Hallo,
Heb even vraag betreft verzekering van een oldtimer, kan het kloppen dat je een auto van 15 jaar en ouder al in de oldtimer verzekering kan doen ?
Re: Oldtimer verzekering
Ijs schreef:Hallo,
Heb even vraag betreft verzekering van een oldtimer, kan het kloppen dat je een auto van 15 jaar en ouder al in de oldtimer verzekering kan doen ?
ja dit klopt ,bij unive kan dat dan noemen ze je auto een hobbytimer
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik zie bij unive alleen maar klassiekerverzekering staan en deze is voor autos ouder dan 20 jaar.
100e post !!!
Ijs schreef:Ik zie bij unive alleen maar klassiekerverzekering staan en deze is voor autos ouder dan 20 jaar.
Kan je het beste gewoon even bellen met unive, want het staat inderdaad niet op hun site.
Je kan via unive een verzekering afsluiten bij “De Europese verzekeringen”, die hebben apparte verzekeringen voor auto’s vanaf 15 jaar, het moet dan wel een aantoonbaar bijzonderdere auto zijn bijvoorbeeld een bx sport o.i.d., je valt dan geloof ik onder de catogorie hobbytimer en zit dan wel met een beperkt aantal kilometers, maar dat is vrijwel altijd zo.
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Veel verzekeringsmaatschappijen hebben naast de oldtimerverzekering ook nog de youngtimer- en/of hobbytimerverzekering. Verschillen in voorwaarden zijn er weer per maatschappij, maar dit soort verzekeringen wordt altijd alleen maar aangegaan als er sprake is van recreatief gebruik en als er aantoonbaar ook een dagelijkse auto is. Dan is verder het aantal jaarlijkse kilometers erg beperkt. Vaak wordt met youngtimer en hobbytimer hetzelfde bedoeld. Het gaat dan om een bijzondere auto, dus speciale uitvoering in kleine oplage (Ferrari e.d.). Leeftijd auto is dan minder belangrijk. Vaak wordt wel uitgegaan van ouder dan 19 jaar. Meestal geldt er een minimumleeftijd voor de bestuurder,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966