Totaal aantal Berichten: 40
- (Grand) C4 Picasso C4P 130pk
- C4 (2004-heden) Cactus 110
is er al een goede oplossing voor dit irritante geluid????bij mijn berlingo is de tussenrol(looprol)vervangen en is het geluid iets minder maar nog lang niet weg.bijzonder vervelend.
is er al een goede oplossing voor dit irritante geluid????bij mijn berlingo is de tussenrol(looprol)vervangen en is het geluid iets minder maar nog lang niet weg.bijzonder vervelend.
Kan iemand vertellen welke dealer dit probleem heeft opgelost.Heb diverse personen op dit forum een mail gestuurd,maar helaas zijn deze personen inslaap gevallen.
hallo slapers,heeft iemand al eenoplossing voor dit irritante geluid???Ik rijd nu al 5000km rond met dit geluid en het blijft maar hetzelfde.
piepend slipend geluid bij koude motor
Hallo,
Zou je mogelijk wat meer info willen geven AUB? Dat helpt ons om een betere indruk/diagnose te kunnen stellen.
Bouwjaar, Km-stand, type motor, piepend geluid bij stationair of hogere toeren, met of zonder koppeling ingetrapt…
Misschien kunnen we je dan wel verder helpen.
Auto is van aug 2008, 1.6 16 v Er is al vv multiriem /looprol/spanrol. Het geluid is er als de motor koud is. Bij verhoging van toerental wordt geluid harder.
Het schijnt dat voertuigen die in de schow room staan ook dit euvel hebben.
Heb al bij Citroen Nederland al een klacht hierover ingediend,hier zal ik nog bericht over moeten krijgen.
De dealer weet het ook niet meer.
piepend geluid
In het bezit van berlingo bj aug 2008 1.6 16v
Bij mij dezelfde problemen, piepend geluid s’ ochtens en na een tijdje piepen weg.
Het probleem is opgelost door de snaar van de poelie die 6 sporen breed is te vervangen door een snaar van 5 sporen.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik zou zeggen,kijk eens goed naar de post nummer 8 in de eerste pagina van dit draadje! Daar heeft men het duidelijk over een poulie en geen looprol of iets dergelijks.
Bij mijn Berlingo zijn de riem en poelie ook vervangen, maar heeft helaas niet geholpen.
Waar mijn Berlingo ook last van heeft is een ratelend geluid vanuit de versnellingsbak. Als ik de koppeling intrap is het geluid weg.
Tevens is gebleken uit testen van TNO dat de voorstoelen van de Berlingo onveilig zijn. Zie: http://www.nu.nl/news/1859516/60/rss/Veel_stoelen_in_nieuwe_auto’s_onveilig.html
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
hallo allemaal,is er bij iemand het piepende geluid echt opgelost?geef dan aub exakt aan wat er gebeurd is en graag de naam van de dealer.mijn dealer zal het allemaal een worst wezen en doet gewoon helemaal niets.om geen verkeerde dealer de schuld te geven:het is niet de dealer uit mijn woonplaats.GRAAG REAKTIES AUB!!!!!!!!!!!met dank.
Totaal aantal Berichten: 944
ff een klein kickje maar het lijkt er op dat er een structureel probleem is bij de nieuwe Berlingo met die multi V riemen…
zelf ook 4 hier rond rijden allemaal zelfde euvel…
span rollen vernieuwt, geleide rollen, riemen en tis nog niet over morgen maar eens een krukas poelie vervangen
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Aan het einde van de maand wordt er een nieuwe type multiriem gemonteerd,ben benieuwd of dan het geluid weg is.
Totaal aantal Berichten: 944
bij mijn klanten was het dan ca 4 dagen weg (bij de q 3 de ander 5 zeg maar)
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Weet iemand een e-mail adres van citroen nederland??via de dealer kom ik niets verder met dat irritante gepiep.
Citrober. Zo werkt een forum NIET