Tikken door een kapotte kachelradiateur?? Tikken voor klinkt meer als een kapotte voorraadbol..
Ik zou maar is mijn twijfels gaan trekken bij de dealer..
Een kachelradiateur is puur een voorwerp waar vloeistof doorheen stroomt. Hier kan mi nooit een tikkend geluid afkomen bij lekkage. Of het moet het geluid van vallende druppels zijn, maar ook dat lijkt me onmogelijk gezien het krappe huis…
Eerst maar is de bollen vervangen en dan nog maar verder zien voor het interieur er uit gaat!
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Als ik jou was en zo hoor zou ik niks aan de kachelradiator doen. Hij lekt niet waarom zou je dan alles over hoop halen. Geen water uit je kachel, of vocht op de ramen is nog niks aan doen. Vervangen kan altijd nog.
Bollen bij een dealer zijn duur maar deze nog meer. Welke dealer is het? Dijkstra Drachten?
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Nog even een reactie tav het middel dat in het koelsysteem kan worden gegooid. Ik begrijp jullie scpesis, en die heb ik ook tav de bekende middelen. Dit middel is van Technolit. Het dicht kleine lekken en haarscheuren, tast geen rubber en metaal aan en wordt hard op die plekken waar het in aanraking komt met lucht. Het middel gooi je in het koelsysteem dat op temperatuur is gekomen. Vervolgens moet je minstens een kwartier de verwarming maximaal zetten.
Het middel is in Nederland niet te krijgen. Voor zover ik weet zijn er uitstekende resultaten mee geboekt, en ik heb geen reden om te twijfelen aan deze garagist.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Xsara Coupe schreef:Tikken door een kapotte kachelradiateur?? Tikken voor klinkt meer als een kapotte voorraadbol..
Ik zou maar is mijn twijfels gaan trekken bij de dealer..
Een kachelradiateur is puur een voorwerp waar vloeistof doorheen stroomt. Hier kan mi nooit een tikkend geluid afkomen bij lekkage. Of het moet het geluid van vallende druppels zijn, maar ook dat lijkt me onmogelijk gezien het krappe huis…Eerst maar is de bollen vervangen en dan nog maar verder zien voor het interieur er uit gaat!
Xsara Coupe
Dat is mijn gedachte dus!
Er lekt ook helemaal niets. Wat wel raar is dat er nu veel rook uit de uitlaat komt sinds de Xant daar vanochtend op de brug is geweest. Ik ga steeds meer twijfelen over de bedoeling van deze citroën meneer!!
gr
Diana
Lucas Unger schreef:Was de dealermeneer in kwestie een monteur of een verkoper?
Groet,
L
Nou de meneer in kwestie van hoofd van de werkplaats, maar doet zeker mee met bonussen voor verkoop van auto’s ofzo. )
gr
Diana
Peteryed schreef:Als ik jou was en zo hoor zou ik niks aan de kachelradiator doen. Hij lekt niet waarom zou je dan alles over hoop halen. Geen water uit je kachel, of vocht op de ramen is nog niks aan doen. Vervangen kan altijd nog.
Bollen bij een dealer zijn duur maar deze nog meer. Welke dealer is het? Dijkstra Drachten?
Ja dat vertelden ze me bij Chyparse ook.
Het is inderdaad Dijkstra in Drachten!
gr
Diana
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
SFDiana schreef:
Dat is mijn gedachte dus!
Er lekt ook helemaal niets. Wat wel raar is dat er nu veel rook uit de uitlaat komt sinds de Xant daar vanochtend op de brug is geweest. Ik ga steeds meer twijfelen over de bedoeling van deze citroën meneer!!gr
Diana
Als het koud is lijkt het wel als of elke auto meer rookt. Dit is niks meer dan water dat gelijk van gas naar vloebaar overgaat. Bij verbranden komt water vrij.
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-2008
- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
radiateur kachel
Hallo, Diane
Een kachelradiateur hoeft maar een paar druppeltjes te lekken en
dan ruik je het zeker! Je kunt ook nog even met je hand de bekleding
van de tunnel, achter de radio, voelen of het daar nat/vochtig is.
Wat betreffende de veerbollen hou in de gaten dat het juiste type
er op zet Volgens mij heeft de 20i een ander type bol als de 16/18
xantia, ze zullen wel passen maar het veert dan niet goed
Wat betreffende vullen van bollen, als het menbraam stuk is werkt het
niet en vaak is het maar een tijdelijke oplossing en dan wordt het weer
slechter De hd bol moet je nooit vullen want dan kun je lucht in
het systeem krijgen.
Succes, tosh51
hogervp schreef:Nog even een reactie tav het middel dat in het koelsysteem kan worden gegooid. Ik begrijp jullie scpesis, en die heb ik ook tav de bekende middelen. Dit middel is van Technolit. Het dicht kleine lekken en haarscheuren, tast geen rubber en metaal aan en wordt hard op die plekken waar het in aanraking komt met lucht. Het middel gooi je in het koelsysteem dat op temperatuur is gekomen. Vervolgens moet je minstens een kwartier de verwarming maximaal zetten.
Het middel is in Nederland niet te krijgen. Voor zover ik weet zijn er uitstekende resultaten mee geboekt, en ik heb geen reden om te twijfelen aan deze garagist.
Patrick
En de koelvloeistof in je motorblok is volgens jou 100% luchtvrij? Dat gaat er bij mij niet in Ik heb genoeg ellende in motorblokken gezien om dat soort spul NOOIT meer aan te raken!
Xsara Coupe
UPDATE:
Vanochtend bij Chyparse geweest. Wel 40 minuten in de file gestaan, want ongeluk gebeurd bij Lelystad, maar het was de moeite waard!
Voor 179,00 euro zijn we klaaaaaaaaaaaaar!!! De Xantia zweeft weer mooi over de weg! Alle (8!) bollen zijn vervangen en/of bijgevuld, alles gespoeld en schoongemaakt. Niets meer aan het handje!! De achterkant komt weer mooi omhoog en blijft omhoog/corrigeert zichzelf prima.
Geen gehobbel meer bij gaten, heuveltjes en drempels. We zoeken ze nu juist weer op!!
Over 4000 km “even” terug komen om de spoel LHM er weer uit te halen en dan is alles echt weer schoon als het goed is.
Jee wat een verschil met de kosten die de dealer opgaf!! Bij de dealer hadden we voor dit geld 1 bol van voren kunnen vervangen en een 1/2 bol aan de achterkant. Hahaha. Nu zijn ze allemaal klaar en kunnen er weer jaren tegen!
Allemaal heel erg bedankt voor jullie input!
De radiator laten we voorlopig even zitten.
Eerst maar met klein achterstallig onderhoud aan de gang:
bougies moeten nodig schoongemaakt worden en de toerenteller moet anders afgesteld worden. Nu zakt hij onder de 5000 toeren als de koppeling ingetrapt wordt.
De rechterbuitenspiegel zit met 2 zelf geboorde gaatjes vast met schroeven en dat beweegt zo dat je niets kunt zien, maar ook het idee hebt dat het er ieder moment af kan vliegen. Dus even naar de sloop voor een betere.
Remblokjes kijken we ook nog even naar, alhoewel nu het lampje niet meer brandt. (de remmen zijn toch ook hydraulisch??)
Allemaal kleine dingetjes en dat komt wel goed.
We gaan nog wel terug naar Dijkstra om te vragen hoe hun aan die prijsopgave komen. Daar zijn we erg benieuwd naar!!
groetjes
Diana