2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX loopt onregelmatig en verliest vermogen
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 23 april 2005 01:09 AM
  [ # 16 ]
Paul Cornelisse schreef:

Lijkt me een goed idee. Nu je het zegt Robin, ik heb dat al eens geprobeerd door de inlaat af te sluiten met mijn hand. Allen deed ik dat bij stationair toerental. Ik zal het ook eens bij 3000 toeren proberen.
Dat van de Webers laat ik nog even rusten als laatste redmiddel.

Ik heb overigens een “mannetje” gevonden. Gepensioneerde automonteur. Hij werkt nog voor vooroorlogse tarieven ook. Ik heb het plan opgevat hem eens naar de BX te laten kijken. Als dat goed bevalt mag hij de Xm ook doen.

Na de test laat ik het jullie wel weten. Misschien handig voor de leden die in de omgeving van Dordrecht wonen.

Groeten,

Paul

Weet je zeker dat de XM een goed idee is voor een gepensioneerde automonteur? Voor de zekerheid, als hij niet de ECU checklists heeft, kan ik ff de link opzoeken waar je het kunt downloaden.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 23 april 2005 02:03 PM
  [ # 17 ]

Alcyone,
Daar zou je me een groot plezier mee doen.

De monteur is langsgeweest voor de BX en we hebben (samen natuurlijk, want de volgende keer wordt het zelf doen) de carburateur nagelopen.

Het bleek dat en van de stekkers (van een draadje dt naar de carburateur gaat, geencontact meer maakte. Daarna de carburateur geopend en de sproeiers nagekeken. Hier bleken wat verstoppingen te zitten. De motor draait alweer wat beter. Morgen verder werken. :fijnsturen

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 25 april 2005 02:01 AM
  [ # 18 ]

Stuur me morgen ff een pb, ik heb nu iets anders aan m’n hoofd, helaas…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 26 april 2005 05:19 PM
  [ # 19 ]

Nieuwe update,

Stationair werkt alles lekker, optrekken gaat ook goed. Alleen bij het rijden met een constante snelheid wordt het een schokkerige bedoening. Ik weet nu hoe de carburateur open moet en ga dus maar eens proberen alle benzine eruit te halen en vervolgens de boel lekker doorraggen met interdentaal borsteltjes.

Er moet gewoon nog ergens een doorgang versopt zitten, waarchijnlijk bij de hoofdsproeiers. Dat zou volgens mij het probleem moeten verklaren.

Voor de kenners: Als je gas geeft bedien je de acceleratiepomp. Hierdoor wordt een extra straal benzine in de carburateur gespoten. Bij iedere acelleratie werkt de pomp. Op het moment dat er met een constante snelheid gereden wordt zijn alleen de hoofdsproeiers in werking. Een verstopping hier zou tot het hierboven beschreven resultaat moeten leiden.

Of niet soms? Shocked

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 27 april 2005 12:43 PM
  [ # 20 ]
Paul Cornelisse schreef:

Nieuwe update,

Stationair werkt alles lekker, optrekken gaat ook goed. Alleen bij het rijden met een constante snelheid wordt het een schokkerige bedoening. Ik weet nu hoe de carburateur open moet en ga dus maar eens proberen alle benzine eruit te halen en vervolgens de boel lekker doorraggen met interdentaal borsteltjes.

Probeer het eerst eens met remmenreiniger voor je gaat ‘raggen’. Als je een keer verkeerd uithaalt met ‘raggen’ heb je een probleem.

Misschien interessante link voor als je er niet uitkomt:

http://www.bccp.nl

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 30 mei 2005 08:38 PM
  [ # 21 ]

Opgelost

En ja hoor, gemaakt. :11

Carburateur opengemaakt, alle benzine eruit, sproeiers eruit en schoongemaakt. Er zat er toch weer eentje verstopt. Vervolgens alle gangen met een interdentaalborsteltje (galgjewoord) schoongemaakt en de boel weer in elkaar gezet. Hij rijdt weer als een zonnetje.

En dan nu naar de APK.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook