Hallo iedereen
vanmiddag ging er rechtsboven op het dashbord een geel lampje met een zwart rondje in het midden en links en rechts drie streepjes branden.
Weet iemand waar dit lampje van is.
Het betreft een TZD turbo met abs (wat niet werkt)
Dat betekent:
1. dat je remblokken versleten zijn
2. dat je remblokslijtageindicator vals alarm geeft
Daarom laten de meeste mensen die draadjes ook weg. Als je ze niet goed afplakt dan kunnen ze met pekelig weer ook vals alarm geven.
Ich bin ein Breaker
bedankt voor de info, remblokken voor zijn 10000 km oud en de bedrading is toen van de blokken afgeknipt.
Oorzaak zal wel in de bedrading wat nog aan de auto zit zitten of kan het ook achter zitten??(Achter zitten dacht ik geen draden maar heb de achterremmen nog niet los gehad)
Nee achter zitten geen indicatoren. Dus dan zit het inderdaad in de bedrading zelf die nog aanwezig is op de auto.
Ik had het ook wel eens met alleen maar afgeknipte draden; één keertje na het rijden door pekelig weer kreeg ik mijn verontruste vrouw aan de lijn - er brandde een lampje en hoe of het nu verder moest. Sja, geen drama dus…
Daarna toch wat zorgvuldiger geworden in het afknippen, binden en tapen van die ondingen.
Ich bin ein Breaker
Of de stekkerjes in de motorruimte losmaken… Schuin onder/achter de accusteun, klein geel stekkertje met twee draden. Rechts zit er ook eentje.
Weet ik gelijk waar dat stekkertje bij mij voor is Voor het schutbord loopt er bij zo’n stekker….
Lampje heeft nog niet weer gebrand maar als die weer gaat branden trek ik die stekkers onder de kap wel los
Voordat iemand de verkeerde loshaalt
Deze dus. Je ziet de kabel ook de wielkast ingaan. De tweede set draden naar de wielkast is voor de abs sensor, als je die hebt. Ergens bij de rechterwielkast vind je de tweede.[/img]
Misschien domme vraag maar waarom knippen jullie die draden door?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6816.jpg)
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Omdat ze vaak vals alarm geven, vooral met dit pekelweer.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Zelf heb ik ze niet doorgeknipt. Ik heb ze zelfs weer in ere hersteld, want toen ik mijn BX kocht waren ze wel afgeknipt. Maar mijn filosofie is “als het erop zit, moet het ook werken” Van vals alarm heb ik nog geen last gehad.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1797.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Sable Doré schreef:Misschien domme vraag maar waarom knippen jullie die draden door?
Die draden maken elke beweging van de voorwielen mee , dus op de duur breken die op de plaats waar ze altijd knikken .
En dan maken ze vals contact met elkaar waardoor dat lampje gaat branden .
Ook de draden naar de remblokken toe durven al wel een door de isolatie schuren , als ze dan verbinding maken met het chassis , gaat die lamp weer aan .
Bij remschijven die al wat gelopen hebben zit er bovenaan een randje , als dat het metaal van de remblokken raakt , hoor je het ook en zijn je schijven nog niet beschadigd .
Walter
Meten is weten , gissen is missen