4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

XM V6.24 GT-JZ-80
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 november 2008 10:11 PM
  [ # 46 ]
easternnl schreef:
langevelsloo schreef:

De allereerste foto’s doen het niet hoor…

Even off-topic:
Ik zit er aan te denken een XM te kopen. Heeft iemand een aankoop brochure of tips? Ik zit te denken aan een automaat, misschien een V6.

Strak plan, tips: http://www.xmclub.nl

Yep, en ook een sticky in dit forum.

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 27 november 2008 01:20 AM
  [ # 47 ]
langevelsloo schreef:

De allereerste foto’s doen het niet hoor…

Bedankt voor het aangeven Wink, deze moeten het nu weer doen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 783

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 27 november 2008 11:35 AM
  [ # 48 ]

Foto’s doen het idd weer.

Bedankt voor de tips allemaal.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 mei 2009 07:35 PM
  [ # 49 ]

De GT-JZ-80 mag weer zweven

Ff dit draadje weer afstoffen clean .

Na 4 maanden in de stalling gestaan te hebben, mag de XM afgelopen vrijdag 1 mei weer gaan zweven Cool .
Nadat er met startkabels weer leven in de motor werd gepompt, verplaatste ik haar om de bandenspanning te controleren. Toen zag ik toch wel een redelijke LHM vlek op de vloer liggen en vanuit de motorruimte druppelde er LHM Confused .

Volgens de stallingbeheerders zou er een lekbak geplaatst zijn waar ze wel 35 euro voor vroegen aan het begin van de stalling huh . De receptioniste vertelde dat er van te voren de bakken worden weggehaald bij het halen van de auto, waarop ik zei dat er een flinke vlek daar lag en ben er maar niet verder op ingegaan.

Enfin, het was toch weer even wennen aan de XM maar door het accoustische -en het veergenot was ik weer helemaal in mijn sas Cool .
Eenmaal aangekomen bij de Citroën dealer gaf ik aan dat er een LHM lek was en die ook gelijk verholpen moest worden, anders is het zowiezo APK afkeur.

Na wat zoeken bleek het een wartel te zijn van een diravi leiding, die was gewoon een antal slagen los Shocked , na die vastgedraaid te hebben was de lekkage ook gelukkig weg.
Daarna de achterremmen ontlucht, want op de remmentestbank was er geen remdruk achter. Het was ook een raar gezicht tijdens het remmen, de achterkant ging een heel eind de lucht in om vervolgens plots tot rijhoogte te zakken. Na het ontluchten bleef de XM mooi redelijk horizontaal op de remmentestbank.
Verder maakte een relais van de dimlichten slecht contact en in eerste instantie dacht mijn collega dat de lampjes stuk waren, totdat ik aan het relais begon te bewegen. Met wat contactspray en het schoonmaken van de relaispootjes was dat ook weer goed.

s’Avonds ging ik nog motorolie (6.5liter Mobil1 0W40) verversen, kleine dingen nalopen en de katvervanger ertussen zetten. Nog voor het monteren van de katvervangers hoorde ik een lichte rammel in de middendemper….ik had niet zoveel tijd meer dus ging ik verder met monteren.
Na het starten werd het me wel duidelijk dat de schotjes van de middendemper loslieten en lagen te rammelen. Gelukkig heb ik nog een andere middendemper waar de dwarsdemper nog eraan zit, die ga ik vanavond maar monteren want het motorgeluid is met de inwendig kapotte middendemper niet normaal nono , zeg maar op sjonnie niveau Sad .

Het is maar afwachten hoe lang de andere middendemper het volhoud want die is ook niet nieuw meer. Binnenkort ga ik toch een nieuwe originele Faurecia midden -en einddemper bestellen, want dat imitatie rommel is ook niet alles.
Bij goedkope imitatie uitlaten gebruiken ze vrij vaak reflectiedempers met schotten (die rotten uiteindelijk weg) i.p.v. absorptiedempers met glaswol. Dat laatste dempt veel beter zonder de uitlaatgasstroom veel te verstoren.

Vooral van een 24v zijn de uitlaatdelen origineel erg duur, maar ook duurzaam en ik wil graag het beste voor mijn XM Wink .

Het valt me verder op dat ik bij stoplichten vaak word uitgedaagd door meestal Duitse merken (veelal VW`s en Audi`s). Als het niet bij de stoplichten is dan zitten ze te bumperkleven Evil or Very Mad , hebben ze een minderwaardigheidscomplex Rolling Eyes of zo?
Ik ga d`r niet altijd op in, maar heel af en toe kribbelt t om ze af te troeven Twisted Evil .

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 mei 2009 08:30 PM
  [ # 50 ]

V6 embleempje eraf wrikken?  Wink

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 04 mei 2009 09:06 PM
  [ # 51 ]

Jij schrijft ook het verslag over je V6.24 op de site van Autoweek?!

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 mei 2009 12:54 AM
  [ # 52 ]
XMTurboCT schreef:

Jij schrijft ook het verslag over je V6.24 op de site van Autoweek?!

Groet, Arjan

Ja dat klopt, omdat de V6.24 verder niet wordt beschreven.

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 05 mei 2009 03:05 AM
  [ # 53 ]

Aha okee, ik dacht dat er twee mensen waren die hun dwarsdemper er tussenuit geslepen hadden. Zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar waar ik over gelezen heb dan. Wink

Groetjes Erik!

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 05 mei 2009 09:46 AM
  [ # 54 ]

Denk er ook al tijden aan om een stuk daarop te plaatsen, ook al is jouw XM iets exclusiever dan die twee van mij Laughing

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 mei 2009 01:13 PM
  [ # 55 ]
XMTurboCT schreef:

Denk er ook al tijden aan om een stuk daarop te plaatsen, ook al is jouw XM iets exclusiever dan die twee van mij Laughing

Moet je gewoon doen Very Happy , dan kunnen de vooral Duits en Japans georienteerde rijders ook lezen dat Citroëns geweldige auto`s zijn Wink . Maar ook voor andere Citroën rijders is het leuk om te kunnen lezen over het oude vlaggenschip van Citroën halelujah .

Wellicht komt er op zo`n manier meer interesse voor Citroën en meer specifiek voor de XM Wink .

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 mei 2009 01:19 PM
  [ # 56 ]
Lampie schreef:

Aha okee, ik dacht dat er twee mensen waren die hun dwarsdemper er tussenuit geslepen hadden. Zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar waar ik over gelezen heb dan. Wink

Gisteravond mijn andere middendemper incl dwarsdemper geplaatst en het uitlaatgeluid is qua toon een stuk hoger Mr. Green . Dat zware baskistgeluid was me toch teveel van het goede door de inwendig rotte middendemper. Ook het rammelgeluid bij stationair is om je voor dood te schamen Surprisedops: .

Zodra ik mijn nieuwe originele midden -en einddemper heb, laat ik de dwarsdemper zitten. Het was wel leuk om ermee te experimenteren. De katvervangers doen al een hoop goed very good .

@ieks, nee het embleempje gaat er niet af Laughing . Volgens mij zien ze dat niet eens en is het meer het sportieve geluid dat indruk maakt Wink .

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 mei 2009 01:27 PM
  [ # 57 ]

Mijn oude middendemper zonder dwarsdemper heb ik nog niet weggegooid. In combinatie met katalysatoren viel het geluid me wel mee, het klonk beschaafd sportief. Als iemand interesse heeft kan die mij pben Wink .

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 juni 2009 07:02 PM
  [ # 58 ]

Mijn nieuwe originele middendemper en einddemper heb ik vorige week gemonteerd! Wat een verschil met die imitatie Walker uitlaat Shocked .

Het is 2 x zwaarder, mooiere afwerking, diameter van de pijpen is een stuk groter, het materiaal is veel duurder en de prijs zal ook wel 2x hoger liggen Laughing en mooie absortiedempers worden gebruikt. Het fototoestel ligt nog bij iemand anders, ik zal er wel binnenkort foto`s van maken.

Mijn XM is nu wel bloedsnel Shocked  geworden, ik had wel een klein beetje sneller verwacht, ik zat meer op het uitlaatgeluid te letten. Tijdens de rit naar huis de snelweg op wist ik niet wat ik meemaakte. Het is heel erg stil in het interieur, terwijl de XM nu ongemerkt snel vandoor gaat Very Happy . Vanaf ongeveer 2500 tr/min voelt de motor nu sterker aan, maar dat kan ook deels door de katvervangers komen. Het variabele inlaatlengte (ACAV) gedeelte bij 4000 tr/min en 5000tr/min voelt nu aan als een turbo Mr. Green die mee komt helpen, voorheen niet zo sterk.

Een vriend ging gelijk de top uitproberen, toen hij achter het stuur zat. De XM knalt in 1 keer zo naar de 240km/h Shocked , 243km/h op GPS en op de teller iets voorbij 250km/h, terwijl het nog behoorlijk stil was in het interieur. Nu is alleen het pure motorgeluid aanwezig en dat blijft mooi halelujah .
De volgende keer zal ik wel een foto maken zoals Sweef bij zijn rode 24v heeft gedaan.

Al met al ben ik erg blij met mijn nieuwe Faurecia uitlaat, mijn XM is een andere auto door geworden eigenlijk zoals het origineel hoort Wink . Vooral de grotere diameter van de uitlaatpijpen zorgen voor een betere luchtdoorstroming in inlaat en uitlaat.
Aan de ene kant jammer dat ik niet mee kan doen met de RVS uitlaten, maar ik ben nu ook heel erg tevreden dance .

De oude uitlaten heb ik trouwens weggegooid, want ik kreeg toch geen reactie Wink .

Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook