klepdekselpakking turbo
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154

Gepost: 30 mei 2005 11:59 PM

Ik wil de klepdekselpakking van mijn turbo vervangen.

Moet ik nog op speciale dingen letten (bv. aanhaalmoment, volgorde aandraaien) of is het gewoon een kwestie van: Intercooler verwijderen, klepdeksel verwijderen, pakking verwisselen en alles weer monteren?

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 31 mei 2005 12:07 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij dat tweede, een klepdeksel is meer voor de sier (ja, en een beetje om olie binnen te houden Wink). In elk geval komt ‘t niet zo nauw als bij de kopbouten en andere ellende.

Profiel  

Gepost: 31 mei 2005 01:17 AM
  [ # 2 ]

Inderdaad gewoon de intercooler en slangen verwijderen(slangen afdekken dat er niet in de buis naar de turbo en zo valt!).
Kleppendeksel loszetten, eraf halen, andere pakking erop, kop een beetje prober maken, terug zetten en ast draaien, en dan natuurlijk al de rest er terug op.

Ruben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 31 mei 2005 03:21 AM
  [ # 3 ]

Re: klepdekselpakking turbo

martijn78 schreef:

Ik wil de klepdekselpakking van mijn turbo vervangen.

Moet ik nog op speciale dingen letten (bv. aanhaalmoment, volgorde aandraaien) of is het gewoon een kwestie van: Intercooler verwijderen, klepdeksel verwijderen, pakking verwisselen en alles weer monteren?

Op het juiste moment op de juiste plek (achterzijde en hoekjes) wat vloeibare pakking achter de hand houden voor als het niet droog wil afdichten. Laat ik het zo zeggen, ik heb wel eens een droog turbod blok gezien maar dat ging niet zonder….

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 31 mei 2005 03:22 AM
  [ # 4 ]
Harm schreef:

Volgens mij dat tweede, een klepdeksel is meer voor de sier (ja, en een beetje om olie binnen te houden Wink). In elk geval komt ‘t niet zo nauw als bij de kopbouten en andere ellende.

Maar draai het absoluut niet te vast anders dicht het rubber niet goed.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 03 juni 2005 04:57 PM
  [ # 5 ]

Als je dan toch een aanhaalvolgorde wilt aanhouden voor de boutjes des kleppendeksels: vanuit het midden naar buiten.  In lengterichting van de ene naar andere kant gaat ook, maar nooit van twee kanten naar het midden toe werken. Dat geldt eigenlijk voor alle grotere dingen waar een pakking onder zit en met meerdere bouten/moeren worden vastgezet.

`verum ipsum factum’

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 04 juni 2005 03:21 AM
  [ # 6 ]

Volledig waar wat mijn zwager zegt (jeroen_m). Ik zou hieraan willen toevoegen dat een strookje vloeibare pakkinh ertussen niet mistaat. Dus, binnenkant rubber inspuiten, en tussen de kop en de pakking in. Zorg dat wat eruit ‘gedrukt’wordt tijdens het monteren aan de buitenkant eruit komt. Wel een vloeibare pakkinkit gebruiken die tot enkele honderden graden beveiligt is. Ikzelf gebruik altijd Wynn’s en de rode versie gaat tot ik meen 350 graden. Succes!

Test

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 05 juni 2005 12:08 AM
  [ # 7 ]

Martijn is het nog gelukt met je pakking??

Rien

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook