Hoi, ik heb even een vraagje. De watertemperatuurmeter en de olietemperatuurmeter kunnen die gewoon in de tellerklok van een 19 tzi?? en werkend bedoel ik natuurlijk, want erin dat zal wel gaan .
die heb ik er namelijk bijgekregen en ik vroeg me af of ik die er gewoon in kon zetten..
groeten
Re: tellertjes tzi
tinustilburg schreef:Hoi, ik heb even een vraagje. De watertemperatuurmeter en de olietemperatuurmeter kunnen die gewoon in de tellerklok van een 19 tzi?? en werkend bedoel ik natuurlijk, want erin dat zal wel gaan .
die heb ik er namelijk bijgekregen en ik vroeg me af of ik die er gewoon in kon zetten..
groeten
Volgens mij is dit al vaker gevraagd op dit forum…
Maar de watertemperatuurmeter is geen enkel probleem. De sensor komt op de plaats waar nu de ‘sensor voor het oranje waarschuwings-lampje voor bijna te warme motor’ zit. Het kabeltje kun je dus ook gewoon gebruiken.
Olietemperatuurmeter is een stuk lastiger. Normaliter zit er geen plek om de sensor te plaatsen. De sensor hoort in de carterpan.
ja ik zag een ander topic hierover, maar dat ging over een 1.6.
en ik vraag het omdat die vorige eigenaar tegen mij zei dat het gewoon plug and play is omdat dit hetzelfde blok is als een gti, dus dat ik gewoon die tellertjes erin kan zeten en dat het dan werkt…maar dat lijkt me niet..
tinustilburg schreef:ja ik zag een ander topic hierover, maar dat ging over een 1.6.
en ik vraag het omdat die vorige eigenaar tegen mij zei dat het gewoon plug and play is omdat dit hetzelfde blok is als een gti, dus dat ik gewoon die tellertjes erin kan zeten en dat het dan werkt…maar dat lijkt me niet..
Het Tzi-blok is normaal gesproken anders dan een Gti-blok (niet alleen de inlaat). Of het moet hier over een Tzi break gaan, want dan is het wel een Gti-blok.
WYD schreef:tinustilburg schreef:ja ik zag een ander topic hierover, maar dat ging over een 1.6.
en ik vraag het omdat die vorige eigenaar tegen mij zei dat het gewoon plug and play is omdat dit hetzelfde blok is als een gti, dus dat ik gewoon die tellertjes erin kan zeten en dat het dan werkt…maar dat lijkt me niet..Het Tzi-blok is normaal gesproken anders dan een Gti-blok (niet alleen de inlaat). Of het moet hier over een Tzi break gaan, want dan is het wel een Gti-blok.
Klopt. Een 19TZi berline is een monopoint injectie (motorcode DDZ) en een 19TZi break is een multipoint injectie.
Voor de metertjes maakt dit niet uit, want het is dan wel plug and play, maar wel met het installeren van de sensoren en het trekken van een enkel kabeltje.