10 van de 33
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Evan’s Diesel CXen: Ambulance
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 november 2008 07:17 PM
  [ # 136 ]

Hè? Stuur staat niet recht, maar de wielen wel? Dus stuur eraf en er weer recht opzetten? Of snap ik er nou echt niets van?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 02 november 2008 07:57 PM
  [ # 137 ]

juist, stuur staat wel recht maar wielen niet….. dus moet de afstellin van stuurhuis tov stuurcommando gewijzigd worden…..

krijg je als je stuucommando en stuurhuis los het van elkaar zonder druk op het systeem en zonder borging. al doende leert men he Smile

operatie stoel is halverwege. valt wel tegen al die klemmetjes…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 november 2008 11:47 PM
  [ # 138 ]

Stoel is af, voorste deel interieur zit erin. auto centreert nu acceptabel.

Wat een luxe zo’n set velours stoelen! Eigenlijk is zo’n grijs interieur ook wel netjes. Zwart is wel mooi maar dit oogt ook goed.

De refurbished stoel zit ook nog eens een stuk beter dan de originele! Meer steun in de rug (ik heb een beetje vals gespeeld door een stel nieuwe en extra elastieken in het rugpand te steken!).

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 november 2008 10:21 AM
  [ # 139 ]

En ik maar wachten op foto’s… Wink

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 november 2008 11:47 AM
  [ # 140 ]
garagestmarien schreef:

Hè? Stuur staat niet recht, maar de wielen wel? Dus stuur eraf en er weer recht opzetten? Of snap ik er nou echt niets van?

Bij mij staat het stuur net niet helemaal recht als je het loslaat. De auto rijdt dan wel rechtuit. Het is maar een kleine afwijking, maar voor een perfectionist toch te veel Smile. Ik ga proberen om het stuur eruit te halen en een tandje verder te plaatsen, maar ik ben bang dat dat een te groot verschil is.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 november 2008 07:38 PM
  [ # 141 ]

Dat heb ik ook met mijn CX het stuur staat niet in het midden bij rechtdoor rijden.
Moet hem ook ooit maar eens een tandje verzetten Wink

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 23 november 2008 02:55 AM
  [ # 142 ]

Ik heb net de spiegelkapjes gespoten van een setje elektrische spiegels.
Die moeten morgen de beide voorportieren gaan sieren. Dan zullen ook de attributen voor de CV geinstalleerd worden en dan kan de bekleding erop.

Een gat aan de achterkant van het rechtervoorportier zal nog even gelast moeten worden.

Vandaag heeft deze wagen zijn tijdelijke 15” velgen moeten afstaan aan de GTiT en staat dus weer op “gewoon” 14” lichtmetaal.

Enne die stoel is inderdaad goed gelukt. Recept: neem een goedzittende zitzak stoel die het al een slordige 280 duizend kilometer heeft overleefd. Lijm hiervan het schuim op alle plaatsen waar het losliet. Doe daar de bekleding van een prestige stoel, waar de rugverstelling compleet gaar van is, op en verstevig het rugpand met een stuk of 4 elastieken precies daar waar je rug het meeste steun verlangt: ziedaar een ideale bestuurdersstoel.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 23 november 2008 01:56 PM
  [ # 143 ]

De spiegels werken nog ook! 1 commando deed echter niets maar bij de 2e gingen ze alle kanten op (ook de goede).

nu alleen dat rechterraam nog…..

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 23 november 2008 05:43 PM
  [ # 144 ]

welke “”” heeft met dat linker portierraam zitten hannesen? ze hebben zelfs de voorste raamlijst verbogen in the process…...

uiteindelijk bleek het terug te voeren op speling in het hevelsysteem en een klemmend raamrubber….. Lekker is dat.
heveldinges gemod en raamrubber gesmeerd. Dan voldoende vet op de bewegende delen en we zullen eens zien waar dat toe leidt.

CV doet het in ieder geval, da’s al iets

————————

updeet: raammechanisme doet het nu na wat afstelwerk naar tevredenheid.

Tijd dus om het portier van bekleding te voorzien Smile

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 23 november 2008 07:01 PM
  [ # 145 ]

portier links voor is af, incl bekleding en al: CV, raam wat nu wel goed werkt en el. spiegel…..

Net nog even in een eend op gladde banden door de sneeuw gegelibberd. Niet echt mijn favo tijdsbesteding…....

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 november 2008 07:35 PM
  [ # 146 ]

Ben je een beetje zot? Ik ben blij, dat het goed is afgelopen, of ligt die eend nu in de greppel?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 23 november 2008 08:07 PM
  [ # 147 ]

ik was ergens en moest weer terug, maar die eend had verbazend weinig grip onderweg. Niet dat ik heel erg ben gaan glijden. Ik kan me gelukkig beheersen kwa gasgeven als het nodig is Wink

nu rechter portier aan het lassen. Het achterste gootje dat dient als raamgeleider is compleet verdwenen door corrosie… Confused Gelukkig is dat een deel dat te vervangen is.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 november 2008 08:09 PM
  [ # 148 ]

Dat onderste stukje dat met één boutje vast zit?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 23 november 2008 09:31 PM
  [ # 149 ]

Die ja, ik zal m van de week even van een los portier halen.

het gat zit dicht en is in de kleur.
Zo langzamerhand moet het ook wel een keer af raken…..

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 28 november 2008 09:18 PM
  [ # 150 ]

dat rechterportier had elektrisch nog wat kuurtjes, door slechte contacten. nu is alles weer in goede werkende staat. En de bekleding zit erop.

Nu even wat interieurdeeltjes van de prestige aanpassen aan de break, zoals a en b stijl bekleding….

Profiel  

10 van de 33
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook