7 van de 34
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

mkatgert’s GS 1220 Club Convertisseur
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 november 2008 07:37 PM
  [ # 91 ]

Wat een heerlijk verslag Michiel!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6103

Gepost: 22 november 2008 08:55 PM
  [ # 92 ]

Wat een prachtig verslag. Mijn hemel, jullie hebben er ook wel een dag voor uitgekozen zeg.

Blij te horen dat het allemaal goed is gegaan en ik blijf dit topic vol spanning volgen, benieuwd naar de vorderingen.

Profiel  

Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 461

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 22 november 2008 09:03 PM
  [ # 93 ]

Mooi dat je met de GS verder kan. Bizar dat het zo gelopen is.
Heel veel succes en plezier met het project.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 22 november 2008 09:17 PM
  [ # 94 ]

Wat een prachtig verhaal, en een mooi avontuur!

Veel succes met de GS verder. very good

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 november 2008 09:31 PM
  [ # 95 ]
mkatgert schreef:

En citro-power, da’s waar ook. Dat was me al wéér ontschoten, ik kom er nog op terug!

Tuurlijk geen probleem. Ik hoor het wel. Ook als je nog wat anders nodig hebt.

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 22 november 2008 09:41 PM
  [ # 96 ]

Jongens Jongens ........................... wat zijn jullie goed bezig geweest.

Wat een episode weer in het avontuur GS.

Michiel ik hoop dat er echt orde op zaken wordt gesteld en dat ze weer in al haar schoonheid herrijst.

Ron

Profiel  

Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 22 november 2008 10:07 PM
  [ # 97 ]

Michiel, samen met je GS welkom in Berlikum.
Diep respect voor jullie avontuur van gister. Het was inderdaad bar en boos.
Ik hoop dat dit avontuur een goede nieuwe herstart is om de auto binnenkort weer lekker op de nederlandse wegen te toeren

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 23 november 2008 12:44 AM
  [ # 98 ]

Ik geloof dat de engellen jullie hebben geholpen.

Dit is de kar die ik normaal gebruik en waar ik george destijds mee geholpen heb een CX uit harlingen te halen.

klik ALs ik dit plaatje zie, staat de auto compleet voorop. Gelukkig hebben jullie een citroen voor gehad, want dit heeft toch een kogeldruk gegeven. Meestal laat ik de achterwielen bij de achterrand staan zo is het gewicht ideaal verdeeld.

Verder lees ik dat jullie slechts een spanband om de trekhaak achter gedaan hadden en een lier voor aan het subframe.
De lier was en zal nog steeds even onbetrouwbaar zijn. Als er maar genoeg gewicht aan hangt rolt die af.

Gezien jullie belabberde belading in combi met een belabberde lading zekering hebben jullie zeer geluk gehad.

Jullie waren trouwens mooi op tijd retour. We hebben de kar die ochtend erna om 0530 aangepikt voor een ritje bladel met een citroen berlingo en een kapotte motor.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2502

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 23 november 2008 01:01 AM
  [ # 99 ]

Uiteindelijk stond de auto met meerdere spanbanden vast: 2 op de trekhaak, 1 over de motorkap naar achter, 1 over de achterruit naar voren, inclusief de lier die we gewoon hard in de vergrendeling geduwd hebben. Die pal wilde liever vast dan los, dus ik was echt niet bang voor losschieten.

Wat betreft gewichtsverdeling: de kogeldruk viel heel erg mee. Uiteraard is daar op gelet. De combinatie lag als een blok op de weg.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2417

Gepost: 23 november 2008 01:14 AM
  [ # 100 ]

wel een trip nu elke keer om aan je GS te gaan werken!

Dat je maar snel resultaat mag gaan zien!

Succes!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 23 november 2008 01:14 AM
  [ # 101 ]

Dat is een feit die kar ligt als een blok op de weg… Ideaal als je wat haast creeert… met een 110 over de snelweg is geen probleem.

Gelukkig had je idd meerdere banden erom dan die eene.
Zelf heb ik die 2 wielbanden om de voorwielen en 1 gewone band achter door de sleepoogjes, om de trekhaak oid dit om met hard remmen te zorgen dat die niet naar voren glijd. Dat hebben george en ik met zijn CX ook gehad. Deze auto had amper remmen en stond puur in de achteruit toch rolde die een stukje naar voren…

Deze lier heeft een interne rem voor het afdraaien. DWZ als je de pal erop houd en je draait af, gaat erg zwaar, dan word de lier geremt. Dit om te zorgen dat je eventuele auto van de kar af vliegt als je een auto zou aflieren (omdat die geen enkelle remvorm heeft).
Juist die rem is het probleem. Als er te hard aan de kabel word getrokken trekt die door de rem heen.

Wat de kogeldruk betreft. Het is mijn ervaring. Ik heb geen HP op mijn volvo 850TDI en ik heb ook geen verbruik van 1:10,5 had ik dat maar…

George had mij ook zijdelings gevraagd toen ik een XM had vervoerd, maar verder nooit meer wat gehoord van deze actie. Ben blij voor je dat het de goede kant uit gaat, al raakt die wel verder uit de buurt van frankrijk.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 23 november 2008 01:35 AM
  [ # 102 ]

Wat betreft die lierrem: we kregen het niet voor elkaar de lier af te rollen zonder de pal op te lichten, ik had dus verwacht dat er geen losse rem in zou zitten… Gelukkig was het inderdaad niet de enige vergrendeling en komen er geen grote krachten op te staan (bij een noodstop zal ie alleen aan de achterste spanbanden gaan hangen, en de boel kon niet zodanig hard accelereren dat de lier onder spanning zou komen te staan…) Daarnaast hebben we voldoende stops gehad om de boel na te lopen, dus die engelen hebben we denk ik niet hard nodig gehad… We zijn sowieso nooit boven de 80 uitgekomen Smile

@Evan: ja, dat is inderdaad zo. In de regio was op zo’n korte termijn niet iets te vinden waar ik mocht klussen. Nu moet ik er maar gewoon hele weekenden van maken… Het is 2 uur rijden, dus dat is nog te overzien.

Profiel  

bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1136

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 24 november 2008 10:39 PM
  [ # 103 ]

mooi dat ie weer in je bezit is michiel.

kun je die stallingskosten nog verhalen of moet je die zelf ophoesten?

succes met de verdere werkzaamheden!

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 29 november 2008 04:23 PM
  [ # 104 ]

Heb je als iets aan het motoertje en de bak gedaan? Ik wil best komen assisteren (ben wel benieuwd hoe het allemaal zit bij de GS)

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 30 november 2008 01:16 PM
  [ # 105 ]
bx-cannes schreef:

mooi dat ie weer in je bezit is michiel.

kun je die stallingskosten nog verhalen of moet je die zelf ophoesten?

succes met de verdere werkzaamheden!

ik ga proberen ze te verhalen.

eXpelliarMus schreef:

Heb je als iets aan het motoertje en de bak gedaan? Ik wil best komen assisteren (ben wel benieuwd hoe het allemaal zit bij de GS)

Nee nog niet, hulp zal inderdaad erg prettig zijn, ik laat wel weten wanneer ik die kant opga, dan zou het inderdaad leuk zijn als je mee kan helpen.

Profiel  

7 van de 34
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook