102 van de 224
« Eerste  < Vorige 100 101 102 103 104 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2008 01:43 PM
  [ # 1516 ]

Ik dacht nu aan een tank waar vroeger de luchtmete/filter zat. Daar kan ik wel 20 liter kwijt. En dat gaat op ja. En als het op is…. moet je niet vol trappen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 november 2008 02:02 PM
  [ # 1517 ]

Je reservewiel blijft liggen? Dan kan het ook daarin eventueel.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 november 2008 02:28 PM
  [ # 1518 ]

wat voor nut heeft die 2e klopsensor?

is de eerste niet berouwbaar genoeg en wil je een backup?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2008 02:45 PM
  [ # 1519 ]

Fysiek andere locatie. Ik dacht aan andere uiteinde van het blok. Doordat ik toch nokkenas primary trigger heb weet ik precies welke cylinder in de arbeidsslag is. Dat betekent dat de ontsteking per cylinder bijgeregeld kan worden. In de formule 1 hebben ze 1 klopsensor per cylinder… De primary op de nokkenas betekeng ook dat ik hem gewoon van het begin af aan heb geconfigged als sequentiele injectie. Coil on plug ontsteking kan ook nog prima….

Ik heb nu rechtsvooronder zeeen van ruimte zonder dat luchtfilter huis. Dus dat waterreservoir kan daar prima. Ik vraag me af of ik er ook mijn ruiten mee kan sproeien…. hmmm…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 november 2008 02:50 PM
  [ # 1520 ]

Nog een praktische vraag over het water Wink

Hoe zit dat met bevriezing..? Wink

Lijkt me niet gewenst om antivries troep in je inlaattraject te spuiten?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2008 02:52 PM
  [ # 1521 ]

Andere antivries troep. Het water is eigenlijk 50% water/50% ethanol… en een heel klein beetje olie misschien voor de smering.

Daarom zou je er ook ruiten mee kunnen sproeien denk ik.

Maar we lopen een beetje op de zaken vooruit. M’n klopsensor doet het nog niet, de lambda waarden zijn vreemd, en mijn egt vindt het leuk geweest boven de 450 graden… Nog wat kinkjes om uit te werken dus.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 november 2008 02:55 PM
  [ # 1522 ]

Oké, dat zal wat minder snel bevriezen dan normaal water denk ik zo Wink

Je kan het natuurlijk altijd proberen om eerst het orginele ruitensproeiervloeistoftankje te vullen met dit spul en kijken of je ruit er netjes schoon van wordt Smile

Vraag me af of dat kleine beetje olie gewenst is op je voorruit Wink

Profiel  
 
cx gti turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 04-09-2008

Gepost: 30 november 2008 03:08 PM
  [ # 1523 ]

kijk goed uit met je lak werk die vind dat vaak niet zo fijn omdat er vaak diverse dopes inzitten denk aan corrosie/smering en zo zijn er nog enkele

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2008 03:17 PM
  [ # 1524 ]

Ethanol is niet corrosief. Dat is Methanol wel.  En mijn lakwerk is toch al aan vervanging toe…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 november 2008 03:23 PM
  [ # 1525 ]

Mijn lief vindt het behoorlijk brandgevaarlijk, zo bij de turbo en een uitlaat…

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 november 2008 03:41 PM
  [ # 1526 ]

de achterbak is toch nog leeg? of is daar al een LPG tank gepland?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cx gti turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 04-09-2008

Gepost: 30 november 2008 03:49 PM
  [ # 1527 ]

petje af voor jou project ik ben benieuwd .ik heb trouwens mijn intercooler er op zitten er zijn twee dingen die me hierbij op vallen
je hebt een iets grotere turbogat vermoedelijk door de slangen/weerstand.
echter bij warmere motor trekt de auto lekker door dat was in het verleden anders ander voordeel het bied meer bescherming voor je kleppen. de verhoogde turbodruk had ik al echter wil ik alleen nog een blow-off ventiel monteren hoe zijn hier de meningen over ik heb er reeds al eens over gelezen(sans-pareil) mischien dat meerdere mensen dit al hebben

wat is cx rijden toch leuk Laughing

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2008 04:34 PM
  [ # 1528 ]

Ik zit nu de auto een beetje te prutsen met de ontstekingsgrafieken van de originele aei erbij, en dat helpt al een beetje. De EGT heeft besloten ook wat metingen te gaan geven, maar die lambda is nog wat irritant.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2008 06:41 PM
  [ # 1529 ]

Evan heeft ook een dumpvalve. Ligt op m’n bureau.

IK heb weer even een tuningsritje gemaakt, en met een beetje mijn eigen versie van de ontstekingstabel die ik uit het technisch document van de gti turbo 2 heb gehaald loopt ie prima. Er zal nog wel wat aan gerommeld worden in de toekomst, maar so far, so good.

IK ehb EGO correcte en VE autolearn aangezet, en ik moet zeggen, dat werkt heel aardig. Stationair toerental zo rond de 750 toeren.

Lambda sonde heb ik iets wete toe te spitsten, maar helemaal tevreden ben ik nog niet. Dat komt wel goed met EGO en VE autolearn. Vooral bij de hogere drukken zit er nog wat werk in en waarom mijn EGT zo loopt te muiten is me ook nog niet duidelijk.

Maar goed, heb hier en daar wat verder het gas ingetrapt. En oh jee… dat wordt duur…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2008 07:03 PM
  [ # 1530 ]
garagestmarien schreef:

Mijn lief vindt het behoorlijk brandgevaarlijk, zo bij de turbo en een uitlaat…

Hmmm daar heeft ie misschien wel een punt. Toch maar in de loze ruimte bovenin de achterschermen dan maar. Wel zonde van al die ruimte daa rechtsvoorin.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
102 van de 224
« Eerste  < Vorige 100 101 102 103 104 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook