Er zijn behalve dat het wel lekker warm is, nog meer voordelen aan het mooie weer.
Zo zag ik laatst alweer een DS cabrio staan in de parkeergarage van Schiphol, en reed er gisteren ook een DS cabrio door Wageningen. Helaas had ik geen camera bij me, ze zagen er allebij echt perfect uit.
Met dit mooie weer halen de klassiekerbezitters hun auto’s weer uit de garage en kunnen we er allemaal van genieten. Hopelijk zie ik binnenkort ook weer eens een SM rijden. Als je er geen hebt, zoals ik, moet je het hebben van deze mooie dagen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het straatbeeld is altijd mooier als er klassiekers rondrijden. En ik kan dan ook uitermate genieten van het feit dat de oldtimers weer uit hun winterslaap gehaald worden.
Zelf heb ik ook alweer vele 2CV kilometers gemaakt, heerlijk het dak open en buin worden maar! Ik heb vandaag ook meet 2CV’s zien rijden dan normaal.
Helaas viel het mij vandaag (en gisteren) wel op dat vele automobilisten de kop er niet bij hadden. Ik heb vandaag vele bijna-ongelukken gezien, en 1 echt ongeluk; wagen over de kop op een rotonde in Leeuwarden.
Het zag er niet best uit allemaal….
Zou het de warmte zijn die de bestuurders suf maakt???
patje74 schreef:Helaas viel het mij vandaag (en gisteren) wel op dat vele automobilisten de kop er niet bij hadden. Ik heb vandaag vele bijna-ongelukken gezien, en 1 echt ongeluk; wagen over de kop op een rotonde in Leeuwarden.
Het zag er niet best uit allemaal….Zou het de warmte zijn die de bestuurders suf maakt???
Vanochtend stond er een trauma heli op de A20 wegens een ongeluk, alle banen afgesloten en een file van dik 10km stilstaand verkeer
Warmte maakt inderdaad suf, onderzoek heeft uitgewezen dat je reactiesnelheid en concentratie vergelijkbaar zijn met een paar biertje op.
Zelf heb ik gisteren bijna de spiegel van de bedrijfsbus (Jumper) eraf gereden, maar dat kwam door de hormonen die op hol slaan als er zoveel vrouwen opeens korte rokjes/topjes gaan dragen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Iedereen dan maar in een 2cv, is de oplossing!
Daarbij komt dat een 2cv een van de veiligste auto’s is voor mij. Ik blijf er fris in, rijd met gepaste snelheid, houd afstand en neem geen inhaal-risico’s. Daarbij komt dat hij een geweldige kreukelzone welke slechts goed werkt bij lage snelheden, maar de meeste ongelukken komen ook voor bij lage snelheid…
De 2cv is gewoon de oplossing voor vele problemen, en als je ook nog eens op “schone” LPG gaat rijden hebben we het millieu-verhaal gelijk bijz’n kladden gepakt. Wanneer begint de serie productie weer?!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
daarom staat airco soms ook aangeschreven als een veiligheids middels doordat je frisserblijft
ik vin zelf vooral climaat control erg goed werken je steld temp in en geen omkijken maar naar
met handbediende airco blijf je soms maar aan die knoppen draaien…
patje74 schreef:Iedereen dan maar in een 2cv, is de oplossing!
Daarbij komt dat een 2cv een van de veiligste auto’s is voor mij. Ik blijf er fris in, rijd met gepaste snelheid, houd afstand en neem geen inhaal-risico’s. Daarbij komt dat hij een geweldige kreukelzone welke slechts goed werkt bij lage snelheden, maar de meeste ongelukken komen ook voor bij lage snelheid…
De 2cv is gewoon de oplossing voor vele problemen, en als je ook nog eens op “schone” LPG gaat rijden hebben we het millieu-verhaal gelijk bijz’n kladden gepakt. Wanneer begint de serie productie weer?!
Iedereen in een 2cv.. , tis niet echt een veilige auto..wat dacht je van de winter..dan raakt je concentratie ook wel weg als de ijspegels in je neus zitten
Ijs schreef:patje74 schreef:Iedereen dan maar in een 2cv, is de oplossing!
Daarbij komt dat een 2cv een van de veiligste auto’s is voor mij. Ik blijf er fris in, rijd met gepaste snelheid, houd afstand en neem geen inhaal-risico’s. Daarbij komt dat hij een geweldige kreukelzone welke slechts goed werkt bij lage snelheden, maar de meeste ongelukken komen ook voor bij lage snelheid…
De 2cv is gewoon de oplossing voor vele problemen, en als je ook nog eens op “schone” LPG gaat rijden hebben we het millieu-verhaal gelijk bijz’n kladden gepakt. Wanneer begint de serie productie weer?!
Iedereen in een 2cv.. , tis niet echt een veilige auto..wat dacht je van de winter..dan raakt je concentratie ook wel weg als de ijspegels in je neus zitten
Herkenbaar Ik reed een keer bij -10 naar Den Haag in mijn 2cv. Verwarming op zijn hoogst en bij 120 km/pu kwam er een ietsiepietsie warme lucht naar binnen. De ramen bevroren zelfs aan de binnenkant Kachelslang was een gatenkaas. Ik moest er bij elk tankstaion af om de ramen te krabben,zowel binnen als buiten…ach…ik bleef er wel wakker van
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ijs schreef:
Iedereen in een 2cv.. , tis niet echt een veilige auto..wat dacht je van de winter..dan raakt je concentratie ook wel weg als de ijspegels in je neus zitten
Daar ben ik het niet mee eens , door alle moderne snufjes zoals stuur- en rembekrachtiging, airbags, side impact systems, ABS, EPS en nog wat van die afko’s hebben mensen het gevoel onkwetsbaar te zijn in het verkeer. Het gevolg is dat er met glad weer te hard wordt gereden, bumperkleven enz. Simpelweg omdat gevaarlijke omstandigheden zoals gladheid gemaskeerd worden door die moderne snufjes. (totdat je werkelijk in een slip komt!)
2CV rijders anticiperen veel beter in het verkeer, houden afstand, rijden voorzichtiger bij harde regen en ijzel en zijn dus eigenlijk veiliger bezig.
Ik zag dit o.a. de afgelopen winter, er lag 40cm sneeuw en de 4X4 bakken scheurden met een rotgang door de woonwijk. Deze bestuurders denken alleen maar aan optrekken, en dat gaat wel lekker met 4X4, wat ze vergeten is dat ze ook “slechts” met 4 wielen remmen, net zoals ik in mijn oude Cit. Hierbij hebben ze dus geen voordeel, zelfs een nadeel omdat ze veel meer massa tot stilstand moeten brengen.
Je kan trouwens ook een aanjager in je kachelslang monteren, een schotje maken onder je voor bank/stoel enz… (en je kachelslangen tijdig vervangen )
De kachel in een eend is inderdaad niet alles…. Mijn vader had vroeger een slang in het gat bij de voeten gestoken, en het andere eind in zijn mouw van de jas gestopt Op die manier word je ook wel warm…
Ook heeft er een LandRover blower in gezeten, dat wil ook wel helpen… En bij onze aca hadden we een groot schot van piepschuim tussen de laadbak en cabine gemaakt. Op die manier was het heeel warm te krijgen…
Even on topic:
Heerlijk 2cv weer vandaag niet? wij hebben een hele poos met de eend gereden, dak los, radio hard, en knorren maar heerlijk…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ja man! Super cabrio-weer, heb er al weer heel wat km’s mee gereden.
Het is wel opmerkelijk hoevell cabrio’s je tegenkomt (ook 2cv’s) met het dak er op..
Hopelijk is het morgen ook nog eende-weer!
Oant moarn, tot morgen
Ja…dat snap je niet he? Rij je in een cabrio in NL. Wat betekend dat je ongeveer 21 dagen per jaar lekker met je dak open kan rijden. Dan is het een keer lekker om je dak open te doen en zie je ze nog met het dak dicht rondrijden. Onbegrijpelijk! Niet om het een of ander,maar vaak zijn het vrouwen die of geen zin hebben in dat gedoe,of bang zijn dat hun haar in de war komt ofzo. Ik heb nu enkel een schuif/kanteldak in mijn BX en als het maar een beetje mooi weer is (Zonnig en 15 graden) gaat het ding helemaal open. Met mijn 2cv’tje was het al net zo. Er is niets lekkerders dan open rijden… hoewel… motorrijden…. maar da’s (nog meer) fftopic
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
vandaag, net als gisteren en eergisteren met open dak gereden…
Is enorm verfrissend met dit weer….
En wat zie je dan: nieuwerwetse cabrio;s met het dak dicht, omdat anders de haren van mevrouw door de war raken… Koop dan een coupe ofseau…
Neej, ik vind het lekker, ga het in de winter ook eens proberen, dikke jas aan, blower (heb ik, nog niet in de eend) aan, en gaaaaaaan met die banaaaaaaan!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tom Duckpower schreef:En wat zie je dan: nieuwerwetse cabrio;s met het dak dicht, omdat anders de haren van mevrouw door de war raken… Koop dan een coupe ofseau…
Nee, het is veel te heet om het dak open te doen! Dak dicht en airco aan is veeeeeel lekkerder!
Ik heb natuurlijk vandaag ook de hele dag open gereden, heerlijk!
kan ook…toch blijft het dan zonde…De auto niet gebruiken waar ie voor bedoeld is….
en de hitte merk ik in de eend als ik stilsta, in de zon…dan is het even zweten…als je dan weer rijdt….HEERLIJK!
Dan doe ik het helemaal goed: dak open en vorruit open
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mohooi kom ik op zwembad zie ik een citroen ds cabrio staan net zo mooi
stak in de rode lak… super gaat
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!