Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
hmmm moeilijk!
wat moet ik nu doen?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Om te beginnen de VC (laten) resetten. Bij de dealer, met een kastje van malle pietje , of bij een mede-forummer met zo’n kastje.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Brian schreef:Om te beginnen de VC (laten) resetten. Bij de dealer, met een kastje van malle pietje , of bij een mede-forummer met zo’n kastje.
Of bij een mede-forummer met een Lexia…
Maar die zit niet bij jou in de buurt.
Een dealer heeft een standaardtarief voor uitlezen, volgens mij is dat 1/2 uur werkplaatstarief. Onzin natuurlijk, want het kost hooguit 5 minuten.
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
par eXeMple! schreef:
...
Een dealer heeft een standaardtarief voor uitlezen, volgens mij is dat 1/2 uur werkplaatstarief. Onzin natuurlijk, want het kost hooguit 5 minuten.
Ik moest laatst 17.50 betalen voor uitlezen. Belachelijk natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
hmm ja maar word hij voor dat geld ook weer gereset?
ik ga maar eens naar een xm garage bellen
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ja ik vroeg die monteur of hij ‘m even kon resetten, en dat was zo gefixed. Je krijgt zelfs een printje met de storingen er op.. Althans bij de garage waar ik was. Maar goed, vond ‘t wel erg veel geld voor even computer uitlezen!!
Vind ik wel meevallen, reken er even mee dat in het uurtarief van een monteur ook de vaste kosten (inrichting / huur werkplaats en zo) meegerekend worden. Dan kom je voor een middelgroot bedrijf al snel op 50 euro per uur. Klok begint te lopen op het moment dat de monteur naar je auto loopt, stoelbeschermer aanbrengt, naar binnen rijdt, boeltje aansluit, uitleest en reset, auto weer naar buiten rijdt. 20 minuten zijn zo om ....
Vroemmmmm
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Leeuwis schreef:Vind ik wel meevallen, reken er even mee dat in het uurtarief van een monteur ook de vaste kosten (inrichting / huur werkplaats en zo) meegerekend worden. Dan kom je voor een middelgroot bedrijf al snel op 50 euro per uur. Klok begint te lopen op het moment dat de monteur naar je auto loopt, stoelbeschermer aanbrengt, naar binnen rijdt, boeltje aansluit, uitleest en reset, auto weer naar buiten rijdt. 20 minuten zijn zo om ....
Vroemmmmm
Niels
Poeh 50 euro per uur valt nog mee met de werkplaatsuurtarief dat ik gewend ben .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Leeuwis schreef:Vind ik wel meevallen, reken er even mee dat in het uurtarief van een monteur ook de vaste kosten (inrichting / huur werkplaats en zo) meegerekend worden. Dan kom je voor een middelgroot bedrijf al snel op 50 euro per uur. Klok begint te lopen op het moment dat de monteur naar je auto loopt, stoelbeschermer aanbrengt, naar binnen rijdt, boeltje aansluit, uitleest en reset, auto weer naar buiten rijdt. 20 minuten zijn zo om ....
Vroemmmmm
Niels
Was binnen 10 minuten weer weg. Dan vind ik het wel veel geld..
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
hmmm
heb deze week wat rondgevraagd maar niet echt wijzer op geworden
meneer 1: vc uitlezen? nee heeft geen nut! en er hoord helemaal geen lampje te branden van de vering bij het starten, alleen bij type 1 en niet bij type 2 meschien is je knopje stuk voor de sport stand
Meneer 2: je vc is stuk, een diode is kapot en moet vervangen worden! dan pas kunnen we hem uit lezen.
meneer 3 : de veer bollen tegen het schut borden en bij de achter as? vervangen , die zijn op.
ook deze zegt dat de vc uitlezen geen nut heeft.
hmm en waar begin ik nu
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Toverdoos van malle pietje.. Dan zelf uitlezen! Of je gaat naar een willekeurige Citroën dealer en je vraagt of ze de auto voor je willen uitlezen, dat willen ze wel doen, verdienen ze behoorlijk aan..
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
siemenazu schreef:hmmm
heb deze week wat rondgevraagd maar niet echt wijzer op geworden
meneer 1: vc uitlezen? nee heeft geen nut! en er hoord helemaal geen lampje te branden van de vering bij het starten, alleen bij type 1 en niet bij type 2 meschien is je knopje stuk voor de sport standMeneer 2: je vc is stuk, een diode is kapot en moet vervangen worden! dan pas kunnen we hem uit lezen.
meneer 3 : de veer bollen tegen het schut borden en bij de achter as? vervangen , die zijn op.
ook deze zegt dat de vc uitlezen geen nut heeft.hmm en waar begin ik nu
Meneer 1 kletst uit zijn nek.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
oke zo net even met xm aan het klooien geweest
heb er andere veer computer in gezet en de zekering door gemeten enz enz
nu heb ik het gevoel (kan aan mij liggen!)
als ik hem op sportstand zet dat de rempedaal iets harder is.
kwa veren voel ik geen verschil bijna!
ook weer liggen bellen met een citroen dealer en ook die zei dat er geen lampje hoeft te branden van de vering en dat ik mijn 2 veer bollen moet controleren (1 achter de motor en andere bij de achteras)
wat zeggen jullie daar nou van?
mooiste was dat ik het verschil kon merken in een andere type 2 xm maar helaas heeft niemand hier in de buurd 1
of moet ik de 2 veer bollen testen en of vervangen.
de dealer zegt de gewone bollen al een jaar terug vervangen zijn maar die andere 2 bollen al een hele tijd er onder zitten (meschien zijn hele leven al! zo ja wie kan die dingen testen en wie heeft de goedkoopste bollen? vervangen kan ik zelf! (beetje in de buurd van friesland)
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Zo lang je de VC niet doormeet weet je niks…...
Bollen vervangen/op druk laten brengen kan helpen, mits de rest, hoogte regelaar, stuursensor, gaspedaalsensor etc etc goed zijn.
Dit alles kun je uitlezen maar dan moet je dat wel doen. Anders blijft het gissen!
En nog 1 keer, Het veerlampje in het dasch moet branden bij op contact zetten en als je de selectie in de sportstand zet anders is er iets mis.
Geloof ons nou (al heb ik daar een hard hoofd in)
En een beetje handige harry sleutelt het malle pietje kastje in 15 min in elkaar. Had je dus binnen 6 dagen al veeeel meer geweten dan nu.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Brian schreef:siemenazu schreef:hmmm
heb deze week wat rondgevraagd maar niet echt wijzer op geworden
meneer 1: vc uitlezen? nee heeft geen nut! en er hoord helemaal geen lampje te branden van de vering bij het starten, alleen bij type 1 en niet bij type 2 meschien is je knopje stuk voor de sport standMeneer 2: je vc is stuk, een diode is kapot en moet vervangen worden! dan pas kunnen we hem uit lezen.
meneer 3 : de veer bollen tegen het schut borden en bij de achter as? vervangen , die zijn op.
ook deze zegt dat de vc uitlezen geen nut heeft.hmm en waar begin ik nu
Meneer 1 kletst uit zijn nek.
Meneer 2 ook.
Er kan best een diode kapot zijn en dan is grote kans ook een elektronisch relais in de vc kapot, maar daarom kan de vc wel uitgelezen (en gereset) worden.