98 van de 224
« Eerste  < Vorige 96 97 98 99 100 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2008 12:41 PM
  [ # 1456 ]

Nou, sans… onder de motorkap ziet er al écht uit als een VanDerLaanSpecial Laughing  Laughing  Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 november 2008 12:45 PM
  [ # 1457 ]

ik zou r graag horen lopen!

Bij mij zit die T1 pijp wel wat schever…. en ik heb die DV nog niet erop. De jouwe is dus meer “af”. (valt mij overigens wel op dat een T1 met tussenkoeler meer lawaai maakt dan zonder…. Misschien geven die slangen meer geluid door dan die starre aluminium pijp?)

Voorraad pijpen sparen? Voor al je toekomstige VEMS projecten dan?  Very Happy

ik ben nog niet overtuigd door VEMS. Ik vind de Emerald wel mooi omdat die diverse maps heeft, echter kan ik in de specs geen uitlezing van klopsensor vinden….

@ waterman: binnenkort even langs gaan bij SP en “VanderLaan Tuning” op zijn voorportieren stickeren?  Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 november 2008 04:38 PM
  [ # 1458 ]

Nee, we gingen toch voor jouw aanpassing van de lap tekst op de achterkant?

Ik zit nu in de auto, en tot nu toe ben ik positief gestemd. Alle sensoren lijken het te doen, en de VEMS gaat netjes mee aan en uit met het contact. Ik heb een kabeltje met mantel voor de BDP sensor die ga ik even aansluiten, maar ik ben stom genoeg vergeten wel pinnetje welke is. Zucht. Als ze nou een oscilloscoop in megatune zouden bouwen zou het een stuk makkelijkker puzzellen zijn.

De drie draadjes van de TPS moet ik ook even uitvogelen. Op een moet de +5v, maar welke? Ik kan er natuurlijk ook weer niet zomaar ergens een diagram van vinden. Trial and error dan maar.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 november 2008 05:05 PM
  [ # 1459 ]

Het begint er toch wel een beetje uit te zien alsof het allemaal gaat lukken. TPS werkt en is gecalibreerd, ik heb signaal van de BDP sensor, probleemloos zou ik bijna zeggen (dat was toch wel een heikel punt).

De idle air valve moet in het systeem gepropt worden, en ook de boost control solenoid. Dan moet ik er even achter komen waar in hemelsnaam de tand op het wiel zit t.o.v. compressieslag cylinder nr. 1 en dan moet ik nummertjes in megatune blijven proppen totdat ie start. Simpel, nietwaar?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 november 2008 05:40 PM
  [ # 1460 ]

oh dus je bent al bijna klaar? Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 november 2008 07:18 PM
  [ # 1461 ]

Doet-ie het al?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 november 2008 08:40 PM
  [ # 1462 ]

Nee ik ben nog problemen aan het oplossen. de accu is inmiddels tamelijk leeg, dus dat is probleem 1. verder had ik de missende tand 210 graden voor tdc, daar was de software niet op berekend dus nu heb ik de poelies op de nokkenas (met het tandwiel) 180 graden verzet, zodat ie nu nog maar 30 graden voor tdc is.

Verder ben ik lekker aan het stoeien met de instellingen voor de primary trigger. Als ik nu de motor rondraai komen er hele spannende toerentallen uit…. dat moet nog even geconfigged worden. Verder heb ik nog geen idee hoe de idle air controller mee moet gaan doen, dus nik ben nog wel even zoet met de configuratie.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 november 2008 08:54 PM
  [ # 1463 ]

Er zit hier iemand te grinniken…. Confused

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 november 2008 09:49 PM
  [ # 1464 ]

Hmmm, grinnikken. Ik ben bang dat ik Willem z’n oscilloscoop weer moet gaan lenen om nog eens naar dat TDC sensor signaal te gaan kijken bij de VEMS stekker. Het is nogal vreemd dat ik alleen bij instellingen waarop de motor niet gaat werken een normaal tpm signaal krijg.

Maar goed. Verder werkt alles dus. Alleen nou nog wat klussen aan dat primary signaal. Helaas blijkt die episode nog niet helemaal afgelopen te zijn. En dat terwijl ik zo’n mooi signaal had op de oscilloscoop.

Ik denk dat ik er nog wel even mee zoet ben…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 november 2008 01:15 AM
  [ # 1465 ]

Nouja, rondvragen op de vems fora en irc kanaal heeft hier en daar wat opgeleverd, morgenmiddag eens kijken of dat een logisch signaal tot gevolg heeft.

Ik ben benieuwd of er weer een trigger wheel redesign nodig is. Gezien het laatste signaal dat ik op de scoop heb gezien is het niet heel logisch dat het allemaal niet werkt bij de juiste instellingen. We gaan verder zoeken. In ieder geval, zodra het signaal probleem is opgelost is first run zo geregeld.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2008 04:40 PM
  [ # 1466 ]

Neem aan dat dat luchtfilter nog wel terug gaat? Of komt daar ook iets anders in die hoek?
Ding zit overigens wel op een rot plek…

Ben je met VEMS ook van dat vervelende schokken af rond de 2200 rpm? Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 november 2008 08:33 PM
  [ # 1467 ]

Ja, van dat schokken ben je dan ook af. (Stuk rijker stellen helpt vaak ook heb ik laatst ondervonden).

En nee luchtfilter blijft weg. Heb een K&N.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 november 2008 08:38 PM
  [ # 1468 ]

Heb je al een juist signaal?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 november 2008 09:28 PM
  [ # 1469 ]

Een juist signaal… ja gut… dat is een beetje een mysterie. We zijn inmiddels weer terug bij trigger wheel v3. Die geeft een prima signaal met de BDP sensor los en het wieltje op een boormachine, zelfs bij zo’n 160 tpm maar. Dat zou vertalen naar 320 tpm krukas, een snelheid waarbij de injectie volgens de boekjes geen brandstof levert, dat doet ie pas vanaf 350tpm. Ergo, de originele startmotor moet de motor boven de 350tpm krukas kunnen draaien wat 175tpm nokkenas is, wat volgens de test gewoon netjes signaal moet geven.

Dat lijkt ie dus niet helemaal netjes te doen. We hebben wel vonken, maar die zijn een beetje - warrig. Met de stroboscoop vastgesteld, zou het wel ongeveer moeten kloppen. Maar dat weet ik nu weer niet zeker omdat de brandstofpomprelais niet lijkt te schakelen. Als we dat hebben uitgevogeld gaan we toch proberen te starten. Tot nu toe moet ik zeggen dat megatune niet het meest geweldige programma is wat ik ooit heb meegemaakt. Het crasht vaak en op zo’n manier dat de hele PC gerestart moet worden.

Maar goed. Ever forward.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 november 2008 12:35 AM
  [ # 1470 ]

We blijven t met spanning volgen…... Smile
Succes morgen!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
98 van de 224
« Eerste  < Vorige 96 97 98 99 100 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook