Harm schreef:Leuk Marc, maar dan hebben we een Cannes die in Deauville is geweest en een Deauville die in Cannes is geweest….
Ik zeg toch niet dat ik erheen ga
Ik zeg toch niet dat ik erheen ga
Nee oke, da’s waar
Jammer dat er zo weinig Deauville-rijders liefhebber zijn (meestal rijden ze een Deauville omdat ze niks anders kunnen betalen), anders konden we een Deauville-meeting in Deauville houden
Harm schreef:Ik zeg toch niet dat ik erheen ga
Nee oke, da’s waar
Jammer dat er zo weinig Deauville-rijders liefhebber zijn (meestal rijden ze een Deauville omdat ze niks anders kunnen betalen), anders konden we een Deauville-meeting in Deauville houden
hahah gesponserd door ? ops:
gesponsord door de lokale VVV van Deauville? Volgens mij was het vooral in de 19e eeuw een chique badplaats maar is ‘t een beetje weggegleden.
jammer dat er zo weinig Deauville-rijders liefhebber zijn (meestal rijden ze een Deauville omdat ze niks anders kunnen betalen), anders konden we een Deauville-meeting in Deauville houden
Ikzelf heb ook wel het idee dat er niet heel veel Deauville rijders hier op het forum aanwezig zijn. Ik ben liefhebber van de BX in het algemeen, maar niet zo zeer van een bepaald type BX.
Ik heb mijn huidige BX Deauville, enkele maanden geleden wel overwogen gekocht, omdat deze BX in een goede staat verkeert.
Alle andere BX’en, waar ik ben wezen kijken, waren beduidend minder fris onder de oksels
Voor de Deauville heb ik een XSARA 19D gehad. Was een prima auto hoor, maar er miste toch iets. Ik was al een BX gewend want de XSARA was de opvolger van mijn BX CANNES.
Met de BX CANNES ben ik destijds wel zeer dicht in de buurt geweest van CANNES. Maar ja dat telt natuurlijk niet.
Deze CANNES is ook nog een verhaal apart want deze bleek achteraf een schade-auto te zijn. Destijds, bij de aankoop van de CANNES, is daar door het autobedrijf natuurlijk niks over gezegd . Na 3 jaar rondtoeren met de BX, bleek roestschade bij de achterwiel-ophanging, als gevolg van slecht schade-herstel, de CANNES niet meer te kunnen redden voor de sloop.
Met mijn huidige Deauville zal ik dit jaar waarschijnlijk wel niet in Frankrijk komen. Want, na 10 jaar op rij vakantie vieren in Frankrijk, wordt het waarschijnlijk dit jaar Duitsland ops:
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Quo schreef:jammer dat er zo weinig Deauville-rijders liefhebber zijn (meestal rijden ze een Deauville omdat ze niks anders kunnen betalen), anders konden we een Deauville-meeting in Deauville houden
Ikzelf heb ook wel het idee dat er niet heel veel Deauville rijders hier op het forum aanwezig zijn. Ik ben liefhebber van de BX in het algemeen, maar niet zo zeer van een bepaald type BX.
Ik heb mijn huidige BX Deauville, enkele maanden geleden wel overwogen gekocht, omdat deze BX in een goede staat verkeert.
Alle andere BX’en, waar ik ben wezen kijken, waren beduidend minder fris onder de okselsVoor de Deauville heb ik een XSARA 19D gehad. Was een prima auto hoor, maar er miste toch iets. Ik was al een BX gewend want de XSARA was de opvolger van mijn BX CANNES.
Met de BX CANNES ben ik destijds wel zeer dicht in de buurt geweest van CANNES. Maar ja dat telt natuurlijk niet.
Deze CANNES is ook nog een verhaal apart want deze bleek achteraf een schade-auto te zijn. Destijds, bij de aankoop van de CANNES, is daar door het autobedrijf natuurlijk niks over gezegd . Na 3 jaar rondtoeren met de BX, bleek roestschade bij de achterwiel-ophanging, als gevolg van slecht schade-herstel, de CANNES niet meer te kunnen redden voor de sloop.Met mijn huidige Deauville zal ik dit jaar waarschijnlijk wel niet in Frankrijk komen. Want, na 10 jaar op rij vakantie vieren in Frankrijk, wordt het waarschijnlijk dit jaar Duitsland ops:
Ik heb nog wel ergens een halve Deauville in de stalling staan. Een diesel, overigens. Ben er half eigenaar van dus het is iets minder fataal dan het lijkt. Alhoewel, het ding staat er overigens wel voor de uiteindelijke sloop.
Ich bin ein Breaker
Tja, gaat lastig met mijn Tzi.
Ik meen me te herinneren dat er in een citroExpert ooit een artikel stond over Deauville. Weet iemand nog in welk nummer? ik kan ‘m niet terugvinden
In Deauville vindt jaarlijks een internationaal filmfestival plaats. Trouwens, in Cannes ook. Toeval?
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Jammer dat er zo weinig Deauville-rijders liefhebber zijn (meestal rijden ze een Deauville omdat ze niks anders kunnen betalen)
Wij zijn dan misschien een van de weinige, maar wel liefhebber van de Deauville
Wat wil je nog meer; een grote voiture, veel praktische ruimte, goede motor, lekkere stoelen (zelfs voor iemand van 1.95 meter) en je lacht de belastingsdienst elk kwartaal (een beetje) uit want de voiture is lekker licht.
Voor de rest, lekker eenvoudig afgezien van het gas intrappen gaat alles met de hand. Dus geen electro motortjes die kapot kunnen gaan of extra gewicht (=meer belasting).
En wat die 1.4i betreft zeker in het nederlandse verkeer helemaal niet verkeerd. Op de Deutsche Autobahn ook niet overigens…
Trouwens als een van jullie Deauville nog willen bezoeken dan weet ik nog een leuke gîte (redelijk) in de buurt:
....en hier nog een tevreden Deauville-chauffeur.
2 Jaar geleden gekocht met 95.000 (!!) op de teller. Maar nogal wat drukke tijden gehad en inmiddels is ze al op ruim 122.000 beland. Overigens zonder zware storingen.
Alleen…..ik ben ook nog nooit in de Deauville naar Deauville geweest
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Toch jammer dat ze zo’n beetje gestopt zijn met die naamgeving aan citroëns. Vond het altijd wel iets hebben
* metro vraagt zich af waar ” SX ” ligt
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik ga dit jaar met m’n BX naar Zuid-Frankrijk (Adge). Ik heb het effe opgezocht, maar volgens mij bestaat het plaatsje Turbo niet. Dus het wordt Adge. Als m’n BX wil tenminste…..
Met een Taunus naar het Taunus gebergte (Nabij Frankfurt am meinz) gaan is ook een optie,maar erg offtopic.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX