Wat zal er volgens jullie in de C6 komen ben ik wel benieuwd na..
ik denk(hoop) zelf
-DIRAVI stuurbekrachtiging
-Activa vering (alleen wat comfertabeler want als ik het zo lees is die wel een beetje hard..)
-...???
niemand een idee :
meedraaiende xenon koplampen
automatische spoiler
Geen DiRaVi of Activa zoals we het kennen (helaas).
In de discusssies over de vering is anti-rol en anti-duik al ter sprake gekomen. Feit is dat de C6 de beschikking krijgt over Hydractive 4, met vier veerbollen per as (eentje meer dan H3+) waarmee in principe anti-rol en anti-duik mogelijk is. Maar het kan ook zijn dat de extra bollen extra comfort bieden. Daarnaast krijgt de C6 variable dempers. De stekkers hiervoor op de bollen zijn duidelijk zichtbaar. Met een knop is het weer mogelijk te kiezen tussen diverse standen (van sport naar comfort)
DiRaVi is nogal onwaarschijnlijk aangezien de oude DiRaVi nogal wat vermogen uit het HP systeem wegtrok, ofschoon dat er wel op ingesteld was om naast vering ook remmen en zelfs koppeling aan te sturen. Het huidige HP systeem is niet bedoeld om allerlei andere zaken mee aan te sturen. Hydraulische drive-by-wire (in dit geval steer-by-wire) zoals DiRaVi is dan ook niet echt logisch.
Electrohydraulische steer-by-wire in een separaat circuit zou kunnen, ik zie zelf meer in het systeem wat door BMW als eerste is ingezet. Daarvan loopt het exclusiviteitscontract af, zodat ook andere fabrikanten het in kunnen zetten.
zie ESAS van Conti
Wat er verder op de C6 komt:
* Head up Display
* Massage Stoelen
* Motorkap met “airbag” (het scharnier is voorzien van een pyrotechnische ontsteker)
* uitklapbare spoiler (tevens aangeduidt als “luchtrem”)
* tochtvrije airco met zones
daarnaast zaken die al op de C5 of zelfs C4 zitten/te krijgen zijn, zoals:
* meesturend bi-xenon
* gelamineerde zijruiten
* parkeerhulp voor en achter
* rijstrooksignalering
* zesbak automaat
Wat niet:
* parfumeur?
* sfeerlicht (a la Airlounge & Airdream)
* stilstaand stuurhart
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
een airbag op de moterkap??? is dat dan voor de voetgangers? :
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik ben het wel met eviltwin eens ik denk geen diravi, maar een systeem a la BMW
verder denk ik ook wel het systeem dat je stoel trilt als je over een lijn gaat (ben ff de naam kwijt)
ik verwacht ook wel een systeem net zoals op de C5 te krijgen is dat je je telefoon sim-kaart in je dash kan stoppen zodat je een carkit heb
of een BT systeem zoals in de C4
PjotrBlom schreef:een airbag op de moterkap??? is dat dan voor de voetgangers? :
oui
@arjan_verkade
dat je stoel trilt als je over een lijn gaat
=AFIL
( ik heb het maar even rijstrooksignalering genoemd )
dual sim is met BT een beetje achterhaald aan het worden…vooral omdat je (2e) sim niet het (volledige) telefoonboek van je mobieltje bevat.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wat ik me eigenlijk nog wel afvraag is of het C4 stuurwiel in de C6 komt, dus het stilstaande center voor de o.a. de airbag
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging zal er wel op komen, al zal het dan elektronisch geregeld zijn, hebben we op de c2 c3 en c4 ook.
elektronisch bediende parkeerrem
9 airbags waaronder een knie airbag
De radio is gewoon een RT4, uit de C5 II C4 en C8
Bleu tooth optioneel
Op de duurste versie twee achterstoelen, bij Citroen noemen ze het TGV stoelen
6 traps elektronische automaat
en de vering heet tot nu toe Hydractief 3 EVO en lijkt sterk op het AMVAR van Peugeot, het heeft 16 verschillende standen.
de stuurkolom wordt bij een aanrijding 80 mm ingetrokken
actieve hoofdsteunen
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
een elektronisch bediende parkeerrem lijkt me maar lastig
die gaat er toch automatisch op? en moet je er wel af halen?
ik heb er op een renault senic wel is mee gereden van mij hoeft het allemaal niet.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
eerste BMW 7 serie had er wel wat problemen mee, maar Citroen kennende werkt het feilloos…...
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
arjan_verkade schreef:een elektronisch bediende parkeerrem lijkt me maar lastig
die gaat er toch automatisch op? en moet je er wel af halen?
ik heb er op een renault senic wel is mee gereden van mij hoeft het allemaal niet.
je kunt m zelf handmatig “aantrekken”. Dwz, hendel omhoog trekken en de elektriek doet te rest. Eraf gaat ie vanzelf, bij aanraken van gaspedaal als je optrekt.
Of ie het autom. doet? Misschien wel handig als je (in dat vlakke holland van jullie…..) op een heuvel staat, voetem even loslaten, auto merkt dat ie naar achteren rolt, en zet dan autom. de handrem erop…
Als die automatische handrem maar beter werkt als op de Createurs ( Renaults ). Daar schijnen al de nodige auto’s naar beneden gereden te zijn omdat dat ding slecht werkt.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
maar zijn de remmen tegenwoordig nog hydrolisch?? en/of worden ze dat bij de C6 ook (weer)
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tom Duckpower schreef:arjan_verkade schreef:een elektronisch bediende parkeerrem lijkt me maar lastig
die gaat er toch automatisch op? en moet je er wel af halen?
ik heb er op een renault senic wel is mee gereden van mij hoeft het allemaal niet.je kunt m zelf handmatig “aantrekken”. Dwz, hendel omhoog trekken en de elektriek doet te rest. Eraf gaat ie vanzelf, bij aanraken van gaspedaal als je optrekt.
Of ie het autom. doet? Misschien wel handig als je (in dat vlakke holland van jullie…..) op een heuvel staat, voetem even loslaten, auto merkt dat ie naar achteren rolt, en zet dan autom. de handrem erop…
nou dat bepaal ik liever zelf wanneer de handrem gebruikt wordt.
als die er bij mij gemiddeld 1x paar maand op de handrem staat is het veel.
sommige vooruitgang is achteruit gang
Voor zover ik begrepen heb is de electrische handrem op de C6 anders in werking dan die van bijv de Vel Satis. Je moet hem op de C6 namelijk ook handmatig uitzetten. Belangrijk verschil op (grote) Citroenen is natuurlijk dat de handrem geen parkeerrem is maar een noodrem op de voorwielen. Met een simpele schakelaar wordt dat wel erg lastig doseren.
@Tom Duckpower
Met een automaat rol je zowiezo niet achteruit, ook niet in het bergachtige Vlaanderen.
@arjan_verkade
Wat niet:
* parfumeur?
* sfeerlicht (a la Airlounge & Airdream)
* stilstaand stuurhart
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije