Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
waterman771 schreef:Het verbaasd mij wederom dat er mensen zijn die gewoonweg niet willen begrijpen hoe de moderne vrije markt economie werkt. Het lijkt wel of het verwerpelijk is als een bedrijf winst maakt…..
Er is winst maken en er is winst maken. Lijkt mij niet dat als je een auto gaat kopen dat je het met het eerste bod eens bent omdat het bedrijf waar je koopt ook geld moet verdienen. Of tevreden zijn met de helft van de inruil voor de kinderen van de dealer. Of zal ik je banden even oppompen voor 150 euro per band. Want ja ik moet ook rond komen.
Het is niet verwerpelijk dat een bedrijf winst maakt, maar in zulke situaties kost dit mensen soms heel veel geld en daar ben ik eentje van. En de nieuwe eigenaar van deze C3 misschien ook wel. Dan is het jammer te gaan verschuilen achter de winstbejag van een bedrijf of de vrije markt economie. Op deze manier behoud de autohandel zijn dubieuze imago en dit is gewoon jammer. En dat alleen maar omdat we als maar meer willen gaan verdienen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Peteryed schreef:Het is niet verwerpelijk dat een bedrijf winst maakt, maar in zulke situaties kost dit mensen soms heel veel geld en daar ben ik eentje van.
Leg dat eens uit! In wat voor zin zou het voor jou voordeliger zijn geweest als het ding de schredder ingegaan was?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Nou in de schredder niet maar dan zou het kunnen de nieuwe eigenaar geld bespaart. Voor mij was het financieel beter geweest als hij gemaakt zou worden. Het nadeel is natuurlijk dat je dan niet weet hoe je de auto terug krijgt. Ten opzichte van de aanschaf prijs heb ik meer dan 3000 euro afgeschreven in 8 maanden tijd. En natuurlijk heb ik dat geld aangepakt maar ik had geen andere keus. Je kan wel gaan procederen maar dat is de dagwaarde. Er wordt niet rekening gehouden met mensen die op safe een auto kopen bij de dealer en daar meer voor betaald hebben. En dat safe blijkt dus ook al weer niet zo te zijn want hij wordt als eurocasion aangeboden. Als ik de auto had kunnen laten maken op kosten van de verzekering dan was mijn dagwaarde normaal weer verder afgeschreven, laat staan de inruil afschrijving. Maar de verzekering vind die kosten te hoog terwijl een ander er aan kan verdienen en dat verschil is vreemd.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Peteryed schreef:Maar de verzekering vind die kosten te hoog terwijl een ander er aan kan verdienen en dat verschil is vreemd.
En dat is het dus niet, zoals je een pagina terug kunt lezen.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na het bekijken van de foto’s vraag ik me nu ook nog af wat er mis zou zijn met deze wagen na het herstel. Dit is zuiver een schade die economisch gezien een totall-loss veroorzaakt. Technisch gezien is dit een schade van NIETS!! Echt, dit stelt echt niets voor in vergelijking met andere “schade” auto’s die opgeknapt worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij de RDW wordt overigens geregistreerd als een behoorlijk bedrag wordt uitegekeerd door de verzekering. Wij kunnen dit niet via internet opvragen, de dealer kan dit echter wel.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De RDW registreerd alleen schades waarbij het kenteken ingenomen is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Uitkeringen door de verzekering worden vanaf een bepaald bedrag ook bijgehouden. Wanneer ik weer bij mijn dealer ben, zal ik hem vragen uit welk systeem hij dit haalt en welke registraties daar uit te halen zijn.
Hij kon echter een klant exact vertellen wat de verzekering had uitgekeerd bij een bepaald kenteken.
Peteryed schreef:Nou in de schredder niet maar dan zou het kunnen de nieuwe eigenaar geld bespaart. Voor mij was het financieel beter geweest als hij gemaakt zou worden.
Dan had jij je zaak bij de verzekeraar maar beter moeten bepleiten. Dit heeft niks met de garagist te maken maar met de verzekeraar.
waterman771 schreef:Na het bekijken van de foto’s vraag ik me nu ook nog af wat er mis zou zijn met deze wagen na het herstel. Dit is zuiver een schade die economisch gezien een totall-loss veroorzaakt. Technisch gezien is dit een schade van NIETS!! Echt, dit stelt echt niets voor in vergelijking met andere “schade” auto’s die opgeknapt worden.
Inderdaad, als je dit vergelijkt met de gemiddelde stadauto dan is dit er eentje in bijna-nieuwstaat.
Economisch een behoorlijke afknapper maar als het in “daluren” kan dan is dit voor een garagist een “mooie schade”. Er is ook een heel levendige handel in dit soort autoos; controleer maar eens op: http://www.schadeautos.nl/ (met 1 o, anders spek je de kas van een ad-verdiener).
Ich bin ein Breaker
waterman771 schreef:Na het bekijken van de foto’s vraag ik me nu ook nog af wat er mis zou zijn met deze wagen na het herstel. Dit is zuiver een schade die economisch gezien een totall-loss veroorzaakt. Technisch gezien is dit een schade van NIETS!! Echt, dit stelt echt niets voor in vergelijking met andere “schade” auto’s die opgeknapt worden.
Helemaal mee eens, mits deze auto goed gerepareerd is en daar mag je wel van uit gaan, zou ik niet weten waarom dit geen Euroccasion mag zijn.
Ik denk trouwens dat er maar weinig 2e hands auto’s zijn die geen schadeverleden hebben. en volgens mij is het schadeverleden altijd op te vragen, maar ik weet zo niet 1,2,3 waar.
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
waterman771 schreef:Na het bekijken van de foto’s vraag ik me nu ook nog af wat er mis zou zijn met deze wagen na het herstel. Dit is zuiver een schade die economisch gezien een totall-loss veroorzaakt. Technisch gezien is dit een schade van NIETS!! Echt, dit stelt echt niets voor in vergelijking met andere “schade” auto’s die opgeknapt worden.
Idd volledig mee eens, ik dacht dat het ging om toch veel zwaardere schade waarbij zowel zaken als kreukelzones, de motor, ophanging,... zware schade opliepen.
Dit is eigenlijk vrij probleemloos te herstellen.
Heel normaal dat zoiets gewoon gemaakt wordt.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Afgelopen zomer ook een aanrijding gehad, waarbij buiten mijn schuld mijn Xsara total loss ging. Ik dacht; daar gaan we, ik krijg alleen de dagwaarde en schiet er dus bij in. Wat bleek eenmaal thuis? Ik was- en dan was jou dit probleem bespaard gebleven Petereyed - verzekerd tegen de aanschafprijs. Gedurende 3 jaar na aanschaf krijg je bij een ongeluk waarbij de wagen total loss gaat, het bij aanschaf betaalde bedrag terug. De rottigheid was dat ik de Xsara particulier had aangeschaft. Maar geen probleem; de bankovermaking op de dag van aanschaf bleek afdoende “bewijs”. Ik kreeg keurig 11.000 Euro overgemaakt op mijn bankrekening, dat was binnen 2 weken, en ik heb daar een mooie C5 van gekocht die me ook nog eens stukken beter bevalt.
Ik ben zo verzekerd zonder dat het me een cent extra kost. Het is een extra service van Centraal Beheer Achmea. Voor de duidelijkheid; ik heb niks met die verzekeringsmaatschappij. Geen dienstverband en geen aandelen. En ook geen zus of zo die daar werkt. Informeer en doe er je voordeel mee, want er zijn, zo heb ik al gemerkt, opmerkelijk weinig mensen die hiervan weten.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V