Gele lampen (H1)
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 22 november 2008 08:50 PM

Heeft iemand van jullie ervaring met de lampen in onderstaande link?

Ze moeten in een XM en moeten dus écht ‘Frans’ geel zijn.

Citroënloos

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 23 november 2008 05:33 AM
  [ # 1 ]

Ik geloof er geen barst van. Zal wel weer “Gold” zijn, zoals gebruikelijk.
De afbeelding laat een gele gloed in de lamp zelf zien, dus ga ik er gemakshalve vanuit dat het glas zelf niet geel is en je dus met Gold te maken hebt.

Bovendien zijn H1-lampen een beetje klein en daardoor nogal fragiel, waardoor je met wat pech aan het vervangen kan blijven.

De beste oplossing blijft naar mijn mening dan ook een paar gele glazen bolletjes met klemvoetjes uit een Franse XM te scoren. Of H4-kapjes in je koplampunit te fröbelen.

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 23 november 2008 02:27 PM
  [ # 2 ]

heb zo 123 geen foto geloof ik .. maar ik heb nog koplampen liggen met echt origineel ( fabriek ) geel frans licht. dit zijn gele bolletjes die in de lamp zitten geklemd waar de gewone witte H1 lamp in valt. heel zeldzaam heb ze met veel pijn en moeite in frankrijk weten los te peuteren.

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 november 2008 02:34 PM
  [ # 3 ]
Daffodil31LE schreef:

De afbeelding laat een gele gloed in de lamp zelf zien, dus ga ik er gemakshalve vanuit dat het glas zelf niet geel is en je dus met Gold te maken hebt.

Bovendien zijn H1-lampen een beetje klein en daardoor nogal fragiel, waardoor je met wat pech aan het vervangen kan blijven.

De beste oplossing blijft naar mijn mening dan ook een paar gele glazen bolletjes met klemvoetjes uit een Franse XM te scoren. Of H4-kapjes in je koplampunit te fröbelen.

Over die H4 bolletje heb ik es een keer een heel verhaal hier ergens neer geplant met foto’s over hoe en wat. Wink

Groet Roy

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 23 november 2008 02:52 PM
  [ # 4 ]
xm'metje schreef:
Daffodil31LE schreef:

Over die H4 bolletje heb ik es een keer een heel verhaal hier ergens neer geplant met foto’s over hoe en wat. Wink

Jij ook al?

Daffodil31LE schreef:

Zoals ik een jaar of vier geleden al schreef:

Kijk, zo werkt dat bij een XM:

Je zorgt dat je de juiste koplampen hebt en/of enkel de klemmetjes met de bijbehorende gele bolletjes. Let niet op het Pampers-doosje, daar zitten enkel handige doekjes in om je koplampglas schoon te maken. En het doosje is handig om een koplamp wat gemakkelijker te fotograferen.

Indien je de klemveertjes niet in je koplampen hebt zitten en de donorlampen zijn slecht van reflectoren, kun je het lampvoethoudertje eruitschroeven (Torx maatje 8 met gat) en overzetten in je goede lampen.

Dan sloop je de voorzijde van je XM. Grille eraf, lampen eruit. En even vechten met de bout onder de lamp waar de claxon opzit Rolling Eyes

Nieuwe lampen erin en de boel weer in elkaar draaien. Nu kun je het beste even naar een garagebedrijf gaan om je lampen goed te laten afstellen. Kost geen stukken van mensen en is prettiger voor medeweggebruikers. En voor vogeltjes hoog in de bomen die willen slapen.

Het resultaat:

De hele discussie (15 pagina’s) staat hier .

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 23 november 2008 02:56 PM
  [ # 5 ]
Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 23 november 2008 03:13 PM
  [ # 6 ]

jep dat kan zie ook hier

zon beetje hetzelfde als wat hier boven beschreven staat Wink
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=177402&start=0

Groet Roy

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 23 november 2008 03:36 PM
  [ # 7 ]

@Daffodil31LE jij hebt origineel net als ik nu, hieboven staat het vermeld hoe je het er in prutst met H4 overzet kapjes

Groet Roy

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 23 november 2008 07:13 PM
  [ # 8 ]

Jongens, bedankt voor de antwoorden!

Ik heb het draadje van Roy nog ‘s nagelezen. Die operatie moet te doen zijn!

Ik heb zojuist de gele kapjes besteld (de link van Matthijs).

Volgens de verkoper op Ebay (zie 1e bericht) zijn zijn lampen ook écht geel. Zal wel…

Citroënloos

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 23 november 2008 08:14 PM
  [ # 9 ]

mocht je er niet uit kunnen komen danm geef maar een gil Wink

Groet Roy

Profiel  

MBa@NL
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 146

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 23 november 2008 08:23 PM
  [ # 10 ]
XMine schreef:

Volgens de verkoper op Ebay (zie 1e bericht) zijn zijn lampen ook écht geel. Zal wel…

kom toevallig langs dit topic en ik heb een paar weken geleden bij die persoon “gele” H3 lampen gekocht maar het viel mij héél erg tegen.

ik heb ze in mijn AX in de verstralers zitten en als ik daar een normale aan de ene kant doe en een “gele” aan de andere kant in het verschil nihil.

Als ik dan zie wat voor geel licht er uit me koplampen komt (H4 met opzet bolletje) dan is het achteraf geldverspilling geweest van die H3 lampen…

AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook