2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Motor pakt niet soepel op
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 03 november 2008 11:36 PM
  [ # 16 ]

Ik heb er geen plaatje van, het is een aluminium tonnetje bovenop de motor op de plek die ik hiervoor al beschreven heb.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 04 november 2008 12:03 AM
  [ # 17 ]

hmmm bij het googlen naar een plaatje van de stappenmotor komt meer en meer het gevoel dat dit het niet is, in 90% van de topics is het slecht of geheel niet stationair willen lopen te wijten aan een slechte stappenmotor Confused

Weet nu wel redelijk hoe ie eruit moet zien, zal hem binnekort eens demonteren en reinigen en fotograferen Very Happy

wordt vervolgt…....

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 04 november 2008 03:01 AM
  [ # 18 ]

Ondanks dat ik nihil ervaring heb met zes cillinder-motoren ga ik me hier toch aan wagen. huh

Ik neem aan dat de inspuitcomputer een signaal nodig heeft van de gaspedaal/gasklep positie.
Ik neem ook aan dat dit d.m.v. een pot-metertje wordt bereikt.
Als hierin een zwaar punt of versleten baantje zit ziet de inspuitcomputer een sprongetje in het gevraagde vermogen.
En een versleten baantje in de potmeter verwacht ik in het gebied welke het meest benut word; laag in de toeren.

Mischien een idee om eens een analoge weerstandsmeter aan de pot-meter te hangen en te zien of de weerstand vloeiend meeloopt met de gaspedaalstand?

Succes, Piet

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 november 2008 10:31 AM
  [ # 19 ]

Goed idee! Idea

In dit draadje Link wordt deze gaspedaal potmeter uitgebreid beschreven.

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 04 november 2008 01:49 PM
  [ # 20 ]

In dit draadje Link wordt deze gaspedaal potmeter uitgebreid beschreven.

Daar wordt toch niet een gaspedaal pot meter zoals hierboven wordt omschreven belicht?
in die link staat de potmeter beschreven welke een sensor is voor hydractive computer??

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 november 2008 03:40 PM
  [ # 21 ]
sweef schreef:

In dit draadje Link wordt deze gaspedaal potmeter uitgebreid beschreven.

Daar wordt toch niet een gaspedaal pot meter zoals hierboven wordt omschreven belicht?
in die link staat de potmeter beschreven welke een sensor is voor hydractive computer??

Okay, you’re right!  Surprisedops:
Maar het zou nog steeds de gaspedaal pot kunnen zijn. Even aannemende dat de ECU een gaspedaal stand vanuit een potmeter krijgt.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 04 november 2008 11:57 PM
  [ # 22 ]

Net m’n dame aan de knipperkast gezet….. motor ECU zero, nul, rien, fouten…..

to be continud…...

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 05 november 2008 12:03 AM
  [ # 23 ]
par eXeMple! schreef:
sweef schreef:

In dit draadje Link wordt deze gaspedaal potmeter uitgebreid beschreven.

Daar wordt toch niet een gaspedaal pot meter zoals hierboven wordt omschreven belicht?
in die link staat de potmeter beschreven welke een sensor is voor hydractive computer??

Okay, you’re right!  Surprisedops:
Maar het zou nog steeds de gaspedaal pot kunnen zijn. Even aannemende dat de ECU een gaspedaal stand vanuit een potmeter krijgt.

Nee, het gaat hier om de gasklep-potmeter, deze zit bij de V6 aan de overkant van de gasklep.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 05 november 2008 07:17 PM
  [ # 24 ]

Blijkbaar heb ik een probleem wat niet veel voorkomt….  Surprised

@Willem, en wat kan ik aan die gasklep potmeter meten…...

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 05 november 2008 09:11 PM
  [ # 25 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Blijkbaar heb ik een probleem wat niet veel voorkomt….  Surprised

@Willem, en wat kan ik aan die gasklep potmeter meten…...

Net als bij elke potmeter…..De weerstand als je hem verdraaid, moet vloeiend oplopen en de waardes moeten kloppen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 05 november 2008 11:58 PM
  [ # 26 ]
Willem schreef:
Mark Nijenhuis schreef:

Blijkbaar heb ik een probleem wat niet veel voorkomt….  Surprised
@Willem, en wat kan ik aan die gasklep potmeter meten…...

Net als bij elke potmeter…..De weerstand als je hem verdraaid, moet vloeiend oplopen en de waardes moeten kloppen.

Lukt het om iets preciezer te zijn Willem ? (ik doel dan op de waardes)

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 06 november 2008 12:17 AM
  [ # 27 ]

Was dat ding niet 470KOhm Willem?

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 22 november 2008 05:29 PM
  [ # 28 ]

Update zoals al in het “levensloop” topic geschreven is het HELEMAAL in orde met het soepel oppakken bij gasgeven en gas loslaten veroorzaakt ook geen schok meer.

Het 1 mm verdraaien van de gasklep potmeter heeft het euvel verholpen.

thx Willem!


Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 november 2008 06:29 PM
  [ # 29 ]

Als je ooit in de gelegenheid komt om hem te vervangen, vervang hem dan…..Ik heb ooit in een ver verleden een 90-er V6 gehad, die dezelfde problemen had en ook regelmatig uit viel midden op een kruispunt…...
Gelukkig kon ik toen met gesloten beurs een 93-er V6 automaat kopen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 november 2008 06:31 PM
  [ # 30 ]

Pluspunt voor jouw V6, ik zie daar serieuze stekkers zitten op je stappenmotor…... Gelukkig niet de oude meukzooi

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook