Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
De originele set heeft inderdaad 1 mat achterin. In de breok ligt zo’n set, maar daarvan is de bestuurdersmat flink versleten. IK zal er eens een foto van maken. Eigenlijk wil ik weer zo’n set. Overigens vind ik de nieuwe set die Autofan nu heeft ook wel netjes, maar wel jammer dat ‘ie geen kunststof hakstuk heeft.
Volgens mij komt de set van Timo van Matten-online. Je weet zeker dat ‘ie daar vandaan komt als het hakstuk van de bestuurdersmat scheef gemonteerd is.
Eveneens ben ik tevens ook.
Zo vandaag het rubber o-ringetje vervangen. Was toch nog even een moeilijk klusje met die veerkracht. Maar het is gelukt en nu maar kijken of het droog blijft. Verder nog die trambel gemonteerd. Hoef nu alleen nog maar een andere schakelaar te hebben, die krijg ik maandag en even de stuurstroom aansluiten. De hoofdstroom is al helemaal aangesloten, behalve de zekering dan. De trambel heb ik bij mijn gewone claxon gezet. Dus die zie je niet zitten
Vandaag ook de orginele mattenset gezien voor een BX, maar ik vind de stof van mijn set toch wat mooier/luxer. Dus ik prefereer toch maar 2 matten, met een zachtere stof dan 1 mat en die harde stof achtig gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
De stof is een beetje ruw inderdaad, je moet er van houden denk ik.
Dit is de mat die achterin ligt:
Eveneens ben ik tevens ook.
Ja inderdaad zo zag het eruit. Die stof geeft niet mijn voorkeur. Ik houd meer van het zachte tapijt achtige.
Mijn mat achterin (uit één stuk inderdaad) ziet er toch wel wat mooier uit?!
Donkerder (donker-antraciet), keurig omzoomd, en toch wel heel wat “hoogpoliger”.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het lijkt idd een beetje op heuga felt nu. Of industrietapijt. Maar het wérkt wel gewoon natuurlijk.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou na een week van kou dacht ik dat mijn accu toch niet zo heel goed was, omdat hij gewoon ruk aansloeg. Vandaag op school even de trambel verder aangesloten en die doet het nu, toen ik haar van de brug af wilde rijden gaf de startmotor helemaal geen kik meer Alles gemeten en getest en de startmotor is overleden. Dat wordt dus op zoek naar een andere startmotor.
Kan ik ook gewoon een startmotor van een Xantia of Berlingo 1.8 monteren of een 1.9XUD? Ik wil dan morgen langs een revisiebedrijf gaan en daar vragen of ze een mooie starter hebben die lekker rond tornt. Maar als ik weet of ik die startmotor ook mee kan nemen wordt de zoektocht weer makkelijker. Startmotor is prima zelf te doen voor de deur toch? En met deze temperaturen? Ik wil het buiten gaan doen, omdat ik hier thuis geen overdekking heb.
Wat heb ik dan allemaal nodig? Kan ik de inlaatspruitstukpakking gewoon laten zitten of moet ik die ook vervangen? Volgens mij kan ik die namelijk gewoon laten zitten. Zit de startmotor met inbus vast? Of met gewone 6-kant bouten?
Heb je al een beuk op het startrelais gegeven? Dat wil nog wel eens helpen.
Verder kan je de startmotor volgens mij vervangen zonder het hele inlaatspruitstuk te verwijderen. Als je de debietregelaar los haalt moet je hem van onderen er wel uit kunnen krijgen. Hij zit geloof ik vast met 3 torx bouten aan de bakzijde, en 1 boutje aan de achterzijde.
Je kan zo’n beetje elke startmotor pakken die op een XU blok zit. Dat is allemaal 1 pot nat. De nieuwere types zijn alleen een stuk kleiner, ze passen echter wel gewoon prima.
Mocht je het inlaatspruitstuk toch verwijderen gebruik dan altijd een nieuwe pakking, of desnoods vloeibare pakking. Dit om te voorkomen dat hij valse lucht daar aan gaat zuigen en dus onregelmatig gaat lopen oid.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Oké bedankt! Aan die reactie heb ik iets. Ik ga morgen kijken voor een nieuwe startmotor. Ik informeer bij 2 bedrijven en kan dus gewoon een XU startmotor meenemen. Zaterdag ga ik hem bij mijn vader op het werk vervangen waarschijnlijk en we zorgen gewoon dat er vloeibare pakking aanwezig is om te gebruiken eventueel. Zal wel een klusje van 2 uurtjes zijn denk ik, maar heb er al wel zin in. Morgen pak ik de AX maar en de fiets.
Probeer die beuk op het startrelais (Boven op de startmotor) nog even.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Net gedaan, maar hij geeft geen krimp. De motor draait in ieder geval niet genoeg rond om hem aan te laten slaan.
Zo net de startmotor gekocht. Startmotor gehaald van 1,2kW. Zaterdag monteren en dan: ik weer
Het kan zonder de inlaat en de debiet regelaar los te halen, alleen de gasklep moet weg.
Het is wel een klote klus, ik ben wel een paar uur aan het schelden geweest.
Ja ik zie wel wat voor klus het wordt Een beetje smerige handen is niet erg en het mag best wel pittig zijn. Leer ik alleen maar weer van. Ik denk dat ik wel het spruitstuk eraf ga halen omdat je er dan veel makkelijker bij komt, maar dat bekijk ik zaterdag allemaal wel. Gisteravond toen we de tik met de hamer probeerde even gekeken hoe het allemaal los moest, maar het was donker dus zaterdag maar even beter kijken.
Er zijn 2 verschillende startmotoren btw Ik heb er nu 1 en weet niet of ik de goede heb Denk dat ik zaterdag maar 1 ga bijhalen als blijkt dat ik de verkeerde heb en dan deze volgende week weer inlever.