Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik dacht nu aan een tank waar vroeger de luchtmete/filter zat. Daar kan ik wel 20 liter kwijt. En dat gaat op ja. En als het op is…. moet je niet vol trappen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je reservewiel blijft liggen? Dan kan het ook daarin eventueel.
wat voor nut heeft die 2e klopsensor?
is de eerste niet berouwbaar genoeg en wil je een backup?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Fysiek andere locatie. Ik dacht aan andere uiteinde van het blok. Doordat ik toch nokkenas primary trigger heb weet ik precies welke cylinder in de arbeidsslag is. Dat betekent dat de ontsteking per cylinder bijgeregeld kan worden. In de formule 1 hebben ze 1 klopsensor per cylinder… De primary op de nokkenas betekeng ook dat ik hem gewoon van het begin af aan heb geconfigged als sequentiele injectie. Coil on plug ontsteking kan ook nog prima….
Ik heb nu rechtsvooronder zeeen van ruimte zonder dat luchtfilter huis. Dus dat waterreservoir kan daar prima. Ik vraag me af of ik er ook mijn ruiten mee kan sproeien…. hmmm…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nog een praktische vraag over het water
Hoe zit dat met bevriezing..?
Lijkt me niet gewenst om antivries troep in je inlaattraject te spuiten?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Andere antivries troep. Het water is eigenlijk 50% water/50% ethanol… en een heel klein beetje olie misschien voor de smering.
Daarom zou je er ook ruiten mee kunnen sproeien denk ik.
Maar we lopen een beetje op de zaken vooruit. M’n klopsensor doet het nog niet, de lambda waarden zijn vreemd, en mijn egt vindt het leuk geweest boven de 450 graden… Nog wat kinkjes om uit te werken dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, dat zal wat minder snel bevriezen dan normaal water denk ik zo
Je kan het natuurlijk altijd proberen om eerst het orginele ruitensproeiervloeistoftankje te vullen met dit spul en kijken of je ruit er netjes schoon van wordt
Vraag me af of dat kleine beetje olie gewenst is op je voorruit
kijk goed uit met je lak werk die vind dat vaak niet zo fijn omdat er vaak diverse dopes inzitten denk aan corrosie/smering en zo zijn er nog enkele
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ethanol is niet corrosief. Dat is Methanol wel. En mijn lakwerk is toch al aan vervanging toe…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn lief vindt het behoorlijk brandgevaarlijk, zo bij de turbo en een uitlaat…
de achterbak is toch nog leeg? of is daar al een LPG tank gepland?
CX GTi Turbo 2 - All Black
petje af voor jou project ik ben benieuwd .ik heb trouwens mijn intercooler er op zitten er zijn twee dingen die me hierbij op vallen
je hebt een iets grotere turbogat vermoedelijk door de slangen/weerstand.
echter bij warmere motor trekt de auto lekker door dat was in het verleden anders ander voordeel het bied meer bescherming voor je kleppen. de verhoogde turbodruk had ik al echter wil ik alleen nog een blow-off ventiel monteren hoe zijn hier de meningen over ik heb er reeds al eens over gelezen(sans-pareil) mischien dat meerdere mensen dit al hebben
wat is cx rijden toch leuk
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zit nu de auto een beetje te prutsen met de ontstekingsgrafieken van de originele aei erbij, en dat helpt al een beetje. De EGT heeft besloten ook wat metingen te gaan geven, maar die lambda is nog wat irritant.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Evan heeft ook een dumpvalve. Ligt op m’n bureau.
IK heb weer even een tuningsritje gemaakt, en met een beetje mijn eigen versie van de ontstekingstabel die ik uit het technisch document van de gti turbo 2 heb gehaald loopt ie prima. Er zal nog wel wat aan gerommeld worden in de toekomst, maar so far, so good.
IK ehb EGO correcte en VE autolearn aangezet, en ik moet zeggen, dat werkt heel aardig. Stationair toerental zo rond de 750 toeren.
Lambda sonde heb ik iets wete toe te spitsten, maar helemaal tevreden ben ik nog niet. Dat komt wel goed met EGO en VE autolearn. Vooral bij de hogere drukken zit er nog wat werk in en waarom mijn EGT zo loopt te muiten is me ook nog niet duidelijk.
Maar goed, heb hier en daar wat verder het gas ingetrapt. En oh jee… dat wordt duur…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
garagestmarien schreef:Mijn lief vindt het behoorlijk brandgevaarlijk, zo bij de turbo en een uitlaat…
Hmmm daar heeft ie misschien wel een punt. Toch maar in de loze ruimte bovenin de achterschermen dan maar. Wel zonde van al die ruimte daa rechtsvoorin.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!