Re: appéllichten
ronama schreef:ff een aanvulling
de dtrl kan je alleen activeren in het menu
en dan moet de licht stengel op 0 staan anders branden ze niet
zet je de lichtstengel op auto branden ze ook niet..
maar dan werken wel de gewone lichten via je lichtsensor…
Weet je zeker dat ze niet werken met het dimlicht op auto? Dat lijkt me contra-productief…en het is ook duidelijk anders dan de C6.
Je moet je wel realiseren dat de DTRL uit moeten gaan zodra het dimlicht aangaat, dus als die op auto staan doet de lichtsensor het dimlicht aan en tegelijk DTRL uit.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Yep! Bij mijn C6 branden de DTRL’s ook bij de stengel op auto te hebben staan,en gaan ook uit,als de lichtsensor de gewone verlichting inschakeld.Ik herrinner mij wel dat dit,toen ik de C6 in ontvangst nam, niet zo was en ik me suf gezocht heb om ze werkend te krijgen.Rede was, toen ik mijn C6 gekocht had, ze hier nog niet mochten branden.Die wetgeving is pas onlangs verplicht in België
zal het nog eens nakijken voor de zekerheid
dit zegt het boekje
Appèlverlichting
De appèlverlichting wordt met draaiende
motor automatisch en continu ingeschakeld
als:
U kunt deze functie aanzetten via het
display van het instrumentenpaneel,
in het Algemeen Menu. Zie “ Multifunctioneel
display ”.
De verlichtingsschakelaar in de
stand 0 of AUTO staat.
Alle koplampen zijn uitgeschakeld
De verlichtingsschakelaar in de
stand 0 of AUTO staat.
Daaruit blijkt dat ze idd horen te werken in standje auto.
Alle koplampen zijn uitgeschakeld
het lijkt me dat bedoeld wordt dat bij het gebruik van mistlampen, en misschien ook grootlicht-signaal de DTRLs uit gaan.
Maar zoals gezegd ze mogen en horen niet te werken als het dimlicht (of iets anders) aangaat, dus ook wanneer in standje auto het dimlicht aangaat.
Wat wellicht voor verwarring zorgt is dat op auto’s zonder DTRLs (C3-C5 ph1/2 etc.) de term Appèlverlichting voor het altijd branden van dimlicht gebruikt wordt.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:De verlichtingsschakelaar in de
stand 0 of AUTO staat.Daaruit blijkt dat ze idd horen te werken in standje auto.
.
zo werkt het ook, vandaag er op gelet…
1 op 5!!!? Dan is je tank lek…!
Ben even op en af gereden naar Parijs. Volgetankt net voordat ik de snelweg opging. Recht naar hotel in centrum en regelrecht terug naar huis.
op de autoweg 135 km/u op cruise
computer gaf 8.4 l gemiddeld gebruik aan (da’s niet slecht)
Ondertussen terug rond de kerktoren aan het bollen en weerom staat er 14l op de computer.
Ik denk niet dat dit abnormaal is gezien gewicht/vermogen verhouding
of heb ik het mis ?
C5-2.7HDI met 19"adriatique velgen, 255/40 pilot sport PS2
eviltwin schreef:
Wat wellicht voor verwarring zorgt is dat op auto’s zonder DTRLs (C3-C5 ph1/2 etc.) de term Appèlverlichting voor het altijd branden van dimlicht gebruikt wordt.
Ben nieuw op dit forum. Ik heb onlangs op mijn nieuwe C5 ph3 ook de appèllichten laten activeren maar ze hebben dit mij via de dimlichten geschakeld!
De dealer zei dat voor Nederland de DTRL via die boomerangvormige lampen onder de koplampen nog niet in de settings beschikbaar is. Ik heb een C5 2.0 HDi Ligne Business automaat.
Ik zie op de weg diverse andere C5 Ligne Business modellen rijden die de appèlverlichting wel via die speciale lampen hebben branden.
Wie kan dit verklaren?
Niek66 schreef:eviltwin schreef:
Wat wellicht voor verwarring zorgt is dat op auto’s zonder DTRLs (C3-C5 ph1/2 etc.) de term Appèlverlichting voor het altijd branden van dimlicht gebruikt wordt.
Ben nieuw op dit forum. Ik heb onlangs op mijn nieuwe C5 ph3 ook de appèllichten laten activeren maar ze hebben dit mij via de dimlichten geschakeld!
De dealer zei dat voor Nederland de DTRL via die boomerangvormige lampen onder de koplampen nog niet in de settings beschikbaar is. Ik heb een C5 2.0 HDi Ligne Business automaat.
Ik zie op de weg diverse andere C5 Ligne Business modellen rijden die de appèlverlichting wel via die speciale lampen hebben branden.
Wie kan dit verklaren?
Wonderlijk; ook ik verkreeg mijn wagen destijds zonder Dtlr geactiveerd. De dealer gaf aan dat dat in NL wellicht nog niet mocht, maar hij heeft ze via de software geactiveerd. Pas daarna was bij mij in het scherm in de klokken de optie zichtbaar.
De dealer zei dat voor Nederland de DTRL via die boomerangvormige lampen onder de koplampen nog niet in de settings beschikbaar is.
Lijkt me niet correct, op mijn ph-3 brandt de DTRL gewoon in de boemarang onder de koplampen. Het zijn 2 gloeilampjes, dus iets gelig licht. Ik heb het altijd aanstaan overdag.
Groet.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
meschien wat simpel maar waarom niet gewoon je dimlicht aan ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
omdat dan ook je achterlichten gaan branden, en je stroom verbruik is dan hoger…
die dagrijlichten zijn speciaal hiervoor ontwikkeld dus als het erop zit moet het ook werken…
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
dat verbruik is minimaal, en is voor de bestuurder achter je ook wel zo makelijk
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Die dagrijverlichting is eigenlijk niets meer dan aan gadget dat vooral gelanceerd is door audi.
Het wordt als mooi aanzien, en dus nemen de andere merken het ook.
Op zich is het grootste nadeel van gewoon de appelverlichting aan te zetten de vervanging van de lampjes. Want die durven wel eens vrij frequent stuk gaan, maar verder heeft dit enkel maar voordelen.
Maar de meerwaarde van de kleine lampjes die bvb in een C5 zitten of in een P308 vind ik miniem. Valt nauwelijks op, en dit in tegenstelling tot de dimlichten. De leds van audi vallen veel meer op, en zijn op dat vlak dus voor mij geslaagder. Al vind ik het vrij agressief ogen, maar dat is wrs de bedoeling.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
De Appel lichten zijn sinds kort wettelijk verplicht op nieuwe wagens.
picassoke schreef:Die dagrijverlichting is eigenlijk niets meer dan aan gadget dat vooral gelanceerd is door audi.
Het wordt als mooi aanzien, en dus nemen de andere merken het ook.Op zich is het grootste nadeel van gewoon de appelverlichting aan te zetten de vervanging van de lampjes. Want die durven wel eens vrij frequent stuk gaan, maar verder heeft dit enkel maar voordelen.
Maar de meerwaarde van de kleine lampjes die bvb in een C5 zitten of in een P308 vind ik miniem. Valt nauwelijks op, en dit in tegenstelling tot de dimlichten. De leds van audi vallen veel meer op, en zijn op dat vlak dus voor mij geslaagder. Al vind ik het vrij agressief ogen, maar dat is wrs de bedoeling.
volgens mij was appellicht al verplicht in bepaalde landen voordat audi ermee kwam,
volgens mij is volvo de grondlegger ervan
de appellichten van de c5 zijn zeker genoeg en vallen zeker op..
merk het zelf..ik heb ze gewoon aan overdag.
die van audi vind ik veel te…
echt zo van kijk hier kom ik , pas precies bij de audirijder…