op zich heb je een makkelijk begin, de nippel is natuurlijk hol.
Met een kolomboor zou er een kans zijn, maar met de hand gaat het nooit lukken.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
de nippel is al hol, ideaal!
kolomboor? alleen maar lastig…..
Citroen!
Leuk klauwtje van de sloop lijkt me toch de makkelijkste oplossing (het is alleen geen weer om naar de sloop te gaan )
Dan kun je daarna altijd nog gaan prutsen met uitboren, of je gooit hem gewoon weg
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Maar je hoeft ‘m toch ook niet helemaal uit te boren? Als je ‘m maar wat dunner maakt kun je de rest van binnenuit wegkrabben of steken.
Dat moet met een beetje vaste hand best kunnen zonder kolomboor.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Precies!
Citroen!
Het helpt ook wel erg om je te realiseren dat je het in het ergste geval verprutst en een nieuwe achterklauw nodig hebt
Wel uitkijken dat je je boortjes niet breekt over een scheef afgebroken nippel bijv.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb geloof ik nog wel een remklauw liggen, ik zal vandaag even kijken. Ik heb ook een kolomboor, maar die staat nog los.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kun je er geen torx/inbus in huffen na een nachtje kruipolie?
patje74 schreef:Kun je er geen torx/inbus in huffen na een nachtje kruipolie?
Het heeft al een week lang elke dag verse kruipolie gehad, dat gaat niet werken denk ik.
ik ben ook met zo’n ding bezig geweest en niet eruit gekregen, ook uitboren wil niet goed, het laatste deel, zonder schroefdraad zit ook totaal vastgerot. ik was het zat en heb op de sloop een andere gehaald.
meestal krijg ik zoiets wel los ik ben al ongeveer 35 jaar monteur en heb een boel meegemaakt maar dit is hopeloos, of je moet de hele draad opboren en er een groter nippel in monteren.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
knäckor schreef:Helaas, de enige rechter die ik had daar brak de nippel net ook vanaf.
Overigens lijken de helften mij gelijk. Als je een linker klauw wil hebben, daar heb ik er nog 3 van liggen.
de buitenste klauw is iig niet hetzelfde, dan heb je een nippel aan de onderkant en het LHM kanaaltje ook aan de onderkant ipv bovenkant.
Maar is de linker binnenklauw het zelfde als de rechter buitenklauw? of is de leiding/ontluchtingnippel aansluiting anders?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
MaartenH schreef:
Maar is de linker binnenklauw het zelfde als de rechter buitenklauw? of is de leiding/ontluchtingnippel aansluiting anders?
Dat was natuurlijk ook wat ik bedoelde Ik weet niet of het echt zo is, maar het lijkt er wel verdacht veel op.
Eveneens ben ik tevens ook.
ze lijken het zelfde,
Kan je proberen of een ontluchtingsnippel er in past?
als dat past, wil ik het wel proberen.
Hilversum is toch om de hoek
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb natuurlijk geen losse ontluchtingsnippel liggen, helaas heb ik recent de oude uit de breok weggemieterd omdat ik er toch niet meer aan dacht te hebben
Eveneens ben ik tevens ook.
De linker binnen klauw lijkt precies het zelfde, ik heb nog geen nieuwe ontluchtingsnippels, er heeft nog geen druk op gestaan.
Next: het lek boven de achteras.
Heeft iemand een foto voor mij, van een achteras waar het blokje te zien is waar de retour van de veercilinders achter bij elkaar komen?