11 van de 33
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Evan’s Diesel CXen: Ambulance
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 29 november 2008 01:53 AM
  [ # 151 ]

de bekleding kwam makkelijk los van die interieur-stijl-bekledings-delen, dus waren met ijzerzaag, schuurtol, schaar en lijm ook prima aan te passen.

de bedrading naar de achterklep, die ik eerst per ongeluk bij het verwijderen van de linker 3e zijruit had doorgenomen, is gesoldeerd. Het achteruitenwissermotortje doet het nu dus ook weer (vaak een massa probleem).

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 november 2008 10:56 AM
  [ # 152 ]

Bijna klaar dus.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 november 2008 12:19 PM
  [ # 153 ]

ja “ff” nog de adals en achterremmen, en dan verder afwerken inderdaad….

nog niet geheel klaar dus Smile maar relatief gezien wel bijna

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 29 november 2008 07:20 PM
  [ # 154 ]

Draagarmlagers,  een van de meer essentiele onderdelen van je auto…..

aan de linkerkant dus compleet slecht. binnenzijde van de draagarm zelf uitgelopen Sad

Het eruit krijgen van de buitenlagerschalen was nog een task op zich. Uiteindelijk een strip erin gelast en van de tegenoverliggende zijde met een pijp erop ze eruit getikt…. Smile Dat ging vrij makkelijk, mede omdat met het lassen ook de draagarm verhit werd.

Met loctite zijn nieuwe lagersschalen van SKF gemonteerd.

Rechts waren ze nog goed, alleen wat weinig vet. Die worden dus hermonteerd. Vetnippel in beide assen zal zorgen voor eeuwige smering. En dan de keerringen zodanig monteren dat overdruk aan vet wordt geloosd….
Smile

vervolgens mogen alle leidingen vervangen worden want natuurlijk zijn die slecht. Gelukkig kwamen alle bouten en moeren los zonder afbreken. evenals de veerbollen. Ik heb t wel eens anders meegemaakt….

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 november 2008 07:28 PM
  [ # 155 ]
Evan schreef:

Ik heb t wel eens anders meegemaakt….

Het zit dus een beetje mee. Ook wel eens lekker.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 29 november 2008 07:45 PM
  [ # 156 ]

idd een beetje Smile

die draagarm en die remleidingen hadden voor t mooie ook wel in orde mogen zijn.

de wiellagers zijn nog goed, maar stonden wel practisch zonder vet. Een aanrader om dat soort dingen bij een auto van deze leeftijd ook af en toe te controlleren. Een nieuw lager kost een vermogen.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 29 november 2008 10:51 PM
  [ # 157 ]

beide draagarmen hebben nu goede lagers, welke goed in het vet zitten. Keerringen zitten omgedraaid. (bij de kant waar de lagers slecht waren was dat al het geval, mogelijk de oorzaak van de schade dus… En vetnippels zitten in situ.

1 remleiding met krul is gereproduceerd. De 2e moet en dan beide veerleidinkjes nog. voorlopig komen alle warteltjes zonder problemen los!

Ik heb echt mazzel vandaag…..

Zometeen nog een klein stukje aan subframe lassen…. (dat zit dan wel weer tegen…)

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 30 november 2008 01:19 AM
  [ # 158 ]

23.17 tijd voor hermontage.

subframe is zo goed als nieuw, remleidingen liggen klaar, evenals de draagarmen, verse bolletjes, remblokken en remschijven.

draagarmen opereren gaat een stuk fijner als je ze geheel kaal maakt als je alleen bent. Nog fijenr is het idd als alle boutjes los willen. Om dat in het vervolg te garanderen wordt ook alles netjes in de koperpasta gezet Smile

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 30 november 2008 04:34 AM
  [ # 159 ]

2.30 tijd voor bedje

subframe heeft weer draagarmen, leidingen en veercilinders zitten op hun plaats, wiellagers, remschijven, blokken, klauwen geplaatst. Draagarmlagerruimten vol vet gepompt

Tankmeter doet het weer. Kwestie van loshangend massadraadje op de tankaansluiting.

Nu rest alleen nog het terughangen van de tank, en monteren wielen alsook de rubber pluggen van de dorpels, 1 inspectieluik, en het vastzetten van de dorpelbeplating, evenals het monteren van de achterbumper.

Morgen weer een dag, en dan is het ook tijd voor de GtiT.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 november 2008 10:01 AM
  [ # 160 ]

Het is goed dat je deze maanden tijd hebt, geloof ik, anders was het er misschien nooit allemaal van gekomen. Alsof je het zo allemaal gepland hebt.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 30 november 2008 12:08 PM
  [ # 161 ]

ik moet wel, iemand heeft bedacht dat ik al mijn spullen bij hem moet weghalen…. Sad

maar inderdaad, zo kan het bestand weer even vers gemaakt worden, projekten afgerond etc.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 30 november 2008 02:31 PM
  [ # 162 ]

Tank, inspectieluikjes, dorpeldopjes, uitlaatpot en wielen weer op hun plaats, alsook een gereviverfde reactiestang rechts (zie verder terug in dit topic)

Nog even wat waxoil in bepaalde gelaste ruimten rond het motorblok gespoten.

wielkastkappen voor er nog op en dan zijn we weer een heel eind verder. Ze zal nu achter vast ook makkelijker omhoog komen Very Happy

Profiel  

bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1136

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 november 2008 03:02 PM
  [ # 163 ]

zo evan, lekker bezig! als ie klaar is wil ik em wel eens bewonderen.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 december 2008 11:10 PM
  [ # 164 ]

Zal ik deze dan maar hier plaatsen Evan? Ik geloof niet, dat die nou echt in het GTi topic thuishoort.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 13 december 2008 11:43 PM
  [ # 165 ]

Dank je!

Yes, op de valreep heb ik toch nog deze vakantie een 2e CX gekocht.

Portieren zijn rondom slecht. motorkap ook. Voorschermen zijn nog te redden en de achterklep eveneens. Koets is verder in behoorlijk redelijke staat en deze zal dan ook eens in superstaat de weg op gaan, dan voortgestuwd door een TD2 blok.

Profiel  

11 van de 33
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook