Draairichting C35 dieselmotor, type SAA Citroen B22/615
lbaonline
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas
Gepost: 23 november 2008 10:09 PM

Wie weet wat de draairichting van een C35 dieselmotor, type SAA Citroen B22/615 is? Is dit linksom of rechtsom en wat is de cilinderinhoud? Ik heb deze motor via de e-mail aangeboden gekregen maar de verkoper wist dit mij niet te vertellen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2008 10:11 PM
  [ # 1 ]

Re: Draairichting C35 dieselmotor, type SAA Citroen B22/615

lbaonline schreef:

Wie weet wat de draairichting van een C35 dieselmotor, type SAA Citroen B22/615 is? Is dit linksom of rechtsom en wat is de cilinderinhoud? Ik heb deze motor via de e-mail aangeboden gekregen maar de verkoper wist dit mij niet te vertellen.

De B22 is een 2200. de draairichting is gelijk aan een ds motor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lbaonline
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas
Gepost: 23 november 2008 10:18 PM
  [ # 2 ]

Re: Draairichting C35 dieselmotor, type SAA Citroen B22/615

waterman771 schreef:
lbaonline schreef:

Wie weet wat de draairichting van een C35 dieselmotor, type SAA Citroen B22/615 is? Is dit linksom of rechtsom en wat is de cilinderinhoud? Ik heb deze motor via de e-mail aangeboden gekregen maar de verkoper wist dit mij niet te vertellen.

De B22 is een 2200. de draairichting is gelijk aan een ds motor.

Weet je misschien ook het aantal pk’s en overige bijzonderheden, de sterke en zwakke punten van zo’n motor? Of is een ander type misschien beter?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2008 10:18 PM
  [ # 3 ]

Wat wil je er mee?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lbaonline
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas
Gepost: 23 november 2008 10:27 PM
  [ # 4 ]
waterman771 schreef:

Wat wil je er mee?

In een ID/DS Break plaatsen. Ik ben namelijk een dieselfreak maar ook DS liefhebber. Wat zou het dan mooi zijn om de voor mij perfecte combinatie te maken. De Break zal voor dagelijks (zakelijk) gebruik worden ingezet.

Ik heb de discussies hierover in verschillende forums gelezen en ik ben niet iemand die perse alles origineel wil hebben, het moet functioneel zijn. Als het daarbij ook nog origineel kan, zal ik dat zeker doen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2008 10:36 PM
  [ # 5 ]

Ik zou dan zeker een 2500 zoeken en geen 2200. De 2200 heeft namelijk net geen 66 pk, en da’s écht weinig. De 2500 heeft 75 pk. Rijdt net effe fijner. Die motor pas ook in je DS. Let wel op; je kunt daar het beste een lange 5-bak met overbrenging van 8x35 aan koppelen. De 5 bak kort (7x34 diff) maakt al 3000 toeren bij 100km/h en dat kruist met de diesel niet zo fijn. Een Diesel in een Ds zal sowieso behoorlijk kabaal maken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lbaonline
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas
Gepost: 23 november 2008 10:44 PM
  [ # 6 ]
waterman771 schreef:

Ik zou dan zeker een 2500 zoeken en geen 2200. De 2200 heeft namelijk net geen 66 pk, en da’s écht weinig. De 2500 heeft 75 pk. Rijdt net effe fijner. Die motor pas ook in je DS. Let wel op; je kunt daar het beste een lange 5-bak met overbrenging van 8x35 aan koppelen. De 5 bak kort (7x34 diff) maakt al 3000 toeren bij 100km/h en dat kruist met de diesel niet zo fijn. Een Diesel in een Ds zal sowieso behoorlijk kabaal maken.

Hoe kan ik het ‘juiste’ baktype ontdekken? Ik heb een DSuper 5 met 5-bak en ik heb via Marktplaats een tijdje geleden ook een losse 5-bak gekocht. Van de laatste wist de verkoper mij geen specificaties te melden. Voor de prijs vond ik dat de gok wel waard en anders ging ie het oud ijzer in. Heb je tips waar ik de typeaanduiding kan vinden?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2008 10:50 PM
  [ # 7 ]

er zijn twee manier: typeplaatje:

Baknummer beginnend met 108 is kort dif
baknummer beginnend met 107 is lang dif.

Of aftap-plug verwijderen, bak op z’n kant en tanden van het dif tellen.

Lang is 35 tanden, kort is 34 tanden.

Bak wél goed nalopen voor je in de auto zet, want gare synchromeshen komen vaak voor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lbaonline
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas
Gepost: 23 november 2008 10:54 PM
  [ # 8 ]
waterman771 schreef:

er zijn twee manier: typeplaatje:

Baknummer beginnend met 108 is kort dif
baknummer beginnend met 107 is lang dif.

Of aftap-plug verwijderen, bak op z’n kant en tanden van het dif tellen.

Lang is 35 tanden, kort is 34 tanden.

Bak wél goed nalopen voor je in de auto zet, want gare synchromeshen komen vaak voor!

Heel erg bedankt, hier kan ik wel wat mee!
Voor mij is dit onderwerp voldoende behandeld. De overige vragen die ik nog zou kunnen hebben, vallen dan vast in het kader van een ander forum.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook