Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hallo mede-citrofielen,
Mijn ‘75-er DS23 Pallas Hydraulique heeft links een zekeringenkastje met 6 (echt: zes) zekeringen en rechts een kastje met 2 zekeringen.
Probleem: ik ken veel schema’s van DS-en, maar altijd met 4 zekeringen (links). Waarschijnlijk heeft Citroen in het laatste produktiejaar nog een wijziging doorgevoerd.
Wie weet waar de 6 zekeringen links voor dienen of wie helpt mij aan een juist schema?
Bijkomend probleem: geen enkel dashboardlampje brandt (ook geen controle-lampjes). Oorzaak???
Overigens wel lekker gereden gisteren, zonder plaatwerk, op de wei van mijn vader, na een bodemrestauratie (kokers links en rechts) van enige tijd…
Groeten,
Dago Langen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nou dago dat valt me een beetje tegen!
Zet alles aan en haal er een zekering uit. Kijk wat er uit gaat en je weet waar hij voor is!
groeten
Joris
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hey Joris,
Die oplossing had ik zelf ook al bedacht , maar als iemand een schema heeft, houd ik me aanbevolen. Ben gewoon benieuwd waarom Citroen deze wijziging heeft doorgevoerd, terwijl de DS uit het programma zou gaan. :
Groeten,
Dago.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Staat dat schema niet in de sleutelboeken?
Ik zou het anders ook niet weten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mijn DS 23 ie is van 1973 en heeft ook een kastje van 6 zekeringen.
Heb er ook nog nooit ergens een schema van gevonden.
moet natuurlijk gewoon in het instructieboekje staan. Kan zo gauw geen goede vinden, maar wel dit Italiaanse overzichtje met het juiste aantal zekeringen voor import DS23’s.
2 doosjes links, 1 met 4 en 1 met 2 zekeringen. Die 4 zekeringen in het grotere doosje zijn voor grootlicht rechts (geel), grootlicht links (blauw), dimlicht rechts (rood) en dimlicht links (groen). Die 2 zekeringen in het kleinere doosje zijn voor kofferbakverlichting + parkeerlicht voor en achter rechts (wit) en parkeerlicht voor en achter links (geel).
1 doosje rechts met 2 zekeringen. Geel voor ruitenwissers, aansluiting accessoires, remlichten, niveaumeting benzine, ventilator verwarming, dashboardverlichting, controlelampje accu, controlelampjes, pomp ruitensproeier, klokje, verlichting dashboardkastje (Pallas). Wit voor richtingaanwijzers, plafondverlichting, sigarettenaansteker, achterruitverwarming, kentekenplaatverlichting.
Ongezekerd: elektronische toerenteller, controlelampje parkeerverlichting, verlichting bediening verwarming (Pallas).
Zonder garantie op een juiste vertaling, maar het kan er niet ver naast zitten. De zekering rechts met gele aansluiting zou wel eens kapot kunnen zijn. Dan doen je ruitenwissers het ook niet,
Peter
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Da’s weer typisch citroën?
Mijn ds 23 ieH pallas van 1973 heeft allen een doosje met 4 zekeringen. Echter, de mijne komt van oorsprong uit Frankrijk, wellicht dat de plaats van productie dan wel land van bestemming na productie er iets mee te maken heeft?
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
superpetur schreef:Da’s weer typisch citroën?
Er wordt wel eens gezegd dat er geen één ID of DS meer hetzelfde is. Daar heeft Citroën zelf dan wel behoorlijk aan meegeholpen. Zie hieronder het stukje over vervangen zekeringen uit een Engels instructieboekje voor zowel links- als rechtsgestuurde DS23ie’s. Nu wel de 6 zekeringen in één doosje.
Als extra nu ook nog 2 zwevende zekeringen. 10 totaal. Ook nog eens een heel andere indeling als in dat Italiaanse stukje. Af en toe ...........
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Ik een Nederlands instructie boekje voor de DS met de datum erin, september 1972. Gewoon 4 zekeringen.
Ik een duits instruciteboekje voor de DS IE, helaas zonder jaartallen, maar wel met daarin….. inderdaad, twee zekeringkastjes, naast elkaar, eentje met 2 en eentje met 4 zekeringen…..
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Toen de SM in productie ging kreeg die twee doosjes van elk: 6 zekeringen…
Mischien hadden ze er erg veel over….
Ja maak er dan ook maar een andere draadboom bij!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het 2e antwoord van PeTeR is op mijn auto volledig van toepassing, zelfs de zevende, zwevende zekering (ZZZ) zit in mijn DS. PeTeR, bedankt!
DS-groeten,
Dago Langen.
Citroen!
bogaard77 schreef:Mischien hadden ze er erg veel over….
Verdomd, ik kan het me helemaal voorstellen, zo moet het haast wel gegaan zijn.
bogaard77 schreef:Ja maak er dan ook maar een andere draadboom bij!
Als we maar van die doossies af zijn!
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966