de sloperijen leeg….
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Menno. schreef:CLL Martin schreef:en zie je jezelf al onder een C6 liggen over 20 jaar?
Nee, want die roesten niet , die kan ik tzt met m’n laptop rijdende houden
No way!! over 5 a 10 jaar zijn alle stappen motorjes stuk en krijg je de deuren niet meer open. of dicht. en dan start ie niet…
Dat wordt echt niet leuk tzt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gelukkig van de baan!
Ik had toch echt wel ingepland dat mijn CX over jaar of 6 belasting vrij gaat worden
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
In zes jaar kan er weer een hoop veranderen….
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
waterman771 schreef:Mark Nijenhuis schreef:Mijn mening alle beroepen beginnend met een P zijn pertinent niet te vertrouwen beginnende bij de Politiek.
Tja… als iedereen in NL zo gaat denken komen we dus nergens meer hé... lekker genuanceerd ook weer, die mening van jou . Overigens kwam meneer zijn reactie 40 minuten na mijn mail. Ik vind het al buitengewoon netjes DAT er een reactie komt!
En dan ben ik niet genuanceerd
In ieder geval ben ik blij dat het voorlopig weer van de baan is….....
nog 6 jaar dan is mijn dame ook belastingvrij.
6 jaar geloof ik echt niet in… Vraag me ook af waar andere beperkingen aan worden gelieerd? Origineel Nederlands? Minimaal 5 jaar in bezit?
Ach, we wachten het maar weer af. Ik ben erg blij met de communicatie van de CU, want ik weet nu dat er in de plannen van de kilometerheffing toch een vorm van ontheffing voor klassiekers/belastingvrije auto’s zit…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
De rook is opgetrokken, nog even natrappen.
De partij is van mening dat de regeling voor klassiekers wordt misbruikt
Populistisch jargon
Door het woord misbruik te hanteren wordt een grote groep gepassioneerden als geheel in een kwaad daglicht gesteld. Bestaande regelingen gebruiken is geen misbruik. Met de gebruikte terminologie appeleert de CU aan misplaatste gevoelens van afgunst.
de relatief vervuilende klassiekers
Populistische heksenjacht
Buiten beschouwing wordt gelaten dat met de productie van een nieuw voertuig meer energie verbruikt wordt dan dat dat reeds geproduceerde voertuig ooit nog zal consumeren. Ook is buiten beschouwing gelaten dat met de productie van een nieuw voertuig meer vervuiling teweeg gebracht wordt dan dat dat reeds geproduceerde voertuig ooit nog zal voortbrengen.
Wat is er leuker dan een BX ? . . . . . Vijf BX-en !
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vandaag gelezen in de krant: CU wil toch overleg over hun voorstel.
Vanochtend gelezen, weet niet meer of het de Spits of Metro was.
Ze hebben kort geleden toch ge-evalueerd over de handhaving van vrijstelling? waarom dan weer dit voorstel? Misschien niet goed ge-evalueerd? Wat is daar dan weer de waarde van?
Maar natuurlijk is het een belastingmaatregel en heeft niets met het milieu te maken. Ons Visaatje wordt over dik 2 jaar belastingvrij. dat scheelt ons dan 17 euro per maand. Maar als dat er niet van komt, blijven we net zoveel rijden als nu.
De hypocriete hap uit Den Haag draait er weer om heen, zoals altijd
Dyna Z1: Tout alu.