Ik heb op mijn ene Berlingo 2 originele Citroen dakrails gemonteerd. Nu wil ik die op mijn andere Berlingo zetten maar ze zitten na 4 jaar moervast. Heb al kruipolie gebruikt en aan de ene kant is de imbusbout al rondgedraaid zodat verwijderen nog lastiger wordt. Heeft iemand een idee of een oplossing??
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
Probeer er bij die ene een grotere inbus in de meppen of zet er een griptang op.
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
n.b.
Die inbus is een vijfkant, viel me laatst op.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
linkse draadtap kun je proberen
Zitten die misschien met Loctite vast?
Dan kun je ze enkel los krijgen met warmte.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Nee, zitten niet met locktide vast. Heb ze er zelf opgezet. Ook geen linkse schroefdraad. Ook verwarmen kan niet dan zou het plastic eromheen smelten en het nog moeilijker maken ze te verwijderen. En idd de inbus is/was vijfkantig maar nu min of meer rond geworden. Moet de dealer het maar proberen…
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Is het boutkopje weg te boren?
Dan is die beugel los en kun je overal goed bij om het verder los te maken.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Een gleuf slijpen in de dolgedraaide kop en hier een platte schroevendraaier inzetten? Kan je niet zoveel kracht zetten als met een imbus, maar misschien de moeite van het proberen waard
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Zal niet gaan.
Je kunt er niet bij met een slijptol.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
torx dop er inslaan, o pde plek van de inbus
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
langevelsloo schreef:Zal niet gaan.
Je kunt er niet bij met een slijptol.
ik heb een Berlingo gehad, alleen nooit naar het dak gekeken
Met een Dremel (oid) dan? Die zijn een stuk kleiner dan een slijptol.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
25trd schreef:langevelsloo schreef:Zal niet gaan.
Je kunt er niet bij met een slijptol.
ik heb een Berlingo gehad, alleen nooit naar het dak gekeken
Met een Dremel (oid) dan? Die zijn een stuk kleiner dan een slijptol.
probeer eerst maar eens een TORX dop…
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
ik bedoel een linkse draadtap die conish loopt dus zo eentje waar je geen volledige draad kunt tappen. gewoon gaatje boren in de bout en dan die tap erin . deze zet zich erin vast zodat je hem los kan draaien
torx zou ook kunnen in combinatie met een slagschroevendraaier
Slijptol op het dak van een auto Ik neem tenminste aan dat die auto waar de rails vanaf moeten nog verder moet leven en dus geen schades moet hebben van slijpen. Dus ook geen lakschades van opspattende slijpdeeltjes.
Torx erin tikken lijkt me het beste om te proberen inderdaad.
Mocht je een lasapparaat hebben dan kun je de bout ook laten schrikken door de las er op te tikken. Let wel op dat je de accu loskoppelt.
Enige manier die werkt als de bout echt vast zit is er een torx in vast slaan en dan de inbusbout met een slagschroevendraaier met diezelfde torx lostikken.
Platkopschroevendraaiers zullen nooit werken als je al een goeie inbus hebt geprobeerd.
Wel kun je met een kleine beitel de inbus lostikken als je genoeg ruimte hebt. Ze de beitel aan de bovenkant van de inbus verticaal op de bout. Sla 1 of 2 keer zodat de beitel grip heeft in de kop. Zet de beitel dan heel iets schuin. ong. 40graden en sla de inbus dan los, doordat je met de beitel aan de bovenkant van de bout tegen de klok in slaat.