5 van de 26
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

r1Ch: Xsara 1.6i 16v
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 oktober 2008 10:56 PM
  [ # 61 ]

Zolang het goed gaat gaat het ook goed.

Fabrikanten zijn ook niet dom, en de waardes die ze opgeven vallen natuurlijk ruim binnen het gene wat schade gaat opleveren Wink
Ik geloof ook best dat 20.000 of 25.000 geen zak zal uitmaken met nieuwe motoren Wink
Ik vervang het ook gewoon om de 20.000.

Als je overigens een nieuwe auto heb en je fabrieks garantie wil behouden dan zal je ook wel moeten ververssen. Als je problemen heb en ze komen erachter dat je het niet gedaan heb zullen ze zich mooi terug trekken. Zo werken lease maatschappijen ook, het blijft met een lease auto ook je eigenverantwoordelijkheid.

Ik heb al een keer gehoord van iemand die het bij zijn leasebak niet nodig vond, na 60.000km blok in de soep, mooi dat de leasemaatschappij daar niet voor op wou draaien…

Overigens zit er ook nog een oliefilter in de auto, dit zal je toch moeten vervangen en moet de olie er toch uit. Dan ben je toch wel gek als je er geen nieuwe olie in doet? Wink

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 23 oktober 2008 11:46 AM
  [ # 62 ]

Sindskort wordt het gekraak van het nemen hobbeltjes toch wel erger! Eerst was het alleen de eerste paar min en nu de hele rit! Sad
Waar ik aan zat te denken zijn de schokdemper rubbers ofzo dat die kraken. Ik heb al op het forum gekeken maar ik zag niet iets vergelijkbaars Sad

Wie kan mij helpen?

gr Richard

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 oktober 2008 10:19 PM
  [ # 63 ]

Heb ik ook eens gehad, dat was toen een hulpstabilistatorstangetje, normale slijtage Wink
Kost maar paar tientjes om te laten vervangen, nog geen half uurtje werk.

Een andere keer was het een fuseekogel, maar deze gaan bijna nooit stuk bij de Xsara’s. Mijn dealer had er nog nooit 1 eerder vervangen.
Ik weet denk ik ook hoe die stuk komt Wink
Koste overigens 75 euro geloof ik, dus valt ook mee.

Laat ze even stukje rijden, dat horen ze vaak snel genoeg wat het is Smile

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 29 oktober 2008 07:42 PM
  [ # 64 ]

Ik heb het rammeltje sindsdien niet meer gehoord, wie weet komt het terug.

Even kleine update: vanmiddag voor beurtje geweest, nieuwe olie (synthetisch 5w40), evenals nieuwe bougietjes en nieuwe filters overal (behalve luchtfilter dan! Razz)

Nu alleen mijn verwarming nog, blijf het maar raar vinden, de een zegt dit en de ander dat… misschien dat ik er toch maar een expert even naar moet laten kijken… Sad

gr Richard

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 16 november 2008 06:31 PM
  [ # 65 ]

Morgen wordt er een afspraak gemaakt om een aantal dingen te vervangen, namelijk:

- Kachelradiateur
- Accu
- Raammechaniek (nog steeds niet gedaan!  Surprisedops: )
- Aanschaf nieuwe winterbanden voor de 15”
- Flatblades ruitenwissers

De accu is ook aan vervanging toe, althans als ik het testapparatuur van de Citroën garage moet geloven. Dit klopt ook wel volgens mij, want toen het de afgelopen weken wat kouder was had de startmotor wat extra tijd nodig om aan te slaan. Dit kwam allemaal naar voren met de Citroën veiligheidsdag van garages Dijkstra. Ik moest er wel anderhalf uur voor wachten, maar er was genoeg te doen! Ook heb ik nu een bandenspanningsmeter van Citroën !!  Razz

Ook komen er na de winter verse zomerbandjes op de 17”. Het profiel is inmiddels al versleten tot 2,4 mm voor en 3,6 mm achter.

Dit was het weer voor zover.

gr Richard

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 19 november 2008 02:00 PM
  [ # 66 ]

De afspraak is gemaakt! A.s. maandag krijg ik een nieuwe kachelradiateur! Hopelijk heb ik dan weer een goeie verwarming!

En het gaat trouwens “maar” € 300 incl. BTW kosten, ik mag zeggen dat dat goedkoop is…

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 24 november 2008 07:34 PM
  [ # 67 ]

Nou, ik net gebeld met de monteur… zegt ie van dat het dashboard al een keer los is geweest!  Confused
Dus ik van nee hè...

Maar goed, hij zou rond 18.00 klaar zijn en dan maar hopen dat de kachel verwarmt!  Twisted Evil

tot zo

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 24 november 2008 09:39 PM
  [ # 68 ]

KACHEL WORDT LOEIEND HEET! Ik ben er echt superblij mee!

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 november 2008 12:11 AM
  [ # 69 ]

Gezien deze omstandigheden is dat wel fijn! Cool

De elektrische raammechanisme is dat ook gemaakt?

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 26 november 2008 07:24 PM
  [ # 70 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Gezien deze omstandigheden is dat wel fijn! Cool

De elektrische raammechanisme is dat ook gemaakt?

Is vandaag bestelt, wordt morgen geleverd.
Vandaag zijn ook de winterbandjes bestelt, namelijk de Vredestein Snowtrac, deze heb ik bestelt ivm de prijs. Tevens wordt er dan ook gelijk een nieuwe accu ingehangt. Hopelijk start ie dan met koud weer wat sneller dan nu…

gr Richard

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 december 2008 01:39 PM
  [ # 71 ]

Mijn ervaring met de Snowtracs (vorige winter) is dat het wel echte sneeuwbanden zijn, niet zozeer allround. Met name op droge weg maken ze veel herrie en ook in de nattigheid schuiven ze behoorlijk makkelijk. In de sneeuw daarentegen zijn ze uitstekend. Als je dus op wintersport zou gaan is het de perfecte band.

Omdat ik banden zoek voor de nederlandse wintermaanden heb ik toch liever wat meer een allround band. Dit jaar ga ik weer voor de Michelin Alpins. Zijn met name stiller en slijten ook iets minder hard. En die sneeuw, die zien we deze winter toch niet meer.. Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 01 december 2008 02:07 PM
  [ # 72 ]
DigiDaan schreef:

Mijn ervaring met de Snowtracs (vorige winter) is dat het wel echte sneeuwbanden zijn, niet zozeer allround. Met name op droge weg maken ze veel herrie en ook in de nattigheid schuiven ze behoorlijk makkelijk. In de sneeuw daarentegen zijn ze uitstekend. Als je dus op wintersport zou gaan is het de perfecte band.

Omdat ik banden zoek voor de nederlandse wintermaanden heb ik toch liever wat meer een allround band. Dit jaar ga ik weer voor de Michelin Alpins. Zijn met name stiller en slijten ook iets minder hard. En die sneeuw, die zien we deze winter toch niet meer.. Wink

Ik krijg wel de snowtrack 3. Deze band is net nieuw op de markt, maar ik wacht het af. Het liefst wou ik natuurlijk ook wel de Michelins, maar dit is te ver boven mijn budget. Die Michelins kosten over de € 100 per band tegenover € 80 voor de Snowtracks.

Overigens, PM me nog ff terug!  Razz

gr Richard

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 december 2008 03:11 PM
  [ # 73 ]

Mijn ervaringen betreffen de Snowtrac 2 en Michelin Alpin PA2.

Dit jaar zou ik ook wel voor de PA3 willen gaan, maar die moet dan wel verkrijgbaar zijn. Denk dat het dus een tweedehands set wordt, die hooguit één winter gebruikt wordt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 02 december 2008 12:47 AM
  [ # 74 ]

Trouwens, mijn schokdempers achter zijn gaar! Ik ben zaterdag nog wezen stappen met 2 man achterin en toen we uitstapten op plaats van bestemming waren de achterwielen ver in de wielkasten verdwenen en kwamen niet omhoog. Ook de volgende ochtend was het niet zoals het hoorde. Morgen gaat de auto toch naar kwikfit voor de bandjes, dus gelijk even kijken naar die dempers! Heb trouwens al wel geïnformeerd naar koni’s voor rondom Wink

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 14 april 2009 12:34 AM
  [ # 75 ]

Jaa, ff een update. Inmiddels de 120.000 gepasseerd dus tijd voor grote beurt incl. distributieriem en gelijk een apk. Deze afspraak staat voor vrijdag 17 april. Morgen gaan de zomervelgen weg voor een opfrisbeurt (stoeprand schade en corrosie). Het is wel een nadeel dat ik tot 20 april op de winterbanden verder moet. Verder waren de afgelopen kilometers geheel goed gegaan.

gr Richard

Profiel  

5 van de 26
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook