5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

’Alleen klassiekers van vóór 1jan. ’87 belastingvrij’
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 26 november 2008 04:10 PM
  [ # 61 ]
garagestmarien schreef:
hogervp schreef:

De echte liefhebber koopt een klassieker in principe niet voor woon-werk verkeer.

Patrick

Dat zou willen zeggen, dat ik geen echte liefhebber ben? Ik wil per se een CX serie 1 rijden. Dagelijks. Wat maakt mij dat dan?

Een CX serie 1 fanaat. In de goede zins des woords. Het gaat mij om woon-werkverkeer in de zin van pakweg 15-20k en meer per jaar. En dan in Nederland gereden, in alle omstandigheden die ons fijne klimaat met zich meebrengt.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 november 2008 04:11 PM
  [ # 62 ]

Ik denk het, Jaco.

Met andere woorden, Patje, toch weer terug naar de 60 dagenkaart?
Dat was, voor de mensen die het systeem niet kennen, een kaart voor een heel jaar, waar je op aan moest kruizen op welke dag je had gereden met je auto. Dat mocht niet meer dan 60 keer zijn, per jaar.
Erg fraude gevoelig, natuurlijk, maar zoiets dergelijks zou wel een oplossing zijn voor de oldtimers die niet voor woon-werkverkeer ingezet worden.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 november 2008 04:29 PM
  [ # 63 ]

Nee, geen 60 dagenkaart. Gezien een liefhebber ook maar in slechts 1 wagen tegelijk kan zitten, maakt het niet uit welke hij het meest gebruikt, als er maar voor eentje belasting dokt.
Kortom, een niet belastingvrij voertuig moet verplicht worden om gebruik te kunnen maken van de vrijstelling.

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 26 november 2008 05:07 PM
  [ # 64 ]

Ik baal hier echt van. Mijn XM’s worden hiermee van dergelijke voordelen uitgesloten. De grens is bovendien heel erg discutabel. Hopelijk beseft de FEHAC dat ze zichzelf hiermee ook een (grote) toeloep van nieuwe leden misloopt. Waarom zou je nog lid worden van deze club als relatief jonge auto’s met de potentie van klassieker op deze wijze worden uitgebannen.
En straks koopt iedereen een bak uit 87 als klassieker voor dagelijks gebruik. Meestal zonder kat en energielabel Z of zo. De bijtelling over de cataloguswaarde valt trouwens wel te overzien.
Een beetje klassieker is nu net zoveel waard als de cataloguswaarde indertijd.
En wel weer een mooi staaltje politiek van de CU en consorten. Eerst doen of er (toch) niets verandert en dan ineens ‘plop’ een voorstel.
Maar ja, wat doe je d’r aan…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 26 november 2008 10:00 PM
  [ # 65 ]

En wat te denken van alle nieuwe automodellen die op voorhand al een gereserveerd plekje hebben om ooit een klassieker te worden?
Denk aan de Bugatti Veyron, de Alfa 156/9 en ‘onze’ C6..en dat soort wagens (puur persoonlijk uiteraard)
Die zullen, volgens de huidige regeling, dus nooit klassiek worden…
Tenminste niet in Nederland.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27893

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 november 2008 10:02 PM
  [ # 66 ]

Dat probleem heb ik ook al Sad

Toen ik mijn CX kocht dit jaar ging ik er toch wel vanuit dat die belastingvrij ging worden over 6 jaar Rolling Eyes

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6103

Gepost: 26 november 2008 10:08 PM
  [ # 67 ]
Pascal schreef:

En wat te denken van alle nieuwe automodellen die op voorhand al een gereserveerd plekje hebben om ooit een klassieker te worden?
Denk aan de Bugatti Veyron, de Alfa 156/9 en ‘onze’ C6..en dat soort wagens (puur persoonlijk uiteraard)

Waarom zouden die auto’s nooit klassiek worden? Natuurlijk worden ze wel klassiek, de overheid matst je alleen niet meer…

Profiel  

martijntje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150

Gepost: 26 november 2008 10:30 PM
  [ # 68 ]
hogervp schreef:
garagestmarien schreef:
hogervp schreef:

De echte liefhebber koopt een klassieker in principe niet voor woon-werk verkeer.

Patrick

Dat zou willen zeggen, dat ik geen echte liefhebber ben? Ik wil per se een CX serie 1 rijden. Dagelijks. Wat maakt mij dat dan?

Een CX serie 1 fanaat. In de goede zins des woords. Het gaat mij om woon-werkverkeer in de zin van pakweg 15-20k en meer per jaar. En dan in Nederland gereden, in alle omstandigheden die ons fijne klimaat met zich meebrengt.
Patrick

ach ja het is maar door welke bril je kijkt en wat je wilt zien. er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.. Zo rijdt mijn vader al 15 jaar dagelijks met zijn ami 8 en een goede kennis rijdt sinds 1978 al dagelijks met dezelfde ami 6 rond. en dat is allebei meer dan 15k en dus geen leifhebbers?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 26 november 2008 11:06 PM
  [ # 69 ]

Het zijn de uitzonderingen die de regel uiteraard weer bevestigen. Amirijders zijn echte liefhebbers natuurlijk, dat spreekt voor zich.  Very Happy
Maar door weer en wind met een Ami rijden zou ik persoonlijk niet doen. Kennlijk zijn ze goed geprepareerd.

Als er verder nog lieden zijn die mijn opmerking niet in de juiste context kunnen plaatsen, dan zal ik het voortaan beter proebere uit te leggen.  Wink 

Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 26 november 2008 11:14 PM
  [ # 70 ]

Daar ga ik met de Visa dus mooi binnenvallen Very Happy (= mei 1986) Very Happy

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 26 november 2008 11:53 PM
  [ # 71 ]
patje74 schreef:

Joh, voor het 2012 is, kunnen de plannen nog wel 2012 keer veranderen…
Voorlopig vind ik het wel goed zo. De modellen op de grenslijn, zoals de BX en CX, tsja… jammer, maar de eerste types vind ik vele malen mooier en dus meer het bewaren waard. Ik kan daar (nu nog?) niet zo mee zitten.

Beetje jammer deze opmerking, ... het gaat er niet om wie, wat, wel of niet mooi.

Ik heb een mooie CX serie 2 waar ik trots op ben, ik koester haar en ik rijd er mee als hobby.

Dat is dit jaar +4000 km geweest, ze is van 04-1987, ik mag dus blijven betalen, dat is k*t.

Niet omdat ik het niet wil of kan betalen, wel om de reden.

Ik gebruik haar netjes als klassieker, om te genieten en te ontspannen, niet als goedkoop woonwerkverkeerssnol.

Degene die dat nu wel doen in hun oude Mercedes, Volvo of wat dan ook van voor 87 blijft dat doen, ik mag als “brave liefhebber” nu voor extra kosten opdraaien.

Dat vind ik toch zuur.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 november 2008 11:57 PM
  [ # 72 ]
jaco schreef:
Pascal schreef:

Waarom zouden die auto’s nooit klassiek worden? Natuurlijk worden ze wel klassiek, de overheid matst je alleen niet meer…

Juiste woorden, Jaco!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 27 november 2008 12:02 AM
  [ # 73 ]

.... Ik zit te knikkebollen Surprisedops:

Typisch tijd om te kooi te gaan! Welterusten!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 27 november 2008 12:08 AM
  [ # 74 ]
r.kerstens schreef:

ik mag als “brave liefhebber” nu voor extra kosten opdraaien.

Dat vind ik toch zuur.

En dat (en vele opmerkingen voor je) vind ik dan weer typisch Nederlands… Wees blij met je mooie auto, waarmee je toch in je nopjes bent en waar je van kunt genieten? Je auto kan gewoon keurig klassiek worden, en ook dan kun je er van genieten, volgens de dan-geldende regels.

Het is precies zoals Jaco zegt: alleen de overheid matst je dan niet. Het is toch zeker niet zo dat je iets afgepakt wordt?
Stelletje Calimero’s!

En iedereen die oordeelt over of een ander al dan niet liefhebber is, al dan niet afhankelijk van hoeveel km’s hij/zij rijdt, is minstens zo calvinistisch als zij de heren van de CU noemen?

Zo, mijn 2 cents liggen er… Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 27 november 2008 12:44 AM
  [ # 75 ]

Beste OudeLut,

Als je goed leest zeg ik niet dat ik het NIET wil betalen, ik zal zeker mijn CX daarom niet weg doen.

Wel om de reden, het is afgeschaft vanwege het “misbruik”

Dit schrijft de Fehac op hun site;

Een positief aspect vinden we tenslotte ook dat “belastingvrijstelling” nu minder betekenis krijgt als

argument om een 24 of 25 jaar oude auto te verkopen aan mensen die “goedkoop” rijden het

belangrijkste vinden. We kunnen hiermee nog sterker uitdragen dat we de organisatie van echte

oldtimerliefhebbers zijn.

Niet voor de toekomstige “oldtimers” dus en dat is een gemiste kans, ook voor de Fehac.

Echte oldtimerliefhebbers zouden van deze mooie regeling mogen blijven genieten, het kaf van het koren scheiden lijkt me beter.

Dat kan door specialeverzekeringen, overkoepelende organisaties als de Fehac en er zijn geweldige ritregistrate systemen.

Als je mijn opmerking typisch Nederlands vindt, ok dat is jouw kop koffie.

Ik blijf genieten en ook betalen, het is alleen jammer dat alles weer over een kam wordt geschoren.

Ook al ben ik in jou ogen een Calimero, gelukkig ben ik geen mak schaap die alles voor lief neemt en alle veranderingen “begrijpt”.

Er wordt mij niets afgepakt dat klopt, maar ook niet meer toegereikt en DAT mag ik zonder Calimero te zijn jammer vinden.

Dus die “extra” kosten kloppen wel een beetje want ik had wel bedacht bij aanschaf dat ik na 4 jaar wegenbelasting betalen ervan af zou zijn.

Bij deze mijn wisselgeld ......  Smile

Profiel  

5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook