Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
‘Allo ‘allo, hier ben ik weer eens.
Vandaag een begin gemaakt met het preventief inspuiten van de holle ruimten met die stinkende ML-zooi van Valvoline.
Om de lengtes te kunnen halen heb ik twee standaard-slangetjes aan elkaar geprutst m.b.v. krimpkous. Werkt prima.
De auto was duidelijk al eerder behandeld met eenzelfde materiaal want er zaten al verschillende dopjes in en d’r waren nog wat restjes te vinden met een identieke kleur. Ik heb de bestaande gaten gebruikt, plus het gat van de gordel-bouten en een afwateringsgat in het achterste stuk van de dorpel.
Klopt het trouwens dat je vanuit het gordelbout-gat niet in het achterste deel van de dorpel kunt komen?
Ik heb de eerste bus ML leeggejaagd en één kant is nu ‘klaar’. De andere kant kan ik niet zo best bij omdat daar de muur van de garage staat. Dat komt de volgende keer.
En toen dacht ik: laat ik dan maar eens gaan kijken naar dat wrakke raammechaniek van de bestuurdersdeur. Dus ik begin vrolijk afdekplaatjes los te maken en schroefjes los te draaien, tot ik aankom bij de zwengel… hmmm… volgens mij had iemand eens gezegd dat dat doppie er af gedraaid moet worden. Njjjj… NAC! Euh, niet dus… Maar hoe dan wel?
En hoe gaat dan vervolgens de bekleding los zonder dat de boel kaduuk raakt?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gewoon een keer goed hard aan die raamhendels trekken , gaan ze er wel af.
Deurpanelen zitten om de 20 cm vast met drukkers. Voorzichtig een schroeven draaier er tussen wrikken.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hmmz, ik heb flink lopen hengsten aan die hendel maar d’r komt geen beweging in. Is dit bij GS en GSA wel hetzelfde systeem?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Tussen de raamhendel en het deurpanneel zit een plastic ring. Tussen de plastic ring en de raamslinger zit een klein metalen klemmetje, als je de raamslinger een beetje aandrukt of aantrekt aan het uiteinde, moet je hem tussen de ontstane kier kunnen zien zitten.
Dat klemmetje kan je er uit halen met een punttangetje oid…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ah kijk! Dat moet je maar net even weten. Maar goed da’k niet te hard heb doorgejenst…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
GoofBlikscha schreef:
Dat klemmetje kan je er uit halen met een punttangetje oid…
Ajjj , ik was inderdaad even in de war met een GS , die heeft dat klemmetje niet
Je hebt nog niets afgebroken ??
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Behalve dat dopje dat ik er eerst al af had ‘gedraaid’ is alles nog heel.
Er is gelukkig ook weinig écht mis met het mechaniek. Zag er nog uit als bijna nieuw.
Alleen het metalen plaatje dat aan het raam vastgeplakt hoort te zijn, waar het kogeltje dat door het mechaniek rolt aan zit, is los. Daardoor wordt het mechaniek door de ruit zelf naar binnen geduwd en blijft de boel vervolgens haken achter het staafje van de deurontgrendeling.
Iemand tips voor een sneldrogende lijmsoort die sterk genoeg is om dat metalen plaatje weer vast te zetten aan het raam? Er komt aardig wat druk op te staan dus ‘t moet goed spul zijn.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mits het deurpaneel gelijk is aan die van een GS, dan zit die met kunstof nopjes in de deur geklikt. Om de krachten zoveel mogelijk te verdelen om de kans op schade te verkleinen pak ik daar altijd een plamuurmes voor, eventueel met wat tape er om. Zo beschadig je de lak er onder niet.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het deurpaneel kon ik zonder extra hulpmiddelen loskrijgen. Ik ben begonnen bij het gat van de raamslinger en zo stukje voor stukje verder. Het zit nu weer netjes in elkaar tot ik een geschikte superlijm heb gevonden. Dan zal ik dat dopje ook weer mooi vastmaken op de zwengel.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Inmiddels werkt het raammechaniek weer!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanmiddag dacht ik… laat ik die pallasvelgjes er eens onder zetten want dat spul ligt al een tijd te verstoffen omdat ik geen adaptertjes had. Inmiddels heb ik 5 van die dingen.
Dus ik ‘t eerste wiel er af, sierdopje er af, adaptertje erin… euh… ?? Dat past dus niet!! Grmpf.
Blijkbaar bestaan er velgen met een ander centraal gat. Die van mij zijn gewoon rond maar voor de adapters zouden er drie uitsparinkjes in moeten zitten. Waarom toch?
Intussen heeft de superlijm voor het raammechaniek het trouwens weer begeven. Toch nog maar ‘ns proberen met kit, zoals Patje dat aanraadde…
En komende dinsdag een poging tot keuren. Ze heeft de hele winter lekker droog binnen gestaan en sinds de laatste keuring nog geen 6000 km gereden, dus ik hoop dat ‘t in een keer goed gaat.
Als de pekelzooi allemaal weer wat weggeregend is dan gaat ze weer wat vaker van stal.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dan heb je vast de adapter voor een GS velg en niet voor een GSA velg.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat zal vast… ‘t past in elk geval niet.
Heb je mss een fototje van een GSA adapter? Dan kan ik ‘t verschil zien.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Midfriesland schreef:Dat zal vast… ‘t past in elk geval niet.
Heb je mss een fototje van een GSA adapter? Dan kan ik ‘t verschil zien.
Dat word graven en nakijken mijn schuur , heb zo niets in de buurt.
Zou zo uit mijn hoofd trouwens ook niet weten hoe die eruit ziet.
Iemand??
mijn gsa heeft pallas doppen en er zitten inderdaad uitsparingen in het velggat voor de 3 tapeindjes van de adapter waar je de wieldop op vast moet schroeven, ik zal anders morgen even een foto van mijn res.wiel maken. die heeft dat namelijk ook
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)