2 weken gelden gekocht, een heel erg harde auto die nergens roest heeft op 2 plekjes na! rechter spatbord onder knipperlicht
en 1 deur rubber lijst
de auto had wat achterstallig onderhoud maar ondertussen hebben we druk gesleuteld en het resultaat is formidabel.
de auto is heel erg origineel niks aan verpruts of gelast!
er zit een lpg in en daar loopt ze goed op.
vandaag heb ik 2 veerbollen vervangen
bougies, kabels, puntjes voor 123 (dit doe ik morgen)
olie
accu
remmen gesteld
de veerbollen dat merk je echt goed wat fijn is dat, en ze zijn helemaal niet duur
ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
groeten
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Prachtig!!
Ik heb een enorme zwak voor 69-ers, zeker voor zo’n pracht exemplaar!
dankje ben er ook erg blij mee!
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 18-04-2005
- 2CV Transat
- ID/DS 21 Pallas Mechanique
Re: id 20 1969 voorstellen
Nog tijd over gehad om naar de kachel te kijken?
Ramon2cv schreef:de veerbollen dat merk je echt goed wat fijn is dat,
Mooi. Geen bijgeluiden meer achter? En de vering voor is nog helemaal ok?
Toffe wagen ! Zit er een trekhaak onder ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ontzettend mooi. Het dashboard vind ik ook super. Staat op de foto trouwens in een sleutelruimte om van te kwijlen, waar is mijn doekje?
ndsm kunst stad! idd erg groot
rem stangetjes hoor ik af en toe nog?
en elmer, ja een trekhaak. fijn he
ik heb in nood achter 2 imitatie banden gezet, zodat ik de michelins voor kon zetten, die voor zaten waren heel glad!
nu heb ik niet echt de goede bandenmaat voor, maar ach plaats van 500 euro was ik nu maar 40 euro kwijt…
Re: id 20 1969 voorstellen
Transat schreef:Nog tijd over gehad om naar de kachel te kijken?
Ramon2cv schreef:de veerbollen dat merk je echt goed wat fijn is dat,
Mooi. Geen bijgeluiden meer achter? En de vering voor is nog helemaal ok?
ooh arno, kachel zat klein beetje lucht in!!
nu iets sneller warm, maar volgens kenners hoort dat zo
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi!
Veel plezier ermee!
Citroen!
Goede kleur combinatie! Gris Kandahar met Rouge Corsair Interieur?
Veel plezier ermee
Ramon2cv schreef:
ik heb in nood achter 2 imitatie banden gezet, zodat ik de michelins voor kon zetten, die voor zaten waren heel glad!
Die michelins horen achteraan, normaal gezien is het zelfs een andere bandenmaat.
ja dat weet ik!!
maar het rijd! haha
nog even een vraagje?
als ik drempel pak hoor ik achter een tikje, is dit een veer stang ofzo?
is dat makkelijk te maken?
weet er iemand toevallig ook een 123 inbouw instructie in het nederlands te vinden op het net??
groet
ja dat weet ik!!
maar het rijd! haha
nog even een vraagje?
als ik drempel pak hoor ik achter een tikje, is dit een veer stang ofzo?
is dat makkelijk te maken?
weet er iemand toevallig ook een 123 inbouw instructie in het nederlands te vinden op het net??
groet
Totaal aantal Berichten: 10345
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ramon2cv schreef:ja dat weet ik!!
maar het rijd! hahanog even een vraagje?
als ik drempel pak hoor ik achter een tikje, is dit een veer stang ofzo?
is dat makkelijk te maken?weet er iemand toevallig ook een 123 inbouw instructie in het nederlands te vinden op het net??
groet
Dat tikje is de kogel die de kracht overbrengt van de stang op het “vaste"gedeelte.
Ik heb nog zo’n inbouwinstructie liggen, maar ik woon in Breda.
Groeten,
Jan
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
oooh ja dan heb ik een instruktie!!
maar heb wel intresse hoor
Ramon2cv schreef:oooh ja dan heb ik een instruktie!!
maar heb wel intresse hoor
Slechte banden ALTIJD voor de betere achter ! ..
123 is makkelijk !
- Met boortje 6 de 0 punt bepalen
- daarna oude ontsteking eruit, wel goed aftekenen ! (voor het geval dat )
- daarna 123 erin en kabels aanluiten (beschrijving + plaatje is erg duidelijk)
- daarna draaien aan de 123 totdat je het ledje ziet branden
- daarna BOORTJE eruit !
- daarna afmonteren en rijden maar
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD