Is er toevallig iemand die weet welke modificaties er uitgevoerd kunnen / dienen te worden om een CX 2 ltr Douvrin (1985) op Euro 95 te laten lopen?
Omdat het steeds lastiger wordt om nog super benzine te vinden, tank ik meestal Euro 95, maar vraag me af hoe lang dat goed blijft gaan.
groet,
Igor
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
hallo Igor
Er staat mij bij dat een soortgelijke vraag al een keer beantwoord is. Ik heb dat niet zo paraat, maar gebruik anders even de zoekfunctie.
Patrick
nb: welkom hier!
nb2: we zijn gek op foto’s.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Thanx Patrick - had al gezocht maar niets kunnen vinden - grt, Igor
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
thanx - grt, i
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
np, gr. m.
Uit mijn topic over dit onderwerp (de eerste link die mkatgert hierboven geeft):
jaco schreef:Ik heb vorige week nog even geïnformeerd bij Gert de Jong en volgens hem is het geen enkel probleem om met mijn CX op euro’95 te rijden. Ik moet alleen zorgen dat ik niet te laag in de toeren ga zitten, want dan wordt het risico op pingelen groter.
Ik heb inmiddels twee tanks euro’95 leeg gereden en het rijdt inderdaad prima. Alleen bij een koude motor merk ik nog weleens dat die wat minder lekker loopt dan op ‘98, maar niet dusdanig dat ik de euro ‘95 maar laat staan.
Volgens mij is dit het antwoord op jouw vraag.