Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, net weer even advies ingewonnen op VEMS irc. Ik denk dat het weet hoe het moet. We hebben een andere sensor nodig. En de VEMS moet omgesoldeerd worden. Allemaal goed te doen dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Het gaat wel wat worden..
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat gaat wel lukken. De VEMS moet even omgesoldeerd worden, maar ik ben bezig dat even te regelen, en er moet een Honeywell 1GT101DC komen, maar die is ook getraceerd.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Brandstof relais werkt inmiddels ook goed. Alleen blijven er maar trigger errors komen bij het proberen te starten… de HALL sensor is besteld, en is onderweg, hopelijk lost dat het op.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wordt spannend dan
Als de motor straks loopt en is afgesteld, zou je dan zonder andere aanpassingen meer vermogen moeten hebben dan eerst?
Of is dit alleen een stap om de rest van de aanpassingen goed te kunnen afstellen?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Uhmmm. Zonder aanpassingen is wat lastig te zeggen, aangezien ik er grotere injectoren op heb gezet. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken). Dat zijn dan vanzelf ook 727cc@4bar injectoren, wat mij doet denken dat ik de brandstofdruk morgen nog even moet controleren zodat m’n req fuel goed staat.
Maar, om de vraag te beantwoorden. Als ik dezelfde injectoren zou aanhouden, dan ja, dan zou hij meer vermogen hebben, en wel om de volgende redenen.
1. Luchtmeter is weg, alsmede een zooi van die rare bochten daarzo. Dat zijn restricties, en die heeft Willem al netjes opgeborgen bij de andere luchtmeters. Minder restricties is meer vermogen.
2. Preciezere afstelling. Ik heb het vermoeden dat dit tot gevolg heeft dat hij beter loopt, wat meer koppel en vermogen.
Als kantekening. De injectoren van een gti t2 zijn origineel nogal aan de kleine kant bemeten. Als je bij originele turbodruk blijft, zijn ze groot genoeg om nog net wat meer te geven. Als je de wastegate indraait worden ze denk ik je beperkende factor.
Maar, als je een fabrieks standaard M25/666 neemt, en daar VEMS opzet met alle toeters en bellen die ik er bij heb, dan verwacht ik dat hij wat meer vermogen heeft. Geen dramatische verschillen, maar wel wat meer. Ik denk ook dat hij dan wat beter aan het gas hangt, al was dat al opgelost met de PBV.
Maar, de injectoren die er nu op zitten zijn dus al groot genoeg voor 400pk. Ik denk dat de huidige turbo/intercooler/uitlaat dat niet aan kan (blok mogelijk ook niet), maar de injectoren kunnen het wel aan bij die 4 bar brandstofdruk. Ik heb een beetje het vermoeden dat we kunnen tunen tot ergens van 240-280pk met de opstelling die nu in de auto zit.
Met de St. Marien Special, custom intercooler en grotere uitlaat zal 400pk net aan haalbaar worden, maar dat zal dan wel bij wat meer toeren zijn dan nu. Eerlijk gezegd weet ik niet helemaal zeker of 400pk zonder meer zal gaan. Mogelijk moet er nog watermist voor de intercooler, water injectors en misschien staged injectors hoger in het inlaat traject bij, maar dat kan allemaal leuk met de vems. Als de St. Marien Special er in zit denk ik dat met 1.2 bar, wat ideaal is voor de nieuwe turbo zal ie zo’n 330pk@6500tpm hebben uit mijn amateuristische berekening. Maar een DS blok kan al 6500 toeren hebben, dus wellicht kan al iets meer met het 20% lichtere zuigergewicht 357pk@7000tpm misschien? Maar, met 1.5 bar moet ie het met water enzo ook wel kunnen doen heb ik begrepen, en dan is 400pk bij een acceptabele maximale zuigersnelheid haalbaar. Misschien hebben de custom intercooler, grotere in en uitlaatpijpen ook wel nog iets meet effekt en pakt het iets beter uit, dat is lastig beoordelen.
We merken het wel op de rollerbank.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Interessant! Waarschijnlijk heb je dit al lang vermeld, maar wat ben je van plan met de versnellingsbak/koppeling te gaan doen? Want die kan vast geen 400 pk aan.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De bak maak ik me niet al te veel zorgen over. De koppelling wordt gereviseerd door een gespecialiseerd bedrijf in canada die standaard koppellingen van nieuw materiaal, veren, e.d. voorziet tbv dragracen. Ik heb ook nog een hydraulische koppellingsbediening uit een CX prestige, die hem zowiezo lekker licht zal houden (170 bar helpt mee).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed de HALL sensor is binnen. Morgenochten even een resistortje van 4.7kOhm scoren en de vems omsolderen van VR naar HALL, en dan… dan moet het gaan werken…. als de HALL tenminste kan werken met de huidige wieldikte… maar een 4mm is op komst.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Huidige wieldikte van?
Vliegwiel?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Huidige triggerwiel? Geen idee. Boel minder dan 4mm… maar als ik een volume berekening uitvoer op de huidige tandjes is het *misschien* genoeg… maar dikker is beter….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Huidig wieltje is volgens mij 1,5mm magnetisch RVS
Hoe ik dat weet?
Gokje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja goeie gok, zoiets zou wel kunnen kloppen .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Volgende word 4 of 5 mm
De 12-1 toch?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja 12-1 is ideaal…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!