voorstellen GrandBateau
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

Gepost: 25 november 2008 12:26 PM

Hallo,
ik ben nieuw hier op het forum dus even voorstellen – mijn naam is Ludo, ik tel 36 lentes & ben woonachtig in het Gentse (België). Aangezien ik in Antwerpen werk, leg ik dagelijks flink wat kilometers af. Sedert vorige week is dit achter het stuur van een C4 Grand Picasso 1.6HDi Exclusive van BWJR 2008. Er is ook nog duchtig in de optielijst geshopt, ik denk dat de enige zaken die ontbreken leder & zetelverwarming zijn. Kilometerstand is ca. 34.000 km. Ik heb de wagen niet zelf gekozen, maar moeten overnemen van een collega die de firma verlaten heeft. Intussen al > 1.000 km afgelegd en de wagen bevalt best, ook al zou ik ‘em zelf nooit gekozen hebben als leasewagen.

Wat me goed bevalt
soepelheid motor
gezellig & ruim interieur (panoramisch dak) / comfortabele zetels
zeer goed werkende climatronic
overvloedige uitrusting

Wat me minder bevalt
parkeren (ondanks de sensoren)
reacties vering op slecht wegdek (wiebelt) / zijwindgevoeligheid
motor snel buiten adem
GPS : ik verkies mijn Tom Tom (aanraakscherm)

groetjes,
Ludo

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 25 november 2008 12:53 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier, Ludo!

Ondanks dat het een ‘krijgertje’ is, toch heel veel plezier gewenst in je prachtige voiture en veel leesplezier hier op het forum..  Wink

tilanus

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 25 november 2008 02:08 PM
  [ # 2 ]

Welkom! Wat voor transmissie zit er in als ik vragen mag?

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

GrandBateau
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 november 2008 05:24 PM
  [ # 3 ]

Vooreerst bedankt voor het hartelijke welkom!

Het betreft een handgeschakelde 1.6HDI; in België is de 2.0HDI enkel te verkrijgen met een gerobotiseerde of automatische versnellingsbak & dat zag mijn (oud-)collega niet zitten. Persoonlijk zou ik er niet rouwig om zijn, de handbak schakelt nl. niet al te flitsend & ik vind een automaat wel passen bij het relaxte rijden waartoe een C4GP aanzet.

(niet dat het altijd zo rustig moet zijn, ik heb nog een sportieve Honda in de garage staan voor toertjes in het weekend met vrouw en kind)  Very Happy

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  

GrandBateau
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 29 januari 2009 12:07 AM
  [ # 4 ]

even een korte update : vandaag is de 40K beurt uitgevoerd en een aantal akkefietjes zijn verholpen (slecht openende tankklep, piepende remmen bij achteruit rijden, kapotte ruitesproeiers voorruit + Xenons (zekering stuk was de uitleg), nieuwe ruitewissers V+A).

Verder geen gekke zaken te melden - ik heb de factuur maar vanop afstand gezien, maar als ik het goed gezien heb bedroeg ze 423€ BTW in. Omdat ik het bedrag niet zeker weet, wil ik hiermee ook geen polemiek ontketenen of dit nu al dan niet duur is…

Ik heb nu zelf ca. 8.000 km met de GP afgelegd en blijf grosso modo bij de plussen en minnen uit mijn 1ste post, al gaat het parkeren nu al heel wat vlotter en gebruik ik de Navidrive niet meer om te navigeren wegens te veel ergernissen. Het gemiddeld verbruik over de ganse afstand is 6,6L/100 km bij een gemiddelde snelheid van 62 km/h (ik doe vrij veel filearme autostrade-kilometers), de excellente klimaatregeling staat de hele tijd op “Auto” en ik gebruik de cruise control waar mogelijk. Mijn kruissnelheid bedraagt doorgaans 130 km/h op de TomTom. Tussentijds heb ik 2x 0,5L olie moeten bijvullen en ook een tiental liter ruitesproeiervloeistof (tot de sproeiers het begeven hebben Cool) . Geen klachten over rammeltjes.

Vervangwagen was een Berlingo Multispace HDi die me aangenaam verrast heeft : stil, mooi afgewerkt, prima zithouding, praktische schuideuren, goed zicht rondom

Profiel  

GrandBateau
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 19 maart 2009 11:37 PM
  [ # 5 ]

Mijn C4 GP blaast vandaag zijn 1ste verjaardagskaarsje uit!

zo, mijn leasewagen heeft er zijn 1ste levensjaar opzitten en heeft quasi foutloos 45.600km afgelegd, waarvan de laatste 13.000km onder mijn hoede Very Happy
Los van enkele akkefietjes (piepende remmen, koppig tankklepje, enkele malen zwart scherm op de RT3EV, zekering sproeiers - dus allen kleinigheden) zijn deze kilometers probleemloos verlopen. Geen ongepland tussentijds garagebezoek, geen vreemde rammels of resonanties, enkel (zeer veel) ruitewisservloeistof en ca. 0,5L olie bijvullen, dit laatste elke 5.000km. Als eerder gezegd, het is niet de wagen van mijn keuze (en dat zal het ook nooit worden) maar ik ben er naarmate de kilometers vorderen steeds meer tevreden van. En aangezien we binnen enkele maanden verhuizen zal ook de ruimte nog van pas komen Wink
Hopelijk verloopt het tweede jaar even rimpelloos

(olieverbruik allicht normaal gezien zeer veel autostradekilometers aan 3.250 tpm, na zorgvuldig warmrijden evenwel)

aanvulling : vandaag 23/03 is een voorstel toegekomen van de leasemaatschappij om het contract ‘open te breken’ van 120.000 naar 160.000 km (in ruil voor een lagere maandpremie)

Profiel  

GrandBateau
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 07 mei 2009 06:31 PM
  [ # 6 ]

hoera, vandaag de kaap van de 50.000 probleemloze kilometers genomen Laughing

En de voorbije tankbeurten iets bijgeleerd over het tankklepje : als ik aan de pomp de motor stilleg, weigert het spontaan open te gaan na een druk op de knop (ik hoor het relais wel klikken & moet dan even helpen met een duwtje op het ding), maar met nog draaiende motor zie ik het steevast enthousiast openzwaaien in mijn linkerspiegel Wink

Profiel  

GrandBateau
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 augustus 2009 06:55 PM
  [ # 7 ]

Vorige week heeft een nieuwe collega getekend & kreeg ik de keuze : of de Picasso doorgeven of een nieuwe leasewagen kiezen.

Ondanks mijn grote tevredenheid over de Picasso (die ik in november gekregen heb met 32.000km), heb ik toch beslist om voor iets nieuws en - vooral - zelfgekozen te gaan.

De car policy is veranderd/verstrengd waardoor we enkel nog mogen kiezen tussen VW - Audi - Volvo - BMW & Alfa Romeo. De VW en de ‘VW met snobtoelage’ vielen sowieso al af wegens oersaai om zien en rijden. Van de Volvo V50 was ik niet bijster onder de indruk, van de BMW wel, maar die ging boven budget als ik de ‘goodies’ die ik bij de Picasso erg heb leren waarderen als Bi-Xenon, panoramisch dak en upgegrade audio configureerde. Zeker in combinatie met een aantal zaken die ik persoonlijk wou zoals leder en zetelverwarming. Blijft dus de Alfa waarmee ik zonet gaan rijden ben & die zal het worden, meer bepaald een 159 1.9JTD Sportwagon quasi full option in de kleur Grigio Titanio & een beige lederen interieur & alu dakrails.

De levering is voorzien eind october, tot die tijd blijf ik met de Picasso doorrijden & zal ook de 60.000km beurt nog moeten gebeuren + bandenwissel van de nog originele voorbanden. Ik zal mijn bevindingen over de 60K beurt nog posten & mijn eindoordeel als ik de Picasso doorgeef.

Als gezegd ben ik erg tevreden over de kilometers die ik achter het stuur heb afgelegd van de Picasso, maar ik kijk wel erg uit naar mijn zelfgekozen Italiaanse bolide Very Happy

Profiel  

Dyno
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 92

- Berlingo Multispace.
Gepost: 09 augustus 2009 08:58 PM
  [ # 8 ]

Ook van mij ne hartelijke welkom zenne… Very Happy

-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-

Profiel  

GrandBateau
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 september 2009 10:41 PM
  [ # 9 ]

hallo,

gisteren is de 60K beurt uitgevoerd; bovenop de gewone onderhoudswerkzaamheden is de kofferklep-bediening in garantie vervangen & zijn tevens de remblokken voor vernieuwd. Dat laatste verwonderde me aangezien ik nog met de originele voorbanden rijd & zeer anticiperend rij i.c.m. veel autostradekilometers. Het brandstofverbruik over de voorbije 20K was 6,5L/100km & ik heb pas 1.000 km voor de beurt olie moeten bijvullen (ca. 0,75L). De kostprijs van het onderhoud was 570€, een stevig bedrag naar mijn mening, maar die factuur gaat gelukkig richting leasemaatschappij. Net als die van de banden die binnenkort aan een wissel toe zijn.

Vervangwagen was een kaalgeplukte C3 1.4HDI met nauwelijks 7K op de teller & die viel me zwaar tegen : abominabele zetels & een afwerking die werkelijk nergens op leek. De motor daarentegen kon me wel bekoren, soepel & stil

Profiel  

GrandBateau
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 29 oktober 2009 01:19 PM
  [ # 10 ]

exit C4 GP…

ziezo, bij een kilometerstand van net geen 66.000 heb ik de Picasso vanochtend overgedragen aan mijn nieuwe collega & ga ik zo dadelijk mijn glimmende Alfa 159SW ophalen, hiep hoi. Gezien mijn collega 3 kinderen heeft en een fan is van Franse wagens, is hij in de wolken met de Picasso Wink
Bij 62.000 km zijn de originele voorbanden ingewisseld voor vers Michelin rubber. Er was nog 3mm profiel over maar met een reis van > 2.000 km voor de boeg, leek het me toch verstandiger te wisselen. Overigens, volgens de bandencentrale halen de achterbanden probleemloos de kaap van 80.000 km. Er zijn dus ook lease-rijders die hun voertuig behandelen alsof het hun eigen wagen was…
Ik blik terug op 34.000 probleemloze Picasso-kilometers & ben er erg tevreden over. Zou ik de wagen privé zelf kopen? Nee, te groot voor mijn gezinssituatie (2 kinderen) & - vooral - te veel waardeverlies. Zou ik de wagen aan vrienden of kennissen aanraden als privé-aankoop? Eerder wel, maar dan zou ik ze zeker aanraden hier eens grondig op het forum te grasduinen. Zou ik de wagen aan vrienden of kennissen aanraden als lease-wagen? Zonder twijfel, want in geval van problemen betaalt de lease-maatschappij.
Het kan aan de aard van auto-fora liggen dat ze eerder mensen aantrekken die klachten of problemen hebben dan tevreden gebruikers, maar ik heb hier toch een aantal schrijnende verhalen gelezen waarvan ik blij ben dat de factuur niet mijn richting uitkomt… een aantal forummers heeft echt wel tegenslag met hun C4 (G)P, vandaar het lichte voorbehoud om de Picasso aan te raden aan mensen die de aankoop zelf moeten betalen.
Ik zal een review schrijven voor de site van Autoweek (en als het zover is dat ook nog kort even melden hier). Wou jullie nog heel erg bedanken voor dit leerrijke/interessante/gemoedelijke/gezellige forum dat schitterend gemodereerd wordt very good . Hou het zo!
Misschien heeft het Citroën-virus mij nu ook wel een beetje te pakken gekregen zodat het eerder een “au revoir” is dan een “adieu”.

Groetjes,
Grandbateau - Ludo

Profiel  

GrandBateau
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 16 februari 2011 12:44 AM
  [ # 11 ]

Hallo vrienden van het Citroën-forum,

nog even een reactie van GrandBateau/Ludo : ik heb in oktober 2009 de sleutels van mijn nieuwe lease-bolide in ontvangst mogen nemen (Alfa 159SW). Een heerlijke auto - maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen Wink  - met evenwel zijn nukken en grillen - idem nono -, maar ik wou jullie nog even melden hoe het staat met mijn ex C4GP die door een collega is overgenomen. De wagen heeft recent de kaap van de 100.000 km genomen & die zijn voorbijgegleden zonder de minste storing / mankement / onverwacht garagebezoek etc. Collega in kwestie springt er wel netjes mee om net zoals ik dat gedaan heb. Moraal van het verhaal : niet elke lease-rijder beult zijn wagen af en ‘onze’ C4GP bewijst zich als een zeer betrouwbare en bijzonder aangename auto.

Met vriendelijke groet,
Ludo

PS: ik kom hier geregeld nog eens even bijlezen, het is een bijzonder aangenaam forum ook al ben ik dan geen Citrofiel
PS 2 : Mevrouw GrandBateau heeft nog steeds heimwee naar dat verdomd praktisch en super comfortabel zwevend tapijt

Profiel  

GrandBateau
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 februari 2012 09:11 PM
  [ # 12 ]

Hallo,

nog even een (laatste) update van GrandBateau/Ludo over mijn ex-C4 GP die 2,5 jaar geleden naar een collega is overgegaan. De auto gaat binnenkort uit de lease aangezien de kaap van de 140.000 km bereikt is. Mijn vorige update dateert van net geen jaar geleden, wat is er in die periode gebeurd? 2 problemen te melden : electronische ‘gremlin’ -> de GP is enkele keren vanzelf op slot gegaan bij het sluiten van de deuren. Gelukkig had mijn collega telkens de sleutel al op zak, dus hij is er niet mee gestrand. Wel vervelend natuurlijk, en aangezien het zich niet systematisch voordeed is de GP 3 dagen bij de dealer binnen geweest. Ik weet niet wat er juist vervangen/gereset is, maar nadien (juli 2011) heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. 2de probleem was ernstiger/duurder : de pneumatische vering achteraan die standaard is op de Exclusive heeft het begeven, waardoor de auto achteraan extreem laag doorzakte en quasi onbestuurbaar was bij snelheden > 50 km/h. 1 dag werkplaats maar volgens wat ik hoorde geen goedkope reparatie (o.a. balgen vervangen + stuurcomputer).

Conclusies :
(1) als je bovenstaande posts chronologisch leest, is het besluit dat deze lease C4GP (die 3 chauffeurs heeft gehad) behoorlijk probleemloos is geweest; ik scoor de betrouwbaarheid als zeer goed met enkele schoonheidsfoutjes.

(2)ik heb recent nog een aantal keer meegereden met mijn collega al carpoolend op een gemeenschappelijk project; de afwerking - in vergelijking met mijn huidige lease Alfa 159SW - staat op een hoger niveau. Ik heb na 60.000 km nog geen enkel probleem gehad met de 159 maar wel een paar ergerlijke rammels, terwijl de C4GP na 140.000 km een oase van rust en stilte is. Het comfort van de zetels is onovertroffen, de klimaatregeling (4 zones) werkt even efficiënt als in de 159 (3 zones) maar doet stiller haar werk & is dus een stuk aangenamer. Ik moet de radio nu soms vrij luid zetten om boven het geblaas van de airco te komen. De navi van de GP is intussen wel compleet verouderd, niet enkel qua kaartmateriaal, maar ook qua ‘look & feel’

(3) de hamvraag : was de collega tevreden van mijn ex-leaser? Volmondig ja! Een nieuwe C4 GP was een optie voor zijn volgende auto maar dat is het niet geworden… Ford bradeerde op het Brusselse autosalon blijkbaar enorm en hij heeft voor een Galaxy 1.6TDCi gekozen (korting : 30%, ongelofelijk maar waar).

Dat was het verhaal: ik hoop dat - Le GrandBateau - zoals ik ‘em noemde, een tevreden nieuwe eigenaar zal vinden die er nog vele probleemloze & ultra-comfortabele kilometers mee kan afmalen.

PS : ik wou deze post gisteren al plaatsen maar was beginnen meelezen op het forum… meeslepend, en ik was direct voor een tijdje zoet dus het kwam er niet meer van. Dit is een fantastisch forum, dames en heren, hou het zo en misschien duik ik hier nog wel eens op als de lease van de 159 afloopt - het allerbeste allemaal !!

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 04 februari 2012 09:16 PM
  [ # 13 ]

Ja kom maar geregeld eens kijken en posten als het past, verder nog veel succes met de Italiaan.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook