101 van de 224
« Eerste  < Vorige 99 100 101 102 103 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 november 2008 12:30 AM
  [ # 1501 ]

Tussenmodel klokkenwinkels zijn cool. Maar ik vind de t1 wel langzaam eigenlijk. Moet duidelijk een PBV zodat ie beter aan het gas hangt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 november 2008 05:17 PM
  [ # 1502 ]

De SV loopt op de VEMS. beide vrijloop en op toeren blijven. Op naar de volgende stap. De motor heeft ook vermogen, heb even gemanouvreerd in de garage, en er is gewoon flink vermogen beschikbaar.

Dat zijn dan toch wel weer een zooi mijlpalen die in een keer opgelost zijn.

Op naar het volgende euvel - geen signaal van de lambdasonde. EGT lijkt prima te werken.

Wat verder irritant is aan turbo’s is dat de afzuigslang met geen mogelijkheid op de uitlaat wil blijven zitten. De slang op de ene en de prop op de andere blaast ie er gewoon uit.

Ik ga eens de lambdasonde aan de gang krijgen eerst, dan kan ik een leuke map maken zodat de SV iig weer kan rijden. IK moet ook nog heeeeeel veel kabels fatsoeneren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 november 2008 05:19 PM
  [ # 1503 ]
Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 november 2008 05:55 PM
  [ # 1504 ]

very good

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 november 2008 08:59 PM
  [ # 1505 ]

Goed. Het ding rijdt dus ook. Goed genoeg, dat als ik wel een luchtfilter had, ik ermee naar huis zou rijden. Morgen dus maar even iets op dat luchtfilter verzinnen, dan kan ik naar hartelust tunen. Ik denk dat ik die calibraties van verschillende sensoren nog even goed na moet lopen.. volgens mij is er e.a. nog niet helemaal in de haak.

Lambda sonde geeft een beetje vreemde waarden af. Klopsensor is nog niet getest of ie het doet, en ik vind het feit dat de EGT zichzelf uitzet boven een graad of 500 ook wel apart. Genoeg te studeren iig.

Dan kan ik ook nog leuk shift cut aan gaan zitten, zodat er vlammen uit m’n uitlaat komen bij schakelen enzo. Nog een paar stapjes te gaan…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 november 2008 09:52 PM
  [ # 1506 ]
sans-pareil schreef:

vlammen uit m’n uitlaat komen bij schakelen


Twisted Evil

klinkt goed allemaal!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 november 2008 10:30 PM
  [ # 1507 ]

Goed, heb even provisorisch het luchtfilter er op geklust (niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing), en naar huis gereden. Maar die sensoren moeten nog wel even wat aandacht hebben, volgens mij moet ik die even uitgebreider ijken.

Het rijdt allemaal goed. Maar zonder dat ik weet of de klopsensor, lambdasonde, EGT enz. goed werken durf ik nog niet echt te trappen natuurlijk.

Morgen maar eens even gaan Ijken. Dan denk ik dat ik aan de hand vand e originele ontstekingsgegevens even wat basiswaarden ga invoeren ook al is de originele citroen tabel niet zo 3d als wat ik nu heb.

Verder nog van die klusjes zoals toerenteller weer aan de gang krijgen. Bevestiging van de VEMS unit. Shift cut vind ik ook wel leuk. Eerst even tunen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 november 2008 11:03 PM
  [ # 1508 ]

Stoer, zo’n proefrit, maar je hebt het dus gehaald. Dat is prijzenswaardig. Petje af!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 november 2008 11:15 PM
  [ # 1509 ]

goed man!

en is het vanaf volgende week dan ook weer je daily driver? je zal m dan moeten gaan duurtesten denk ik?

Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2008 02:10 AM
  [ # 1510 ]

Ja dat is wel de bedoeling. Moet nog wel even opruiming houden bij de voeten van de bijrijder, want de VEMS bungelt daar nog ergens los… Alleen wil het nog niet helemaal inbouwen, ik zoek nog de draad van de toerenteller in het dashboard… en ik weet nog niet of ik de kpa signaal ook nog ergens uit de vems kan toveren om de turbodruk meter aan te sturen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 november 2008 02:16 AM
  [ # 1511 ]
garagestmarien schreef:

Echt Plug-and-Play is het niet, geloof ik, dat Vems.  Laughing

In de electronica wereld noemen we het ook Plug and Pray, en niet plug and play.

Erg gaaf project!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2008 02:46 AM
  [ # 1512 ]

VEMS is bepaald niet plug en play nee. Zelfs niet plug and pray. De ‘plugs’ moet je ook nog zelf maken trouwens. Maar, ik moet zeggen, met een beetje hulp van Ome Willem, en wat mensen die beter kunnen lassen en solderen dan ik, kwam hij best aardig in elkaar, en de volgende keer is het een heleboel eenvoudiger.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 november 2008 04:30 AM
  [ # 1513 ]

tijd voor serieproductie CX-met-Vemsen?

Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2008 01:25 PM
  [ # 1514 ]

Voor CX’en en DS’en gaan we het denk ik wel aanbieden bij Van der Laan ja. Er zijn al wat mensen die interesse hebben getoond. Ook Willem zelf leek het wel leuk op zijn eigen SM. Maar goed, eerst alles op mijn eigen auto echt helemaal goed geijkt en ingeregeld. Dan zien we wel wat we als eerstvolgende doen, maar dat we het vaker gaan inzetten lijkt me wel zeker ja.

Voor CX gti turbo’s wordt het straks wel makkelijk ja, al blijft het een aardige klus om alles even in te bouwen. Als dit echt helemaal goed is ingeregeld zal ik de config veilig opslaan voordat ik zelf verderga met staged injectors, 2e klopsensor en watermist voor de intercooler en misschien ook nog waterinjectors.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 november 2008 01:29 PM
  [ # 1515 ]

Met watermist en/of injectie, waar haal je dat water dan vandaan? Wink
Apparte tank lijkt me, moet je die dan elke keer vullen of is het een gesloten systeem?

En wat dan als de tank leeg is? Wink Alleen minder vermogen of wordt het dan ook te heet allemaal? Wink

Profiel  
 
 
101 van de 224
« Eerste  < Vorige 99 100 101 102 103 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook