Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Zo vandaag weer eens wat kunnen doen, de deur is zo goed als af.
De buitenhuid zit erop, met zoveel mogelijk de originele bolling.
Ik heb hem eerst in het midden vastgezet met een 3 mm boutje en vervolgens vanuit de binnenkant ondersteunt met een malletje.
Hierna ging het lassen goed, de naden van de binnenbak heb ik eerst vertint, voordat ik de deur dichtgemaakt heb.
Je kunt er dan nog lekker bij.
Als laatste heb ik de randen omgevouwen en hier en daar met een puntlasje vastgezet.
Nu moet ik de buitenhuidnaad nog vertinnen en ik ontkon er niet aan om nog wat te plamuren.
Er hoeven waarschijnlijk geen dikke lagen plamuur op, hier en daar een paar millimeter en dan heb ik een strakke deur
hier een paar indrukken!
Hoekje gescheurd
Gerepareerd
Raamsnorrand vernieuwd
De achterkant ervan
best wel strakke deur!
Bolling oke
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Damn, mooi hoor! Hopelijk lukken mijn volgende lasklussen ook zo goed. Gefeliciteerd met het resultaat!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
fluidphreak schreef:Damn, mooi hoor! Hopelijk lukken mijn volgende lasklussen ook zo goed. Gefeliciteerd met het resultaat!
Die deur van jouw ziet er ook goed uit.
Jij hebt de buitenhuid zeker eerst aan de zijkanten vastgezet?
Dankzij jouw draadje ben ik maar in het midden begonnen.
Met elke proplas breng je toch spanning in de deur, het blijft een lastig klusje.
Ik ga voordat ik de deur in de primer zet hem eerst eens in de auto hangen, om te kijken of de deur nog een beetje klopt met de lijn van de auto.
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ja, ik had eerst hechtlasjes aan de zijkant gemaakt, dat was een vergissing. Ik heb nu wel van die cleco’s gekocht, ideale klemmen lijkt me.
Ga morgen de deur even op de auto hangen, hopelijk is het niet al te erg. Maar ik moet ongeveer al het andere plaatwerk ook restaureren, dus kan ik daar dan nog weer foutjes rechttrekken.
Sjaak de Bollenboer schreef:Peter, we moeten toch eens een volgende meeting doen, en deze keer bij jou. Het lijkt mij fantastisch om dit van dichtbij te zien namelijk. Petje af!
Lijkt mij een goed plan ik wil dit ook wel eens van dichtbij bewonderen.
Maar volgens mij wil hij niet meer Mark, hij reageerd niet op jouw voorstel. (krijgt hij nu al kapsones…...?)
Roep eens een datum.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
wolfman schreef:
Maar volgens mij wil hij niet meer Mark, hij reageerd niet op jouw voorstel. (krijgt hij nu al kapsones…...?)
Sorry jongens, druk druk druk! (Sinterklaas e.d)
We moeten zeker weer een keer afspreken.
Of gaan we weer een keer gezamenlijk naar het magazijn?
groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Weet iemand van de Dskundigen misschien of dat materiaal wat aan de binnenkant van een portier zit (een soort bitumen), weer opnieuw aangebracht moet worden?
En zo ja, is dit nog te koop?
De functie is volgens mij, tegen het doorbuigen en trillen van een portier.
Wie weet raad?
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Yep, is anti-dreunmateriaal. Heb ik in geluidisolatie en bodemisolatie draadjes voorbij zien komen met webadressen en prijzen. Viel heel erg mee….....
check: http://www.noisecontrol.nl/vibraflex_online.html
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vanavond de deur er even ingehangen, om te kijken of het model er nog een beetje inzit.
Nou dat valt mee, maar helemaal tevreden ben ik nog niet.
De knik moet eigenlijk een beetje meer doorgezet worden, maar met wat kneden en kloppen moet het wel passen.
hier vast een paar plaatjes.
Je ziet dat de deur tot aan de knik overeenkomt met het scherm en de achterdeur, daaronder moet het allemaal wat meer naar binnen knikken.
Dit ga ik morgen proberen te doen.
Groeten Peter.
Pavang,
Twee mallen uitzagen van dunne triplex. Een van de zijkant van het scherm en een van de zijkant van het achterportier. Scheelt het vaak ter controle terughangen van de deur. Ziet er al prima uit.
Succes Martin
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Martin schreef:Pavang,
[...] Ziet er al prima uit.
Succes Martin
Eens: moet je de deuren van mijn Ondode Dame zien… nieuwe deurbakken zitten erin (door een vorige eigenaar), maar vraag niet hoe. Moet dus over…
Goed Bezig!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Spuit de deur even tijdelijk zwart. Dan kan je echt goed zien waar ie knikt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Martin: Dat is een goed idee, ik had ook wel malletjes gemaakt, maar die liepen net over de knik.
Boogaard: zwart spuiten is inderdaad het beste om te zien hoe de deur is.
Vlietmansje is vanmiddag langs geweest om de deur en de auto te bekijken, toen ik hem liet zien dat ik nog niet helemaal tevreden was over de strakheid van de deur advieseerde hij om langs een plaatwerker te gaan voor advies of een goede tip.
Dus ben ik vandaag bij een autoschadebedrijf langs geweest met de deur .
Ik had de deur er op zich netjes inzitten, maar toen ik wilde gaan plamuren zag ik toch 2 behoorlijke zuchten in de deur zitten.
Nu heb ik 2 “tasjes’” te leen gekregen, met advies om de “kikkers”(zo noemde hij dat) er uit te kloppen.(toch een goed idee vlietmansje)
Als me dat lukt, dan is het een kwestie van strak maken, en in de primer.
Dus vanavond maar eens gaan kloppen.
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik ben nog steeds niet tevreden over de deur, de buitenhuid heeft twee zuchten net boven de lasnaad.
Op de foto’s is dit niet zichtbaar, maar als je van dichtbij kijkt is het niet fraai.
Ik heb geprobeerd met een hamer en een tasje (niet dat van mijn vrouw) ,de plaat naar buiten te tikken.
Hierdoor is het plaatwerk niet mooier geworden.
Ik heb nu op de sloop een stuk plaatwerk uit een dak van een seat geslepen, en dit kaal gemaakt.
Nu ga ik er een strook opnieuw inlassen net boven de knik van ongeveer 20cm breed.
Op de foto lijkt het super,maar het resultaat is nog niet naar mijn zin.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten Peter.