24 van de 37
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »

Xantia 1.9D Sensation -> Gesloopt :-(
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 mei 2005 04:53 AM
  [ # 346 ]

g@#%$ver, moet ik nou weer hebben Evil or Very Mad

Dieselleiding naar de 4e cylinder lekt, lekkage zit bij de aansluiting op de brandstofpomp.
Ik heb bijna een uur op de vluchtstrook van de A13 gestaan, de pechhulp heeft geprobeerd de leiding wat vaster te draaien, helaas zonder succes. De Xantia is op de auto-ambulance geladen en bij mij in de straat geparkeerd.

Iemand enig idee waar zo een leiding snel te krijgen is Confused:

Profiel  

Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 221

Gepost: 30 mei 2005 10:50 AM
  [ # 347 ]

Da’s balen Sad
Waarschijnlijk noem ik niks nieuws, maar op zo’n moment denk je hier misschien niet aan:

http://www.broekhuis-autos.nl/NL/1024x768/index.htm (hebben erg veel op voorraad en kunnen het onderdeel ook opsturen, tel. 0546-441166)
http://www.onderdelenlijn.nl/
http://www.onderdelenzoeker.nl/
http://www.partfinder.nl/tweedehands/Citroen-onderdelen.html
http://www.iddstechnique.nl/

en vergeet ook “De populier” en Bart Ebben niet.
Succes

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 30 mei 2005 11:58 AM
  [ # 348 ]
Wouter-1 schreef:

Da’s balen Sad
Waarschijnlijk noem ik niks nieuws, maar op zo’n moment denk je hier misschien niet aan:

http://www.broekhuis-autos.nl/NL/1024x768/index.htm (hebben erg veel op voorraad en kunnen het onderdeel ook opsturen, tel. 0546-441166)
http://www.onderdelenlijn.nl/
http://www.onderdelenzoeker.nl/
http://www.partfinder.nl/tweedehands/Citroen-onderdelen.html
http://www.iddstechnique.nl/

en vergeet ook “De populier” en Bart Ebben niet.Succes

Bar Ebben is echt ONWIJS duur… echt prijzen waar je bang van word….

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 mei 2005 09:11 PM
  [ # 349 ]

Heb de dealer gebeld, die kon me in eerste instantie niet helpen zonder het te zien, maar ja rijden gaat niet echt, de diesel loopt met stralen eruit.

Toen maar De Vos gebeld (waar ik de motor heb gekocht), hij wist het chassisnr. te achterhalen, de motor komt uit een Berlingo.

De leidingen zijn inmiddels besteld bij Van Leeuwen, ze gaan per setje en kosten €70 incl btw. Aangezien ik nog garantie heb op de motor heb ik met De Vos geregeld dat ik 2 achterdeurpanelen met speakergaten gratis krijg. Razz

Wordt morgen-avond weer sleutelen, ik vraag me toch af hoe zoiets opeens gaan kaan lekker, iemand een zinnige verklaring Confused:
Het is namelijk niet losgeweest, de motor is met gemonteerde pomp, leidingen en verstuivers compleet gekocht.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 mei 2005 10:22 PM
  [ # 350 ]
ZX1.4i schreef:

g@#%$ver, moet ik nou weer hebben Evil or Very Mad

Dieselleiding naar de 4e cylinder lekt, lekkage zit bij de aansluiting op de brandstofpomp.
Ik heb bijna een uur op de vluchtstrook van de A13 gestaan, de pechhulp heeft geprobeerd de leiding wat vaster te draaien, helaas zonder succes. De Xantia is op de auto-ambulance geladen en bij mij in de straat geparkeerd.

Iemand enig idee waar zo een leiding snel te krijgen is Confused:

Ik heb nog wel een setje liggen dat op een 1.9d met Lucas pomp heeft gezeten.

Gr,
Marten

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 mei 2005 10:24 PM
  [ # 351 ]
ZX1.4i schreef:

Heb de dealer gebeld, die kon me in eerste instantie niet helpen zonder het te zien, maar ja rijden gaat niet echt, de diesel loopt met stralen eruit.

Toen maar De Vos gebeld (waar ik de motor heb gekocht), hij wist het chassisnr. te achterhalen, de motor komt uit een Berlingo.

De leidingen zijn inmiddels besteld bij Van Leeuwen, ze gaan per setje en kosten €70 incl btw. Aangezien ik nog garantie heb op de motor heb ik met De Vos geregeld dat ik 2 achterdeurpanelen met speakergaten gratis krijg. Razz

Wordt morgen-avond weer sleutelen, ik vraag me toch af hoe zoiets opeens gaan kaan lekker, iemand een zinnige verklaring Confused:
Het is namelijk niet losgeweest, de motor is met gemonteerde pomp, leidingen en verstuivers compleet gekocht.

Misschien dat ie toch een keer beschadigd is met vervoeren bij de Vos of later bij de garage die het blok in je Xantia heeft ingebouwd. Een tik waardoor de leiding iets verbuigt is genoeg om een zwakke plek te laten ontstaan die dan na verloop van tijd openbarst.

Duur spul zeg, die leidingen. Maar ja, als je garantie hebt is het idd beter iets met de Vos te regelen.

Gr
Marten

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 31 mei 2005 12:26 AM
  [ # 352 ]
ZX1.4i schreef:

..........de motor komt uit een Berlingo.

Ik had toendertijd al zo’n vermoeden. Cool

(vanwege die vacuumpomp)

Maar ik zie dat jij ook je portie wel krijgt Confused
Balen man. Sad

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 31 mei 2005 12:48 AM
  [ # 353 ]
Bram schreef:
ZX1.4i schreef:

(vanwege die vacuumpomp)

Balen man. Sad

het is wat met de diesels de laatste tijd:

ZX1.4i: kapotte brandstofleiding
Bram: Uitlaatgassen in het interieur
Marten: kapotte brandstof pomp…
Simpele Ziel: op wat extra krassen na niets ergs, behalve dan een voorlopige NO-GO voor het Turbo D project Crying or Very sad

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 mei 2005 01:37 AM
  [ # 354 ]
Bram schreef:
ZX1.4i schreef:

(vanwege die vacuumpomp)

Balen man. Sad

Is inderdaad balen, niet vanwege het geld hoor, gelukkig kan ik het zelf maken, ik moet er niet aan denken om naast die €70 nog €100 of meer aan arbeidsloon te moeten betalen Confused

Ik heb nu gelukkig een chassisnr en weet dat de motor uit een Berlingo komt, hiermee ben ik wellicht wat wijzer geworden. Heb vandaag even naar de 1.9D Xsara van een collega gekeken en zag dat deze 1.9D uit 1998 toch iets anders uitziet. Een metalen luchtinlaat ding ipv kunststof wat op mijn motor zit, de luchtslangen lopen ook anders en het luchtfilterhuis is rond.

Ik denk nu opeens aan mijn gloeibougies, wat er nu inzit was volgens de dealer specifiek voor een 1.9D Xsara uit 1998, toen ik ze kocht wist ik namelijk niet of de motor uit een Berlingo of Xsara kwam. Ik heb vandaag gezien dat er dus verschillen in de 1.9D motor uit een Xsara of Berlingo zitten, ik vraag me af of ik wel de juiste bougies heb en of hier de oorzaak ligt van 2x moeten voorgloeien bij koude motor Confused:

Dit is dus de boosdoener Crying or Very sad

Nog adviezen over de montage van de nieuwe leiding(en) Confused:
- Hoe vast moet ik ze draaien?
- Wat is het beste? alle 4 vernieuwen of alleen de beschadigde?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 mei 2005 01:39 AM
  [ # 355 ]
Simpele Ziel schreef:

het is wat met de diesels de laatste tijd:

Bram: Uitlaatgassen in het interieur

Bedoel je de rook van zijn Sigaar ConfusedWink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 31 mei 2005 02:01 AM
  [ # 356 ]
ZX1.4i schreef:

Nog adviezen over de montage van de nieuwe leiding(en) Confused:
- Hoe vast moet ik ze draaien?
- Wat is het beste? alle 4 vernieuwen of alleen de beschadigde?

Gewoon vastzetten. Even goed aanleggen (beetje frotten) dat de leidingen mooi aansluiten op de wartels en dan gewoon vast. Vast = vast zogezegd. Als je ze allemaal vernieuwt zul je ff plankgas moeten doorstarten voordat ie wat doet omdat ie eerst de leidingen moet volpompen met diesel.

Kan zijn dat ie daarna nog wat onregelmatig loopt door lucht, maar dat verdwijnt snel zat. Ff een stukje gaan rijden helpt het best.

Ik zou ze alle 4 vernieuwen. Je kan de 3 goeie leidingen nog bewaren maar je zult ze waarschijnlijk toch niet nodig hebben.

Gr,
Marten

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 mei 2005 02:32 AM
  [ # 357 ]
mpostma schreef:

Als je ze allemaal vernieuwt zul je ff plankgas moeten doorstarten voordat ie wat doet omdat ie eerst de leidingen moet volpompen met diesel.

Kan zijn dat ie daarna nog wat onregelmatig loopt door lucht, maar dat verdwijnt snel zat. Ff een stukje gaan rijden helpt het best.

Plankgas doorstarten en onregelmatig lopen deed de motor ook nadat ik de gloeibougies had vervangen, toen heb ik 2 leidingen losgehad, van de 2 cylinders aan de bakzijde. Hee ConfusedIdea , kan de leiding toen beschadigd zijn? ik ben nu inmiddels dik 11.000km en 2 maanden verder Confused

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 31 mei 2005 03:14 AM
  [ # 358 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

Als je ze allemaal vernieuwt zul je ff plankgas moeten doorstarten voordat ie wat doet omdat ie eerst de leidingen moet volpompen met diesel.

Plankgas doorstarten en onregelmatig lopen deed de motor ook nadat ik de gloeibougies had vervangen, toen heb ik 2 leidingen losgehad, van de 2 cylinders aan de bakzijde. Hee ConfusedIdea , kan de leiding toen beschadigd zijn? ik ben nu inmiddels dik 11.000km en 2 maanden verder Confused

Toch niet te vast aangedraaid? Nja.. ik gok zelf op transportschade. Een keer wat tegenaan gestuiterd ofzo.. DAt ie serieus iets verbogen is. En anders?? sja. toeval.

Gr,
Marten

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 juni 2005 02:41 AM
  [ # 359 ]
mpostma schreef:

Toch niet te vast aangedraaid? Nja.. ik gok zelf op transportschade. Een keer wat tegenaan gestuiterd ofzo.. DAt ie serieus iets verbogen is. En anders?? sja. toeval.

Ehm Surprisedops: , ik herinner mij opeens dat ik heb lopen klootzakken met de montage van de bougies Surprisedops:, wat ik precies gedaan heb laten we even in het midden. Maar n.a.v. je uitleg kan ik alleen maar concluderen dat het niet goed is geweest en dat dit de logische oorzaak moet zijn geweest.

Maar goed, ik heb de nieuwe leidingen met zorg gemonteerd, het (door)starten duurde een eeuwigheid zeg voordat de motor aansloeg Shocked
Maar uiteindelijk snort de motor weer prima en heb ik probleemloos zonder lekkage een proefritje gemaakt.

Mijn broertje was gisteren zo vriendelijk om gniffelend zijn Toyota als leenauto beschikbaar te stellen.

Thanx voor alle (montage) adviezen.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 01 juni 2005 02:45 AM
  [ # 360 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

Ehm Surprisedops: , ik herinner mij opeens dat ik heb lopen klootzakken met de montage van de bougies Surprisedops:, wat ik precies gedaan heb laten we even in het midden. Maar n.a.v. je uitleg kan ik alleen maar concluderen dat het niet goed is geweest en dat dit de logische oorzaak moet zijn geweest.

Maar goed, ik heb de nieuwe leidingen met zorg gemonteerd, het (door)starten duurde een eeuwigheid zeg voordat de motor aansloeg Shocked
Maar uiteindelijk snort de motor weer prima en heb ik probleemloos zonder lekkage een proefritje gemaakt.

Mijn broertje was gisteren zo vriendelijk om gniffelend zijn Toyota als leenauto beschikbaar te stellen.

Thanx voor alle (montage) adviezen.

Handig zo’n Toyota… nja.. met de C1 moeten we er toch allemaal aan wennen.

Start je wel plankgas door met het starten? Bij mij moest ik na montage van de dieselpomp ong. 10 sec. plankgas doorstarten voordat er weer wat gebeurde.

Gr,
Marten

Profiel  

24 van de 37
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook