als ik met de ruitwissers aan rij
en ik stop met rijden , (vb rood licht)
gaan ze over naar interval
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
Totaal aantal Berichten: 2999
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Dus de kans is groot dat je het stoplicht niet op groen ziet springen ??
Re: ontdekking
extragroot schreef:als ik met de ruitwissers aan rij
en ik stop met rijden , (vb rood licht)
gaan ze over naar interval
Dit is normaal hoor.
Hij gaat over op snel interval.
Zet hem maar eens op interval en ga dan maar eens 100 rijden.
Doet ie het ook.
Niks nieuws dus
Waar ligt dat instructieboekje nu weer ????
Er zijn nog zo van die verborgen opteitjes hoor….
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Hoi Allemaal
Dat het ruitenwissen bij stoppen overschakelt op interval is me nog niet opgevallen.
Wel standaard is dat de frequentie van het interval (al rijdend) toeneemt naarmate de snelheid toeneemt.
HAUG
23-11-2008
Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)
Hoi allemaal,
Als het het goed is is de Berlingo ook voorzien van het navolgende trucje:
- Op het moment dat je de sleutel uit het contact haalt, even een tik aan de grootlichthandle
- als het goed is gaan dan je koplampen nog 60 sec branden
- erg makkelijk in het donker als je van je auto naar je huis moet lopen..
Groetjes,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Dat van die ruitenwissers staat in het instructie boekje, maar heb het nog niet uit kunnen proberen omdat het nog niet geregent heeft. ook dat de koplampen gaan branden als je na stilstand de lichtschakelaar naar je toe trekt is erg handig.
Mijn boordcomputer geeft alleen maar de tijd aan en is display voor de radio/cd speler. Geen temperatuur of enige andere info. Ligt dit aan het type of uitvoering?
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
XsaraVTRRR schreef:Hoi allemaal,
Als het het goed is is de Berlingo ook voorzien van het navolgende trucje:
- Op het moment dat je de sleutel uit het contact haalt, even een tik aan de grootlichthandle
- als het goed is gaan dan je koplampen nog 60 sec branden
- erg makkelijk in het donker als je van je auto naar je huis moet lopen..Groetjes,
Pieter
dit heb ik dan wel gelezen inde RTFM
maar is me nog niet gelukt
een andere ontdekking is dat de achterste ruitewisser eens aan gaat;
als je in achteruit zet (op voorwaarde dat u voorruitewissers op aan staan)
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
Hoi Hakoek en ‘allemaal’
Dat van die 60 sec. licht blijven geven staat inderdaad in de handleiding en heb ik al geprobeerd. Snelheid interval die zich aanpast aan de rijsnelheid ook.
Het display dat geen temperatuur enz. aangeeft, heeft vermoedelijk te maken met de radio of zo. Ik heb dat ook niet en rij met de 1.6 HDI Fresh (75 pk) van begin 2006.
HAUG
23-11-2008
Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)
Ik denk HAUG dat wij een goedkope uitvoering hebben van de Berlingo en dat daarom eea niet wordt weergegeven op het display.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik geloof niet dat de Berlingo II met de optie buitentemperatuur geleverd werd…
ontdekking
Ik ontdekte pas geleden dat; toen ik thuis kwam, de motor afzette (dus ook niet op de ‘radio stand’, maar de sleutel in het contactslot liet, de deuren automatisch op slot gingen (CV) na enige tijd…
Als je op de afstandbediening drukt om de deur te openen, maar de deur niet daadwerkelijk opent binnen ca. 1 minuut, sluiten ze ook weer automatisch.
Dat van die ruitenwissers is toch normaal, niet?
Omdat je niet meer rijdt komt er normaal ook veel minder water tegen je voorruit. Als je dan stilstaat hoeft de ruitenwisser niet meer zo snel te gaan. Daardoor gaat die op interval om de ruit te sparen. Kom maar een keer kijken naar mijn ford transit bus van het werk. Daar zie je mooi de strepen opstaan van de ruitenwisser. Doordat die deze optie niet heeft en dus constant blijft doorgaan. Daardoor begint te “piepen” omdat er te weinig water is om op gewone stand te blijven doorgaan is de ruit bekrast van de “schrapende, piepende, springede” ruitenwisser. Te droge ruit, te snelle interval, schurende rubber. Niet goed voor het ruitje.
Tiens dat van die lichte moet ik ook eens testen op de mijne, curieus of dat werkt. Gewoon even grootlicht opzetten terwijl het contact helemaal af staat en de sleutel eruit is?
New Berlingo, heerlijke wagen
graddus schreef:Ik geloof niet dat de Berlingo II met de optie buitentemperatuur geleverd werd…
Toch wel hoor….
Mijn Berlingo ( Image uitvoering ) heeft een groter model display met radio ( cd ) info, boordcomputer met 5 functies, en zelfs een buitentemeratuurmeter die nog juist aanduid ook .
Dit is zelfs multifunctioneel, want als het bvb buiten minder dan 3° celsius is geeft het display “glad wegdek” weer en nog zo van die aardigheidjes.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......