Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Tres bien, mon ami!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
DriverD schreef:Ok, weet je het merk van de zuigers en bussen? Of het land van herkomst?
Wat weten jullie van het merk Perfect Circle? Staan op de Franse ebay een paar setjes van voor de Traction motor.
Goed merk?
Is er een soort of heb ik iets gelezen over bolle en platte zuigers?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Perfect Circle is een gerenomeerd merk. Afkomstig uit de USA, volgens mij. Misschien had het merk ook in Frankrijk productie-faciliteiten. Staat er niet op in welk land de set gemaakt is?
Citroen!
Perfect Circle en Floquet Monopole werkten een tijdje samen, daarna werd FM overgenomen door PC. In eerste instantie werd door PC de productiecapaciteit van FM in Frankrijk gebruikt maar op een gegeven moment ging de productie naar Marokko. Vanaf dat moment is de kwaliteit wat minder. FM bestaat niet meer en PC kom ik ook nergens meer tegen, maar daar kan ik me in vergissen. Beetje vaag verhaal, maar data weet ik niet.
Vrolijke groet, Rob
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goede aanvulling.
Perfect Circle was een gerenomeerd merk, dus.
Nog steeds letten op land van productie dus (Marokko hoeft niet slecht te zijn: Végé motoren heeft er ook een vestiging).
Citroen!
project afgerond door de welververdiende ops: vakantie.
alleen nog ff de apk en dan maar eens zien wat het allemaal brengt
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10367
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
citroen23 schreef:bogaard77 schreef:Zijn we niet bang voor een nog dunnere cylinderwand?
Citroen23, doe eerst een compressie test. Dan zie je gauw genoeg of alles open moet…
oke; maar nou alle gekheid fff op een stokje stel je voor dat de cmpressie van de 1e cilinder 7 is en de overige drie zijn 8.5 (deze zijn dus prima).
dan weet ik nog niet van de 1e cilinder zijn het de zuigerveren en/of klepseals en/of de klepgeleiders waardoor de compressie te laag is.ik wil eigenlijk eerst de klepseals vervangen (€20,-/set) wat denken jullie ??
als de eerder genoemde waarden zo blijken te zijn wat is dan het logische vervolg ??
Klepseals of klepgeleiders geeft oliegebruik. Geen compressieverlies!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10367
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Re: Motor revisie II
marcus schreef:hallo
heb net een dx2 BLOK laten reviseren
krukas slijpen met nieuwe schelpen-culas vlakken -kleppen slijpen-nieuwe bussen met pistons en veren erbij-set pakkingen
en werkuren toch rond de 2000e betaald
maar heb nu wel nieuwe motor en hoef ik me geen zorgen meer te maken
alleen regelmatig carresorie werken doen en kan de dame mij nog lang mooie diensten in de plaats geven….
Zelf doen is niet moeilijk. Zuigers + bussen (chyparse), krukas slijpen (Biggelaar Made) + nieuwe lagers, ketting + geleider + spanner, oliepompveertje, pakkingset kostte totaal +/- €900.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nu lekt de koppelingsregelaar uit het borgingsgaatje ............
Is dat interne slijtage ?? en dus reden voor vervanging :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In dat gaatje hoort ook een stopje. Diameter 2,3 mm….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
DriverD schreef:In dat gaatje hoort ook een stopje. Diameter 2,3 mm….
Zijn dacht ik nieuw te koop, zit dacht ik met één kant aan de lekslang. Pak het onderdelenboek er maar even bij.