Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Mijn Xsara staat standaard op 6J brede velgen met een ET van 18.
Nu is het nogal lastig een winterset te vinden die precies aan de specificatie voldoet. Wel zijn er meerdere sets te krijgen die voor een P206 geschikt zijn. Bandenmaat, velgbreedte, steek, naafgat, alles klopt, behalve de ET: die is 27.
In de praktijk zulllen deze wielen elk 9 millimeter verder naar binnen staan. Ofwel, de spoorbreedte neemt met 18 millimeter af.
Kan dit kwaad voor de geometrie en sporing van de auto, of is dit een verwaarloosbaar kleine afwijking? Ikzelf heb niet echt het idee dat het heel veel kwaad kan, vandaar..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De Xsara’s hebben wel weinig ruimte in de wielkast vind ik… 9 mm extra naar binnen lijkt mij teveel… Je kan toch ook altijd eerst langs die meneer rijden en ff passen? ff goed heuveltje nemen (eerst rustig en daarna steeds harder) en dan weet je genoeg… Zo heb ik het ook gedaan. Helaas loopt die van mij wel een beetje aan als ik een heuveltje wat sneller neem, ook als er 3 man achterin zitten.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik denk wel dat het gaat passen, en dat het niet eens zal aanlopen.
Maar ‘even passen’ wordt wat minder handig als ik ervoor naar Oldezaal op en neer moet rijden..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Ik denk wel dat het gaat passen, en dat het niet eens zal aanlopen.
Maar ‘even passen’ wordt wat minder handig als ik ervoor naar Oldezaal op en neer moet rijden..
Ik moest toen van Dronten naar het zuiden van het land, in de buurt van Tilburg ong. Dit heb ik toen wel gecombineerd, want ik heb daar in de buurt ook een golfset opgehaald… maar het was indd een beste rit
@Digidaan: Jouw HDi110 heeft waarschijnlijk de grotere 283x26 remmen. Hoeveel ruimte heb je nog bij de remklauw vóór? Gaat die niet in de weg zitten?
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik denk dat je daar de spijker nog wel eens op de kop zou kunnen slaan..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ben er zelf niet weg van, maar een alternatief is een spoorverbreder die het verschil in ET (27->18 ) grotendeels weg werkt, 10 mm per kant volstaat dan.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ben ik ook geen voorstander van. Ik heb nog spacers liggen van twintig en van vier millimeter maar dat blijft behelpen.
Ik zal vanmiddag als ik zin heb het reservewiel er onder knallen, wellicht dat ik dan een betere inschatting kan maken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zojuist eventjes het reservewiel (6J, ET18) linksvoor gepast. En ik denk niet dat ik het ga redden met velgen die negen millimeter verder naar binnen staan. Met een niet Exclusive / VTS dus 247 of 266 millimeter doorsnee schijven zou het allemaal wel lukken. Bij mij is de klauw simpelweg te groot.
Helaas dus, op zoek naar een setje dat wel passen wil.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je niet standaard Xsara staal plaatsen?
Misschien dat daar ook 185ers op passen? Die zie je vrij veel aangeboden. Van bijvoorbeeld een Picasso.
Waarom een Picasso standaard niet op 195 staat zoals de Xsara begrijp ik nog steeds niet
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Picassowielen zijn hoger. Dat gaat dus niet lukken. En ik wil per se 195/55R15 erop hebben zitten, niets anders.
Probleem is dat ik een gebruikte set wil kopen, niet nieuw. Dat kost me allemaal net teveel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had hetzelfde probleem…
Ik wil zelf ook geen kleinere maat
195/55 is bijna niet te vinden als 2de hands winterband.
Ik had ze op me VTS velgen liggen, maar helaas waren ze teveel versleten om nog te gaan gebruiken, dus ik rijdt nu weer op 4x zomer Exalto’s
Arjan Verkade schreef:195/55 is bijna niet te vinden als 2de hands winterband.
Daarom heb ik ook maar 4 nieuwe Vredestein Snowtrack 3 gekocht. Ik wou eerst ook gebruikte, maar is nergens te vinden…
Die 4 nieuwe gaan me incl montage 350 kosten… Boel geld, maar je doet er wel weer een tijdje mee. Ik hou wel in mijn achterhoofd dat ik na de winter ook 4 nieuwe nodig heb voor mijn lmv. Dit gaat ook weer ong. iets meer dan 400 kosten, want die 205/40R17 is gewoon duur.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
400 euries valt wel mee…
Voor 4x Exalto’s 195/55/15 ben je meer kwijt incl montage
Dan moet je rekenen op dikke 160 euro per band..
Michelin winterbanden zijn ongeveer dezelfde prijs, maar daar rijdt je veel minder km’s op omdat ze met 3 a 4 mm profiel al versleten zijn.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
fftopic
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!