Ik ben bezig om mijn auto weer op te bouwen. Eén van de dingen is om alle leidingen weer goed aan te sluiten. Aan de achterkant van het hydraulic-bloc loopt een doorzichtige (retour?)slang iets terug naar voren en dan naar beneden. Dit eind is dus nergens op aangesloten. Ik kan niet meer nagaan of dit zo hoort. De slang is redelijk dik vergeleken met de heel dunne doorzichtige retourslangetjes. Kan iemand mij vertellen hoe het hoort te zitten?
Hoi,
Elke retourslang loopt steeds terug naar de pot. Sommige slangen komen samen in een rubbet t-stuk. Wellicht moet de jouwe ergens in zo’n t-stuk aangesloten worden.
Een foto brengt misschien meer duidelijkheid.
groeten
B
Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Deze retourslang loopt gewoon naar beneden met open einde. Dus zit nergens op aangesloten.
Dat is mooi, heb ik niets vergeten. Toch nog een vraag. Wat is dan het nut van dit soort retourslangen? Waarom gaat dit soort niet terug naar het voorraadvat?
Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Even voor de goede orde: ik neem aan dat je de transparante nylon slang bedoelt? Er zit ook een dikkere zwarte rubber retourslang aan de voorkant van het bloc die wel rechtstreeks op de onderkant van het hydrauliekvat aangesloten zit.
Ik weet niet zeker waarom sommige leidingen niet terugvoeren, maar het lijkt erop dat al die loze slangen te weinig LHM afvoeren om een fatsoenlijke terugstroom naar hydrauliekvat te krijgen. En waarschijnlijk komt er alleen veel uit als er een plunjer o.i.d. versleten is. Maar dit is maar een redenering van mij. Misschien dat de experts hier meer over kunnen zeggen.