Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
WE187 schreef:De rook is opgetrokken, nog even natrappen.
De partij is van mening dat de regeling voor klassiekers wordt misbruikt
Populistisch jargon
Door het woord misbruik te hanteren wordt een grote groep gepassioneerden als geheel in een kwaad daglicht gesteld. Bestaande regelingen gebruiken is geen misbruik. Met de gebruikte terminologie appeleert de CU aan misplaatste gevoelens van afgunst.de relatief vervuilende klassiekers
Populistische heksenjacht
Buiten beschouwing wordt gelaten dat met de productie van een nieuw voertuig meer energie verbruikt wordt dan dat dat reeds geproduceerde voertuig ooit nog zal consumeren. Ook is buiten beschouwing gelaten dat met de productie van een nieuw voertuig meer vervuiling teweeg gebracht wordt dan dat dat reeds geproduceerde voertuig ooit nog zal voortbrengen.
Daar heb je helemaal gelijk in
Maar het levert wel weer arbeidsplaatsen op. En dat is een ander stokpaardje wat populistische politici graag berijden
Die jongens en meisjes hebben, net als wij, maar een doel, overleven. En dat betekent dat er voor een volgende verkiezingsronde weer voldoende stemmen gewonnen moeten worden. Anders liggen ze er uit.
Draaien dus met die kont. (hmm daar kan ik geen emoticon bij vinden)
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Die jongens en meisjes hebben, net als wij, maar een doel, overleven. En dat betekent dat er voor een volgende verkiezingsronde weer voldoende stemmen gewonnen moeten worden. Anders liggen ze er uit.
Draaien dus met die kont. (hmm daar kan ik geen emoticon bij vinden)
Mooi voorbeeld van populisme.
Denk dat het beter is ervanuit te gaan dat ook politici in principe het beste voor hebben met de samenleving.
Onzinnige voorstellen kun je beter weerleggen met de juiste argumenten.
Het oproepen van onderbuik gevoelens door politici e.d. in een kwaad daglicht te stellen is makkelijk scoren.
Daar schiet een samenleving niets mee op. Het tegendeel zelfs.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1419
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Het gaat TOCH door!!!
Hoe krijgen ze het toch voormekaar…
Alles wat na 31 december 2011 25 jaar oud wordt is niet meer belastingvrij
Totaal aantal Berichten: 1419
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Dit staat op NU.nl, waar je misschien wel uit op kan maken dat oldtimers buiten de kilometer heffing gaan vallen??
Wel is vastgelegd dat vanaf de start van de kilometerheffing, in 2012, de vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers wordt beperkt.
Nu is het nog zo dat voor auto’s van 25 jaar of ouder geen belasting hoeft te worden betaald. Straks geldt dat alleen nog voor auto’s van voor 1987. Initiatiefnemer Ernst Cramer van de ChristenUnie toonde zich opgetogen met de beperking. Het wordt zo onaantrekkelijker om bijvoorbeeld oudere auto’s te voorzien van een gastank met als doel daar vele kilometers mee te maken.
Dat kon je ook al uit het eerdere voorstel van de CU halen, daarom vond ik het ook wel positieve kanten hebben (ik heb 5 auto’s ouder dan 1986, slechts de BX is van 1989, en ik verwachtte eerlijk gezegd niet dat die de 25 jaar ging halen).
Ik baseerde mijn aanname op deze zinsnede:
“bovendien hoeven ze niet mee te doen aan de kilometerbeprijzing. Daardoor wordt het gebruik van klassiekers en youngtimers in de toekomst alleen maar aantrekkelijker.”
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik blijf het de grootste kolder vinden, want hoegroot is de beoogde groep nu helemaal?
Gaat men werkelijk massaal in ouwe karren op LPG rijden om zo de kilometerheffing te ontduiken??
Daar geloof ik persoonlijk geen ene malle moer van, degene die het wèl doet stoot vanzelf z’n harses door de (veel) hogere onderhoudskosten die het rijden in een oude auto met zich meebrengt.
Ja; ook mijn ID loopt op LPG, maar ik rij er max 12k/ jaar mee en weet wat voor prijskaartje daaraan hangt qua onderhoud en reparaties..
Ze zijn werkelijk van de zotte daar in Den Haag…
Dit riekt naar dezelfde bull als wat ze in Amsterdam van plan waren…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Maar goed, laten we het nuanceren, alle auto’s met bouwjaar t/m 1987 komen als het goed is nog onder de vrijstelling te vallen. Dus eigenlijk hebben alleen sommige CX serie 2 liefhebbers pech… (jaja en later BX/XM)
En het nieuws dat oldtimers vrijstelling van kilometerheffing krijgen werd hier weer met instemming ontvangen.
Hoe dan ook kan het oldtimerfeest natuurlijk niet oneindig doorgaan als op een gegeven moment de olie op is. Hopelijk is er dan een simpele ombouwkit op waterstofinjectie beschikbaar.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
oh oh, en ik was zo blij met mijn BX van 13 jan ‘87
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nou lekker dan:
zowel ‘Pino’ alsook ‘Maya’ (m’n AX en de CX) zijn volgens hun ORGA van eind 1986, maar zijn voor het eerst op kenteken gezet gedurende begin ‘87…
En laat die datum nou gelden als wettelijke datum..
Hopelijk kan de Fehac nog wat betekenen en bedenkt men zich, ‘t is tenslotte nog geen 2012.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Joh, voor het 2012 is, kunnen de plannen nog wel 2012 keer veranderen…
Voorlopig vind ik het wel goed zo. De modellen op de grenslijn, zoals de BX en CX, tsja… jammer, maar de eerste types vind ik vele malen mooier en dus meer het bewaren waard. Ik kan daar (nu nog?) niet zo mee zitten.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik kan me trouwens zeer goed vinden in de brief van de Fehac, en dan met name de laatste regels. Nu de Fehac op de kaart is gezet bij een aantal leden van de Tweede Kamer zullen de belangen van de leden wellicht beter behartigd worden. De echte liefhebber koopt een klassieker in principe niet voor woon-werk verkeer.
Patrick
http://www.fehac.nl/home/FEHACbelastingsvrijstellingvoertuigen25jaarenouder.pdf
Een positief aspect vinden we tenslotte ook dat “belastingvrijstelling” nu minder betekenis krijgt als
argument om een 24 of 25 jaar oude auto te verkopen aan mensen die “goedkoop” rijden het
belangrijkste vinden. We kunnen hiermee nog sterker uitdragen dat we de organisatie van echte
oldtimerliefhebbers zijn.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
hogervp schreef:De echte liefhebber koopt een klassieker in principe niet voor woon-werk verkeer.
Patrick
Dat zou willen zeggen, dat ik geen echte liefhebber ben? Ik wil per se een CX serie 1 rijden. Dagelijks. Wat maakt mij dat dan?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
hogervp schreef:De echte liefhebber koopt een klassieker in principe niet voor woon-werk verkeer.
Patrick
De echte liefhebber is er niet uit te slaan, ook al zo’n lullige opmerking.
Iedereen is liefhebber op zijn eigen manier, en dat is niet afhankelijk van de wijze van gebruik.
Het is echter wel een feit dat het in mijn ogen rechtvaardig is als je voor je dagelijkse vervoersmiddel belasting moet dokken.
Vandaar dat ik al eerder schreef dat het op zich geen raar idee is om enkel bestuurders in aanmerking te laten komen voor een vrijstelling als er tevens een dagelijks vervoersmiddel in bezit is waar wel belasting over geheven wordt. Ongeacht of dit nu een oldtimer is of niet.
garagestmarien schreef:Ik wil per se een CX serie 1 rijden. Dagelijks. Wat maakt mij dat dan?
Bang voor alles dat nieuwer is als een CX serie 1?