Geweldig initiatief de Citroen veiligheidsdag, kwam er gelijk achter dat de accu binnenkort vervangen moet worden… maar toen de auto op de brug stond ontdekten de monteurs ook een lichte lekkage van olie bij de luchtinlaat?! tussen de luchtsnorkel (hoe je dat ding ook noemt ) en de inlaat zelf, er was duidelijk te zien dat het miniscule pakkinkje doorgebroken was en dat er af een toe een druppel olie uitkwam.. Volgens de heren kwam het door de carterontluchting, die wat olie de luchtinlaat blies, ouderdomskwaaltje… Is dit werkelijk zo, of moet ik me weer zorgen gaan maken?
edit: voorheen heeft ie daar volgens mij nooit gelekt (of t moet nu iets erger geworden zijn )
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
zou die pakking wel vervangen als het je luchtinlaat is.. je trekt anders valse lucht.
Uhm soms kan er wel olie in de inlaat komen omdat carterontluchting daar op aan gesloten zit. Maar zolang je auto niet overdreven blauw rookt ofzo zou ik er geen aandacht aan schenken. Mischien zo nu en dan het zaakje ff wat schoonmaken daar.
je inlaattraject dan.
Zijn die pakkingen verkrijgbaar bij de normale automaterialenzaak? geen zin en geld voor onnodig dure garagereparaties
En is valse lucht erg? Kan me alleen indenken dat ie lucht aanzuigt buiten het filter om, maar zou toch geen invloed mogen hebben?
- AX GT injection ph1
uhm die lucht word dan niet door je ecu geregistreerd dus die lucht is er wel maar je blok houd er geen rekening mee…
weet niet cker of ik nu in onderdeel in gedachten heb die jij ook bedoeld maar anders is het bovenstaande verhaal waar
Is het uhm die pakking vna je injectiehuis? of een andere pakking? miss wil je een foto maken?
goedkope oplossing is uhm vloeibare pakking :p bij mij wasinlaatspruitstuk lek + pakking en die pakking was 30 euro ..
Nouja, ik merk nou niet echt verandering in rijgedrag… rijd nogsteeds als een trein
ik zal wel even een foto maken als t weer droog en licht is buiten ik heb er volgens mij niet heel veel last van, maar lekkage hoort natuurlijk niet
- AX GT injection ph1
normaal zuigt die dat wel op in de moter die olie en dat verbrand dan wel haha.. zonder lekkage had je het niet eens doorgehad denk ik..
Zolang die niet teveel olie zuipt