v snaren en het verdraaide geruis
hstaart
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 30-12-2005

Gepost: 24 november 2008 04:44 PM

ik ben al een hele tijd het geruis van de v snaren op mijn auto beu. Dit probleem begrijp ik is veroorzaakt door het verschil tussen de twee v snaren. Eentje kan een milimeter of twee groter zijn en dan zie ze ook met oneffenheden draiien. Een kennis wees er op dat je moet kijken dat je dezelfde batch heb, en dat vind je door te kijken of de serie nummers ver uitmekaar zijn. In mijn geval heb ik alweer geruis, maar mischien heb ik een poelie die niet helemaal recht is en zou ik dus gekke slijtage kunnen veroorzaken.

Kan iemand me eraan herinneren wat de grootte wis voor de hoge druk pomp snaren?
gr. Hans

Hans Staartjes

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 24 november 2008 04:51 PM
  [ # 1 ]

Uit de Chyparse prijslijst: 10 x 800

Profiel  
 
hstaart
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 30-12-2005

Gepost: 24 november 2008 05:05 PM
  [ # 2 ]

v snaren en het verdraide geruis

bedankt voor de gegevens. Stom dat ik daar ook niet meteen aan het Chyparse catalogus had gedacht.

Wel heb ik bij Chyparse snaren gekocht die gepaard waren maar niet iedentiek. Ik denk dat waneer de fabrikant snaren maakt ze een enorme slurf van rubber fabriceren. Daar worden de snaren van gesneden. Die slurven kunnen van dag tot dag varieren in omtrek. Vandaar het batch idee.
Hans

Hans Staartjes

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25621
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 november 2008 06:16 PM
  [ # 3 ]

Yep, je moet snaren hebben met het zelfde nummer. Die komen van de zelfde slurf!

Ik heb echter één snaar van de dynamo waterpomp combi gewoon weggelaten. Dat scheelde al een heel end.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 24 november 2008 06:20 PM
  [ # 4 ]

Re: v snaren en het verdraide geruis

hstaart schreef:

bedankt voor de gegevens. Stom dat ik daar ook niet meteen aan het Chyparse catalogus had gedacht.

Wel heb ik bij Chyparse snaren gekocht die gepaard waren maar niet iedentiek. Ik denk dat waneer de fabrikant snaren maakt ze een enorme slurf van rubber fabriceren. Daar worden de snaren van gesneden. Die slurven kunnen van dag tot dag varieren in omtrek. Vandaar het batch idee.
Hans

Dat idee heb ik ook. Ik kon 2 snaren uit dezelfde batch tegen elkaar houden en zag zo dat op die manier de 2 helften print / tekst doorliepen.

Toen ik de snaren verving had ik ook ongelijke lengte, werkt gewoon niet goed. Ik ben die gaan wisselen bij Chyparse. Toen ik eenmaal gelijke snaren had, hadden de beide snaren nog niet exact dezelfde spanning, maar goed genoeg.

Ik span de snaren zo, dat je ze in het midden ongeveer een centimeter kan indrukken, zoals de beschrijving van de club.

Edit: Bogaard was me iets te snel af met tikken Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook