7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

’Alleen klassiekers van vóór 1jan. ’87 belastingvrij’
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 28 november 2008 12:23 AM
  [ # 91 ]
ambijajance schreef:

Om dezelfde redenen dat toen jouw DS een toonbeeld van moderne techniek was, en een van de minst vervuilende apparaten op 4 wielen en de wegen door haar fijne zweefgedrag bijna niets belastte, de eerste eigenaren WEL wegenbelasting moesten betalen en die olie en lood walmende, zware benzineslurpende krengen uit de jaren 40 en 50 niet…

(wel wat aannames gemaakt hier….. Wink )

Best wel ja…  Laughing Je hebt gelijk, míjn DS is een origineel nederlansche auto. Maar als “Er is voor mijn auto al -tig jaar wegenbelasting betaald” een argument is, hoe doen we het dan met als die import-semi-classics? BPM-vrij, maar bij import nog wel effe 25 jaar achterstallige wegenbelasting betalen! De RDW krijgt het rustig…...  Cool

Gr Martijn

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 november 2008 12:36 AM
  [ # 92 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Aan de zaken die je noemt hangen voorwaarden. Niet ieder oud huis is monumentaal, zelf niet ieder museum krijgt subsidie. Geen vergelijk!

Je hoeft geen reële vergelijking te kunnen maken om toch de essentie van het verhaal er uit te filteren.
Het gaat er om dat het geld kost, of dat geen geld op zal leveren, met als doel een prettig leefklimaat te scheppen voor diverse groepen. En in enkele gevallen is die groep best klein te noemen, maar daarom niet vanzelfsprekend minder waardevol.

Overigens kunnen diverse door mij als voorbeeld genoemde subsidies best vrij soepel worden uitgestrooid, en ja, daar heb ik persoonlijk ervaring mee. En ja, dat is verdomde offtopic!  Laughing

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 28 november 2008 12:56 AM
  [ # 93 ]
Martijn de Ruijter schreef:
ambijajance schreef:

Om dezelfde redenen dat toen jouw DS een toonbeeld van moderne techniek was, en een van de minst vervuilende apparaten op 4 wielen en de wegen door haar fijne zweefgedrag bijna niets belastte, de eerste eigenaren WEL wegenbelasting moesten betalen en die olie en lood walmende, zware benzineslurpende krengen uit de jaren 40 en 50 niet…

(wel wat aannames gemaakt hier….. Wink )

Best wel ja…  Laughing Je hebt gelijk, míjn DS is een origineel nederlansche auto. Maar als “Er is voor mijn auto al -tig jaar wegenbelasting betaald” een argument is, hoe doen we het dan met als die import-semi-classics? BPM-vrij, maar bij import nog wel effe 25 jaar achterstallige wegenbelasting betalen! De RDW krijgt het rustig…...  Cool

Gr Martijn

Niet zo moeilijk doen, dit is meer een gevoelskwestie dan een rationele. Waarom zou ik als toekomstige klassieker eigenaar gediscrimineerd moeten worden t.o.v. mijn voorgangers ?? Omdat het weer een piepklein gaatje in de begroting vult, da’s waarom.

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 28 november 2008 02:11 AM
  [ # 94 ]

Persoonlijk zou ik er voor kiezen in alle auto’s ongeacht leeftijd het kilometerheffingsbakje in te laten bouwen, en vervolgens voor de > 25 jaar auto’s een kilometerlimiet van zeg 5000 of 7500 km in te stellen. Blijf je daaronder, betaal je “niets”, kom je daarboven betaal je de volle mep. Eventueel kun je er nog een tariefdifferentiatie naar bouwjaar in gooien zodat een auto met bouwjaar 1968 die 30.000 km/jaar rijdt een x-bedrag meer betaalt dan een bouwjaar 2008 met hetzelfde jaarkilometrage.

Hoe het ook zij, met de plannen zoals ze er nu liggen rijd ik met de GSA belasting-/heffingvrij en krijgt m’n aankomende CX deze status niet. Ik zal er geen kilometer minder om rijden. Cool

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 november 2008 12:37 PM
  [ # 95 ]
PBO schreef:

Hoe het ook zij, met de plannen zoals ze er nu liggen rijd ik met de GSA belasting-/heffingvrij en krijgt m’n aankomende CX deze status niet. Ik zal er geen kilometer minder om rijden. Cool

Nee, je betaalt ervoor, dus flink rijden…....

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 29 november 2008 12:17 AM
  [ # 96 ]

De houderschapsbelasting wordt verlaagd zodra het rekeningrijden ingaat, dus wie weet valt het allemaal mee.
Btw Japio: even in de betwetermodus. Op dit moment heeft Nederland een begrotingsoverschot, dus gaten hoeven er niet gestopt te worden. Soms hebben kamerleden geen € tekens in de ogen bij de plannenmakerij.  Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 november 2008 12:47 AM
  [ # 97 ]
hogervp schreef:

De houderschapsbelasting wordt verlaagd zodra het rekeningrijden ingaat, dus wie weet valt het allemaal mee.
Btw Japio: even in de betwetermodus. Op dit moment heeft Nederland een begrotingsoverschot, dus gaten hoeven er niet gestopt te worden. Soms hebben kamerleden geen € tekens in de ogen bij de plannenmakerij.  Wink

Patrick

De staat is zelfs zo rijk, dat ze geld maken uit leningen….

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2417

Gepost: 29 november 2008 02:14 AM
  [ # 98 ]

beetje mosterd na de maaltijd, ik zag dit topic net pas/

maar ik ben toch zooo blij dat mijn GtiT van 1986 is…..

In mijn wagenpark is alleen de break van na de bewuste datum….

wat zal ik genieten wanneer die kastjes ingebouwd gaan worden en ik niet hoef…. Smile

MAW voor die tijd zal de break wel in de verkoop gaan, want ik heb me heilig voorgenomen geen auto meer te kopen waar WB voor betaald moet worden…en al helemaal niet te gaan rekeningrijden…..

1 geld en benzineslurper in die catagorie is al meer dan genoeg.

Een verarming vind ik dit wetsvoorstel wel, ik zal zometeen dus noodgedwongen een CX s1 diesel break moeten gaan zoeken voor dagelijks vervoer! Dat is voor een S2 liefhebber heel erg!

Al met al wordt door onze vreselijk brave regering bijna elke week wel weer een geweldig plan bedacht dat geld oplevert voor de schatkist cq. vrijheid beperkend is voor deze of gene. Waarvoor Hulde!  Rolling Eyes

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 29 november 2008 09:24 AM
  [ # 99 ]
hogervp schreef:

Patrick

OK Patrick, maar alle plannenmakerij ten spijt, het komp altijd op hetzelfde neer. Begroting of ontmoediging of aanmoediging, altijd via de knip. Zelfs het gaat(je) in de ozonlaag moet via de portemonnee bestreden worden….Mischien kan het wel niet anders ?

EDIT: en mischien stoppen ze wel een toekomstig gaatje….?

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 november 2008 10:44 AM
  [ # 100 ]

Al met al wordt door onze vreselijk brave regering bijna elke week wel weer een geweldig plan bedacht dat geld oplevert voor de schatkist cq. vrijheid beperkend is voor deze of gene. Waarvoor Hulde!

Van die schatkist profiteren we allemaal.
Ik begrijp nooit zo goed die kloof die sommige zien tussen overheid en burgerij.
Het is toch één samenleving. Een regering en het parlement besturen ons land in opdracht van onszelf. Elke vier jaar heb je de mogelijkheid om je stem uit te brengen.
Verder zijn er legio mogelijkheden om het beleid te beïnvloeden. Lid worden van een politieke beweging, belangenverenigingen etc.
Ik word altijd zo moe van die eeuwige klaagzang.

Jeroen

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 november 2008 10:58 AM
  [ # 101 ]

Heeft iemand eigenlijk al enig idee wat zo’n kastje gaat kosten? Of krijgen jullie die.  Laughing

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 november 2008 11:12 AM
  [ # 102 ]
garagestmarien schreef:

Heeft iemand eigenlijk al enig idee wat zo’n kastje gaat kosten? Of krijgen jullie die.  Laughing

Dat denk ik niet…......

Jeroen

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 29 november 2008 11:36 AM
  [ # 103 ]
ambijajance schreef:

OK Patrick, maar alle plannenmakerij ten spijt, het komp altijd op hetzelfde neer. Begroting of ontmoediging of aanmoediging, altijd via de knip. Zelfs het gaat(je) in de ozonlaag moet via de portemonnee bestreden worden….Mischien kan het wel niet anders ?

Klopt: kijk maar eens hoe er gereageerd wordt als je roept dat je afstanden onder de vijf kilometer veel beter met de fiets kunt doen….

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2417

Gepost: 29 november 2008 12:54 PM
  [ # 104 ]
toniclight schreef:

Ik begrijp nooit zo goed die kloof die sommige zien tussen overheid en burgerij.
Het is toch één samenleving. Een regering en het parlement besturen ons land in opdracht van onszelf. Elke vier jaar heb je de mogelijkheid om je stem uit te brengen.

in ideale omstandigheden zou je gelijk hebben, iedereen die zijn ogen ophoudt ziet dat de omstandigheden verre van ideaal zijn en de regering vooral niet op de eerste plaats voor de burgers is. Je verhaal van wij kiezen de regering. Tja dan moet er wel Echt wat te kiezen zijn he.
Iedereen profiteert van de schatkist, de ene veel meer dan de ander. Wie bij het vuur zit heeft het warm en nog meer van dat soort zaken Smile

Het is toch wel een tendens van afbraak van alle vrij- en zekerheden die in het verleden zijn opgebouwd!

Groet
Evan

die de kleinere afstanden op de fiets doet, de grotere op de brommer als dat kan… (waar je ook NOG geen belasting voor betaalt. Het wordt tijd voor rijwielbelasting!!! Graai graai)  Laughing

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 29 november 2008 01:15 PM
  [ # 105 ]
toniclight schreef:

Verder zijn er legio mogelijkheden om het beleid te beïnvloeden. Lid worden van een politieke beweging, belangenverenigingen etc.
Ik word altijd zo moe van die eeuwige klaagzang.

Jeroen

Snap je het écht niet? Door jezelf er buiten te plaatsen, kun je vrij afgeven op alle anderen en ligt het nooit aan jezelf?!

Dat verklaart ook waarom er iedere keer andere partijen in de regering komen? (bijvoorbeeld: plannen van PvdA regeren halve land kapot tijdens Paars, PvdA wordt vervolgens afgerekend tijdens verkiezingen, andere partijen moeten reparatiewerk doen en dat doet soms pijn, ergo PvdA wordt weer groter (want de kiezers willen die pijn niet voor zichzelf, alleen voor de buurman) en zelfs weer in de regering gekozen.)

Dit doen wij dus inderdaad allemaal samen als inwoners van het land. En omdat de meerderheid van de stemmen de macht heeft, vrees ik ook de populariteit van de partijen die zich alleen richten op de gemoedstoestand van de grootste groep. En misschien ben ik paranoïde, maar ik heb het idee dat er steeds meer van die populistische groeperingen ontstaan?!

Neemt niet weg dat we het er uiteindelijk gewoon mee moeten doen, en dat er op de wereld wel heel veel voorbeelden zijn van hoe het slechter kan?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook